V40 verliest kracht en smeulende bedradingsstank

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
lapidee
Starter
Contacteer:

Ineens heeft mijn V40 '96 tijdens een normale rit geen kracht meer, gaat zeer pruttelend lopen en ontstaat er een stank van smeulende bedrading onder het dashboard. :oops:

Alle bedrading daar zorgvuldig bekeken maar niks te vinden.
Wie heeft raad.

De garage is op vakantie en de dichtsbijzijnde te ver weg, moet 'm laten slepen.

Alvast bedankt Ruud
lapidee
Starter
Contacteer:

Kan het zijn dat de katalisator verstopt zit? en hoe los ik dat op? vervangen kan altijd nog natuurlijk.

Ruud
Mathijs T-4
3rd Gear member

plaats je vraag even op www.volvo40forum.nl ,hier zit wel wat kennis betreffende de x40's..
maar klinkt vaag, is er iets gebeurd? onderhoud, wassen, iets onder de motorkap? zit er een kat? of ander dier ergens te smeulen?

(bij mn schoonouders had een marter de bedrading doorgevreten en deed de boel gek.. gelukkig niets ernstigs gebeurd)
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
lapidee
Starter
Contacteer:

Nee geen beestjes, ook geen wasbeurd, daar slijt de lak van :P .
Als de moter koud is gaat het goed maar zodra die op temperatuur komt gaat het mis. Om het vrolijk weer goed te doen als de moter weer afgekoeld is. Inmiddels katalisator vervangen. Leek goed te gaan, nuja niet dus.
Morgen de vraag even zetten op www.volvo40forum.nl . Activatie liep wat stroef.

Het moet ergens een temperatuur sensor zijn die de boel in de war gooit.
Al eerder 6 maanden van garage naar garage geklooid met zo'n kapotte sensor. Tot ik een dealer vond die wel verstand van zaken had en ik voor wat tientjes weer lekker kon rijden. Nee geen volvo, maar ik wil hier niet vloeken. ::lol:
Ruud
M'n vak is m'n hobby, prof prutser dus.
Volvo V40
Opel caravan
Nissan Sunny diesel
VW polo
VW polo
ford granada 2.0
ford station 1.6
toyota carina 1,6
2vc4 eend
lapidee
Starter
Contacteer:

Naar de garage geweest. Uitgelezen. Bombines vervangen. Lekker veel power, steentjes opstapelen maar bij het wegrijden. Maar lambda sonde geeft een storing na 3 a 4 minuten.
Het eerdere eufel is wel verholpen. tenminste niet meer opgetreden tot nu toe.
Zeer goed aangeschreven Volvo-garage en vertrouwd aandoend dus die man krijgt zeker nog veel te doen, maar dit is zo'n maandagochtend effect als u begrijpt wat ik bedoel. En zeer betaalbaar. 400.- ipv 1200,- van de dealer.
Met alle respect voor de dealer, maar voor mij zijn het zuur verdiende centen. En iedereen moet winst maken om te overleven, maar toch.

Morgen komt de vraagbaak binnen en de nodige stekkers om 'm zelf aan te sluiten en uit te lezen. Zelf maar eens meten. Meten is weten toch?
Vaag probleem.

Iemand suggestie's?
Ruud
M'n vak is m'n hobby, prof prutser dus.
Volvo V40
Opel caravan
Nissan Sunny diesel
VW polo
VW polo
ford granada 2.0
ford station 1.6
toyota carina 1,6