Hallo allemaal,
Sinds enkele dagen rij ik een V70 2.4 (170pk) met lpg installatie. Ik had verwacht dat het verbruik op LPG zo rond de 1:8 - 1:9 zou schommelen, maar na een rit met hoofdzakelijk 135 km/u op cruise control kwam ik op een verbruik van 1:5,7
Is dat normaal?
Zo niet, misschien kleppen stellen? LMM? Iets anders? Heb ook één keer kort de melding gehad: 'emissie service vereist'
Alles sugesties welkom! Alvas bedankt!
Hoog verbruik 2.4 170pk op LPG?
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
lijkt me erg veel. heb een 200 pk geartronic en over deze twee jaar op lpg rijd ik ruim 1;8
groet
dik
groet
dik
arno arno schreef:Hallo allemaal,
Sinds enkele dagen rij ik een V70 2.4 (170pk) met lpg installatie. Ik had verwacht dat het verbruik op LPG zo rond de 1:8 - 1:9 zou schommelen, maar na een rit met hoofdzakelijk 135 km/u op cruise control kwam ik op een verbruik van 1:5,7
Is dat normaal?
Zo niet, misschien kleppen stellen? LMM? Iets anders? Heb ook één keer kort de melding gehad: 'emissie service vereist'
Alles sugesties welkom! Alvas bedankt!
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Ik kom gemiddeld uit op 1:8. Jouw verbruik is wel erg hoog.
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- aatsvolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10.03.2007 - 20:29
- Locatie: Hapert
Kijk eens of het verbruik op benzine ook extreem hoog is.
Je hebt dan in ieder geval een indicatie of het aan de gasinstallatie ligt of niet.
Succes
Je hebt dan in ieder geval een indicatie of het aan de gasinstallatie ligt of niet.
Succes
S80 2.4 Elite 2003, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37
Wat geeft de boordcomputer aan? Het werkelijke LPG-verbruik is over het algemeen zo'n 20% hoger dan wat de computer aangeeft.
Normaal gesproken haal ik met mijn 2001 S60 2.4 170 pk met LPi zo'n 1:9. De afgelopen vakantie heb ik op de Duitse Autobahnen en in Zwitserland gemiddeld volgens de computer 8 l/100 km verbruikt. In werkelijkheid bleek dat ongeveer 1:9,5 LPG te zijn...
1:5,7 heb ik nog nooit gehaald, er moet echt iets mis zijn....
Groet,
Jan
Normaal gesproken haal ik met mijn 2001 S60 2.4 170 pk met LPi zo'n 1:9. De afgelopen vakantie heb ik op de Duitse Autobahnen en in Zwitserland gemiddeld volgens de computer 8 l/100 km verbruikt. In werkelijkheid bleek dat ongeveer 1:9,5 LPG te zijn...
1:5,7 heb ik nog nooit gehaald, er moet echt iets mis zijn....
Groet,
Jan
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 04.08.2009 - 12:13
Zo, een aantal nieuwe waardes:
-Rustig rijden op gas, voornamelijk 80/100 km/u verbruik 1:7 (boordcomputer geeft hierbij 1:12-1:13 aan aan)
-Voornamelijk stadsverkeer en korte stukjes op benzine: 1:9 (vrijwel overeenkomstig boordcomputer)
Lijkt me dat gasinstallatie ff nagekeken moet worden. Ik ontwaar ook een lichte lpg-walm rond luchtfilter als motor heeft gedraaid. Normaal?
p.s. foutmelding was eenmalig
-Rustig rijden op gas, voornamelijk 80/100 km/u verbruik 1:7 (boordcomputer geeft hierbij 1:12-1:13 aan aan)
-Voornamelijk stadsverkeer en korte stukjes op benzine: 1:9 (vrijwel overeenkomstig boordcomputer)
Lijkt me dat gasinstallatie ff nagekeken moet worden. Ik ontwaar ook een lichte lpg-walm rond luchtfilter als motor heeft gedraaid. Normaal?
p.s. foutmelding was eenmalig
- aatsvolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10.03.2007 - 20:29
- Locatie: Hapert
Verbruik op benzine is redelijk normaal lijkt mij.
Verbruik op gas is veel te hoog.
De BC geeft het aantal liters per 100 km aan maar neem aan dat je dat weet
Verbruik op gas is veel te hoog.
De BC geeft het aantal liters per 100 km aan maar neem aan dat je dat weet
S80 2.4 Elite 2003, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Soms wil er ook gewoon minder gas in de installatie bij het tanken door de beveiliging. LPG moet je altijd over wat meer tankbeurten berekenen om een betrouwbaar beeld te krijgen. Hoevaak heb je al getankt?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 04.08.2009 - 12:13
Sinds een paar dagen wil de V70 helemaal niet meer op LPG rijden. Hij slaat onmiddelijk af zodra hij op LPG overgaat. Op benzine loopt ie perfect.
Misschien stelt het weinig voor, maar van LPG heb ik weinig verstand dus a.s. vrijdag gaat hij langs een LPG specialist. Ik vraag hem gelijk ff om m goed af te stellen.
Met de tip van de originele bouges zal ik bij de komende beurt ff rekening houden.
Misschien stelt het weinig voor, maar van LPG heb ik weinig verstand dus a.s. vrijdag gaat hij langs een LPG specialist. Ik vraag hem gelijk ff om m goed af te stellen.
Met de tip van de originele bouges zal ik bij de komende beurt ff rekening houden.
Originele bougies is geen goed tip voor LPG. Heeft namelijk 3 massa electrodes.
De gasspecialist zal ook aangeven dat een bougie met 1 massaelectrode een betere vonk zal afgeven.
De gasspecialist zal ook aangeven dat een bougie met 1 massaelectrode een betere vonk zal afgeven.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21239
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb dit een keer gehad met een V40 lpi en toen is er een nieuwe computer ingekomen a €500 :shock:arno arno schreef:Sinds een paar dagen wil de V70 helemaal niet meer op LPG rijden. Hij slaat onmiddelijk af zodra hij op LPG overgaat. Op benzine loopt ie perfect.
Misschien stelt het weinig voor, maar van LPG heb ik weinig verstand dus a.s. vrijdag gaat hij langs een LPG specialist. Ik vraag hem gelijk ff om m goed af te stellen.
Met de tip van de originele bouges zal ik bij de komende beurt ff rekening houden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ik rij ook op gas en met de originele loopt ie het besteAlexV70 schreef:Originele bougies is geen goed tip voor LPG. Heeft namelijk 3 massa electrodes.
De gasspecialist zal ook aangeven dat een bougie met 1 massaelectrode een betere vonk zal afgeven.
Waarom zal de motor beter lopen met een massa elektrode?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Het stukje gaat over de elektrode afstand, een veklaring waarom een bougie met een massa elektrode beter is dan een met meer wordt niet gegeven.AlexV70 schreef:Wat ik al aangaf, betere vonk.
Zie hier ATM-vraagbaak
Een bougie met meer massa elektrode zal op het moment dat de centrale electrode een "geschikte partner" (een vd massa elec.) gevonden heeft dan ook tijdens het vonken bij die ene electrode blijven omdat er nu vonkspanning heerst (is lager dan de ionisatie spanning)
Een ander voordeel lijkt mij omdat de massa electrode meer aan de zijkant van de centrale electrode zit het gasmengsel "makkelijker" tussen de electroden kan komen.
Een ander voordeel is de levensduur omdat de slijtage over de andere massa electroden verdeeld kan worden.
Heeft een bi-feul trouwens andere bougies dan een benzine uitvoering?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
BiFuel heeft geen voor geschreven andere bougies, maar met een één massa electrode bougie reageert ie wel beter.
Oja nog een paar linken:
http://www.lpg-inbouw-zuid-beveland.nl/ ... ?item=1786
http://www.ngk.de/NGK_presenteert_bougi ... 615.0.html
In alle gevallen wordt gesproken over het verkleinen van de electroden afstand ivm LPG.
Heb je dat wel eens geprobeerd bij drie massa electroden?
Maar goed het is allemaal een beetje off topic, want met het afslaan op gas en hoog verbruik heeft dit hoogst waarschijnlijk niets te maken.
Oja nog een paar linken:
http://www.lpg-inbouw-zuid-beveland.nl/ ... ?item=1786
http://www.ngk.de/NGK_presenteert_bougi ... 615.0.html
In alle gevallen wordt gesproken over het verkleinen van de electroden afstand ivm LPG.
Heb je dat wel eens geprobeerd bij drie massa electroden?
Maar goed het is allemaal een beetje off topic, want met het afslaan op gas en hoog verbruik heeft dit hoogst waarschijnlijk niets te maken.
