Ik vermoed dat ik ergens een lek heb, ik moet namelijk mijn koelvloeistof erg vaak bij vullen. Het reservoir is zo leeg. Dit is echter enkel als ik een gereden heb. Toen de auto twee weken stil stond ivm vakantie zat er nog steeds koelvloeistof in.
Heeft iemand enig idee waar het lek zou kunnen zitten en hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt!
Lek bij de koelvloeistof
- MartijnAG
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Als je koelvloeistof gebruikt dan met je zoeken naar een spoor van wit opgedroogde vloeistof ergens aan je blok.
Anders kijk eens bij de radiator, grote kans dat steenslag je radiator heeft lekgeslagen.
Anders kijk eens bij de radiator, grote kans dat steenslag je radiator heeft lekgeslagen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- MartijnAG
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Hm net even onder de kap gekeken maar daar zie ik geen witte opgedroogde vloeistof. In de radiator zitten echter wel enkele pitten. Zou het daar aan kunnen liggen dat ik om de 1 á 2 weken koelvloeistof moet bijvullen?
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
-
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
- Locatie: Noord-Brabant.
Misschien beter te zien als je gereden hebt,er komt dan een beetje druk op het koelsysteem staan.
Anders bij een garage druk er op laten zetten zien ze het zo waar het lek zit.
Kan van alles zijn inderdaad pitten in je radiator of slangen ingescheurd langs de klem.
Ik neem aan dat je gekeken hebt of je olie peil wel het zelfde blijft anders koppakking ?
Anders bij een garage druk er op laten zetten zien ze het zo waar het lek zit.
Kan van alles zijn inderdaad pitten in je radiator of slangen ingescheurd langs de klem.
Ik neem aan dat je gekeken hebt of je olie peil wel het zelfde blijft anders koppakking ?
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- MartijnAG
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Ja m'n oliepeil blijft prima in orde.
Ja misschien maar langs een garage gaan, hopelijk wordt het geintje dan niet te duur.
Ja misschien maar langs een garage gaan, hopelijk wordt het geintje dan niet te duur.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
-
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
- Locatie: Noord-Brabant.
Hoog uit een andere radiator er zijn ook bedrijven waar ze een ruil systeem hebben de jouwe inleveren en een gereviseerde meenemen.
weet niet of je dit zelff kunt maar dan bespaar je het uurloon van de garage.
weet niet of je dit zelff kunt maar dan bespaar je het uurloon van de garage.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- Kwekkel
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 26.06.2008 - 20:56
- Locatie: Uppsala Zweden
Hallo,
Weet niet of dit hetzelfde is bij een 2L versie. Bij mijn auto lekte de rubberen afdichtingsring van de thermostaat boven op het motorblok.
Was pas goed zichtbaar bij gasgeven. Simpel klusje en die ring kost weinig.
Succes.
Weet niet of dit hetzelfde is bij een 2L versie. Bij mijn auto lekte de rubberen afdichtingsring van de thermostaat boven op het motorblok.
Was pas goed zichtbaar bij gasgeven. Simpel klusje en die ring kost weinig.
Succes.
Volvo 244 Wit Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Heb je de bodembeschermplaat nog onder je motor zitten? Maak die dan eens goed schoon en droog en kijk daarop na een ritje. Als de lekkende kvs niet tegen de motor verdampt valt het daarop, dan weet je iig in welke hoek je het moet zoeken.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Bij een koude motor de koelvloeistofdop goed aandraaien.
Dan goed warm rijden, 20 minuten rit bv.
Daarna op lekken checken overal, blok, slangen, radiateur etc.
Overal op letten, vooral kleine druppels, even afvegen en wachten of ze terug komen.
Dan goed warm rijden, 20 minuten rit bv.
Daarna op lekken checken overal, blok, slangen, radiateur etc.
Overal op letten, vooral kleine druppels, even afvegen en wachten of ze terug komen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- MartijnAG
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Bedankt ik ga er eens mee aan de slag!
Bodembeschermplaat heb ik helaas niet meer.
Bodembeschermplaat heb ik helaas niet meer.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE