wie heeft oplossing
automaat v70T schakelt niet door na wisslelen vesnellingsbak olie
goede olie via volvo dealer maar nu na 2 dagen dit probleem
kan dit ook aan ecu liggen of zekering ????
met vriendelijke groet en bedankt voor hulp
alex
automaat v70
-
- 1st Gear member
Heb toevallig net ook een automaatprobleem achter de rug, opgedoken onmiddellijk na het spoelen van de bak (XC 70 D5 MY 07, 90000 km), voorheen geen probleem. Bij het overschakelen leek de bak te slippen. Bleek defect aan de magneetkleppen te zijn. Waarom na flushen? Volgens de garage kunnen bij flushen metaaldeeltjes in de olie (slijpsel) verplaatst worden, die mogelijk kleppen beschadigd hebben. Gelukkig garantie genomen, anders grap van bijna €2000. Dan wissel je al de olie om goed te doen... Zou uitzonderlijk probleem zijn, maar je weet nooit. Ik wens het je in elk geval niet toe, zou ook met reset en software update beginnen.
Reset gebeurt sowieso (is ook noodzakelijk) bij flushen.
Reset gebeurt sowieso (is ook noodzakelijk) bij flushen.
XC70 D5 185 PK automaat (GT6) Momentum, 2006 MY07,Willow Green
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
- Johras
- 2nd Gear member
Ook hier problemen na het spoelen van de automaat. Na een paar dagen ging de automaat slecht schakelen en zat toen vast in een versnelling met de melding "versnellingsbak service vereist".
Er was een ring beschadigd tijdens het bijvullen en daardoor lekte alle olie eruit. Misschien even het olie peil (laten) controleren of kijken of er een olievlek onder je auto ligt?
En ik zou zeker niet gaan rijden met te weinig olie in de bak, de dealer vroeg doodleuk of ik even langs kon komen
Er was een ring beschadigd tijdens het bijvullen en daardoor lekte alle olie eruit. Misschien even het olie peil (laten) controleren of kijken of er een olievlek onder je auto ligt?
En ik zou zeker niet gaan rijden met te weinig olie in de bak, de dealer vroeg doodleuk of ik even langs kon komen