raamschakelaar

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

deze tip overgenomen van het 480-forum.voor diegene hier met electrische ramen in het eerste model,dus met de knoppen bij je handrem,deze kun je verwisselen met de knoppen uit de latere modellen (knoppen in de deur).de knoppen zijn het zelfde met het verschil dat de latere knoppen verlicht zijn.niets passen,zagen of solderen, gewoon omwisselen.
groet'n uut grunn
evanmandos
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20.06.2008 - 15:23
Locatie: Wijnjewoude
Contacteer:

vervolgtip voor prutsers als ik die wel willen passen, zagen, solderen en klooien:

als je originele volvoschakelaars ff niet te vinden zijn omdat blijkbaar iemand heel erg veel volvo 440 raamschakelaars van de sloop in emmeloord had gehaald(rene en erica zeker :D) kun je de raamschakelaars van een MK1 mondeo of MK6 escort probleemloos gebruiken na enig aanpassen(2 keer snijden met een stanleymes) van het plastic dingetje in je deur :D(en uiteraard stekkertje omwisselen)....

bijkomend voordeel voor dommekrachten als ik, ford raamschakelaars hebben een klik alsof je een transformatorhuisjehoofdaflsuiter omzet :P zelf een voorhamer krijgt deze schakelaar niet kapot...
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)

C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
ArjenM
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32

Als ik aan die sloop denk krijg ik nachtmerries.
evanmandos
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20.06.2008 - 15:23
Locatie: Wijnjewoude
Contacteer:

waddan? aardige mensen(beetje aprt, maarja, ben ik ook), lage prijzen(voor mij althans), en lekker zelf in het zonnetje sleutelen :DDD
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)

C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
ArjenM
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32

Zijn ook aardige mensen aan de balie en het zijn lage prijzen. Maar ben daar 2 keer heen geweest. Ik had uren reistijd (moest 1 keer met het OV nog langer) en vroeg daarom beide keren of ze het klaar konden zetten om een bepaalde tijd. Was prima.

Kom ik er aan moet het er nog afgehaald worden en moet er nog tijd voor gemaakt worden. Sta ik daar alsnog ruim een uur te wachten.
evanmandos
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20.06.2008 - 15:23
Locatie: Wijnjewoude
Contacteer:

lullig! beetje onbeschoft zelfs... zelf heb ik die ervaringen niet omdat ik 9/10 keer zelf demonteer, maar snap dat je daar echt geen zin in hebt.
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)

C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

evanmandos schreef:lullig! beetje onbeschoft zelfs... zelf heb ik die ervaringen niet omdat ik 9/10 keer zelf demonteer, maar snap dat je daar echt geen zin in hebt.
ik heb ook goede ervaring met diverse demontagebedrijven.tis altijd van: kijk maar even en we horen het wel.zelf loshalen op de sloop heeft zo zijn voordelen,of je kunt er zo bij want de auto ligt al half uitelkaar of je kunt even kijken hoe het zit en breekt er iets nauw ja het is toch een sloopauto.ik heb menig onderdeel voor een schijntje meegekregen,veelal plasik interieur delen en zaken die bij hun toch in de container belanden.bij specialistische volvo slopers gaat dit niet op want die weten wat zeldzaam of weinig voor handen is.maar ieder zijn mening :wink:
groet'n uut grunn
ArjenM
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32

Zelf loshalen doe ik zelf ook wel, maar daarvoor kan ik hier in de buurt ook wel terecht. maar soms is het gewoon handig als je 's ochtends een oproep doet voor een onderdeel dat je die 's middags al in handen hebt zonder lang te hoeven zoeken en veel werk te hoeven doen. Bij mijn vorige auto had ik een keer een nieuwe wielnaaf nodig omdat ik de oude had gesloopt omdat die er niet af ging. Dat koste me zoveel werk dat ik echt geen zin had om dat weer op de sloop te moeten doen.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”