na dat de lambdasonde op de uitlaat is vervangen door een gebruikte en de luchtsensor( zuurstofsensor) in de carburator die naast de injector zit is ook vervangen, dit zijn gebruikte onderdelen en komen uit een totalloss auto waarvan de motor nog draaide en de auto had geen storing.
maar na het resetten bleef het lambdalampje terug komen en weer na het uitlezen gaf deze de code 2.1.2. en soms 1.2.1. deze worden weer gereset en precies 2 minuten later brand hij weer.
maar..... als ik direct na het starten van de auto de grote weg oprijdt en ik blijf op de grote weg rijden dan gaat het lampje niet branden pas weer als ik in de bebouwde kom ben en weer wat langzamer gaat rijden.
bij de volvo in spijkenisse werd mij verteld dat het misschien wel aan de luchtdruksensor achter het schutboord ligt, maar ook deze heb ik vervangen van de zelfde schadeauto en moet dus wel in orde zijn.
weer iemand anders op een volvosite vertelde mij dat ik het slangetje maar moest vervangen wat van deze luchtdruksensor naar de carburator loopt want daar zou een ventiel in zitten die wel eens verstopt kan zitten.
nou wil het geval dat de schadeauto verkocht is aan iemand anders dus hier kan ik op een goedkoper manier niet meer aankomen.
nou is mijn vraag kan dat plastic slangetje wat van die sensor afkomt verstoppen en zoja hoe komt dat? en kan ik deze misschien schoonmaken? en kan dit zoveel problemen veroorzaken?
van de genoemde volvosite kreeg ik te horen dat op dit soort gestelde vragen ik het maar eens moest proberen op deze site kan iemand mij helpen groeten max.