Vraagje
Ik ben me aan het orienteren naar een andere V70/XC70 nu kom ik regelmatig modellen tegen welke geen automatische Airco hebben maar handmatig.
Wat is jullie ervaring met een handmatig regelbare airco?
Heb ooit een v40 gehad en voor me gevoel was je niet anders bezig met het regelen van de temp.
Sindsdien altijd CC in de auto gehad.
Dus wat is wijsheid?
Airco automatisch of handmatig
- hogie
- 3rd Gear member
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
Mercedes C180 (MY2015]
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
- Battlecruiser
- 8th Gear member
In erg veel autoadvertenties staat dat de airco handmatig is, maar in werkelijkheid is de airco dan toch automatisch. Ook op de Used Car Locator van Volvo is dat. Heeft te maken met het (iets te simpele) programmaatje waarmee de dealer de gegevens kan invoeren.
Mocht er écht een handmatig verstelbare Volvo-airco staan, dan kun je 'm beter laten staan, want dan is de rest ook basic en dus krijg je er later geen sodemieter voor terug bij inruil.
Mocht er écht een handmatig verstelbare Volvo-airco staan, dan kun je 'm beter laten staan, want dan is de rest ook basic en dus krijg je er later geen sodemieter voor terug bij inruil.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
klopt, er bestaat geen zoekcriterium automatische airco
Volvo for life
- hogie
- 3rd Gear member
Vaak als je de foto's bekijkt van het dashboard zie je dan ipv een gradenverdeling een knop met blauw/rood
Ik ga er dan toch vanuit dat het hier om een handbediende airco gaat.
Zie foto
Ik ga er dan toch vanuit dat het hier om een handbediende airco gaat.
Zie foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
Mercedes C180 (MY2015]
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
er bestaan S80 en V70's zonder airco!
Volvo for life
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Deze mededeling heeft mij erg nieuwsgierig gemaakt. Ik heb een handmatig bediende airco in mijn S80. In het instructieboekje wordt zowel de handmatig bediende als ook de automatische airco behandeld.Battlecruiser schreef:In erg veel autoadvertenties staat dat de airco handmatig is, maar in werkelijkheid is de airco dan toch automatisch. Ook op de Used Car Locator van Volvo is dat. Heeft te maken met het (iets te simpele) programmaatje waarmee de dealer de gegevens kan invoeren.
Kun je aangeven wat je precies bedoelt.
Ook het laatste deel van je bewering "........ want dan is de rest ...enz" is mij niet duidelijk.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Bij Volvo's met een handmatige airco heeft de 1e eigenaar doorgaans niet geínvesteerd in andere leuke accessoires en is de auto dus heel basic oftewel kaal uitgevoerd. Die zijn derdehands bijna niet aan de straatstenen (of zelfs aan Polen) te verkopen.
Volvo Rules the Road
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
OK, hier kan ik in mee gaan. Uiteraard is e.e.a. wel afhankelijk van de koper zijn wensen/eisen en/of verwachtingen.Battlecruiser schreef:Bij Volvo's met een handmatige airco heeft de 1e eigenaar doorgaans niet geínvesteerd in andere leuke accessoires en is de auto dus heel basic oftewel kaal uitgevoerd. Die zijn derdehands bijna niet aan de straatstenen (of zelfs aan Polen) te verkopen.
Maar ik begrijp het eerste deel van je bijdrage nog steeds niet. Staat er nu dat een handmatige airco eigenlijk tóch een automatische airco is of ben ik nu helemaal de weg kwijt ?
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Nee: heel vaak is het zo dat er "airco handmatig" staat, terwijl er toch een automatische airco inz zit. Dat is zo op allerlei car-sites. Maar dat wil niet andersom zeggen dat er altijd een autom. airco inzit.
Op de Used ar Locator van Volvo heb je dat bv. ook. De dealer vult een standaard formulier in en kan vervolgens onderaan nog wat extra dingetjes neerzetten. En dan zie je soms dat in het bovenste stukje staat: "airco handmatig" en in het onderste stukje tekst: ECC (automatische airco dus).
Op de Used ar Locator van Volvo heb je dat bv. ook. De dealer vult een standaard formulier in en kan vervolgens onderaan nog wat extra dingetjes neerzetten. En dan zie je soms dat in het bovenste stukje staat: "airco handmatig" en in het onderste stukje tekst: ECC (automatische airco dus).
Volvo Rules the Road
-
- 4th Gear member
Bovenstaand verhaal klopt.
Overigens is de kwaliteit van een handmatige airco bij Volvo veelal erg goed
en zeker geen teken van overdreven zuinigheid. De airco in mijn 945 (handbediend) bevalt uitstekend terwijl de ECC in de V70 nogal voor wat problemen zorgt; bv. 'hikken' door het continu aanslaan van de pomp (speling op de magneetkoppeling van de aircopomp) etc
Overigens is de kwaliteit van een handmatige airco bij Volvo veelal erg goed
en zeker geen teken van overdreven zuinigheid. De airco in mijn 945 (handbediend) bevalt uitstekend terwijl de ECC in de V70 nogal voor wat problemen zorgt; bv. 'hikken' door het continu aanslaan van de pomp (speling op de magneetkoppeling van de aircopomp) etc
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic