ik ben dan wel nieuw in dit forum, ik mag wel zeggen dat een aantal lleden mij zal kennen als LPG ervaringsdeskundige, als volvo-liefhebber en zwitserlandfanaat.
Mensen die het 850forum volgen weten dat mijn vrouw met een V70xc van 1998 rijdt en dat dit de minst betrouwbare volvo is die ik ooit gehad heb.
Omdat ik vorige week dan maar weer eens stukken gehad heb ( radiatoraansluiting afgebroken ( ja je leest het goed )) wil ik "dat ding " van de hand doen.
Omdat er in België vrijwel geen V70New aangeboden worden laat ik mijn oog nu regelmatig vallen op Mobile.de.
Om mijn vrouw te plezieren heb ik naar een XC gezocht en aan aantal interessante types gevonden. MAAR mijn vertrouwen in de AWD of XC is zo geraakt dat ik nu eerder denk aan een 2.4 met 170PK automaat.
Wat is jullie ervaring met de V70XC of de V70 2.4 170PK automaat.
Rekening houdend dat deze op LPG moet?
Ik weet dat turbo motoren minder geschikt zijn omwille van klepslijtage , maar is dat ook jullie ervaring ?
laat maar iets horen dan probeer ik mijn vrouw te overtuigen om van " dat ding " af te geraken.
overwegen aankoop tweedehands v70 bj 2006-->
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 08.08.2009 - 15:30
- Locatie: tessenderlo
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja je kan altijd problemen krijgen, maar er rijden er genoeg zonder problemen. Welk bouwjaar zit je te zoeken?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
een 2006 zou ik niet op lpg zetten, maar gewoon lekker gaan dieselen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ah wacht titel zie het al, kijk ook naar Nederlandse V70's je kan vervolgens BPM terug krijgen, is heel verhaal, maar de auto's zijn dus goedkoper 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 08.08.2009 - 15:30
- Locatie: tessenderlo
spreek me alshetubelieft niet van dieselen.
ondanks onze roetfilters en CO2 normeringen blijf ik ervan overtuigd dat diesel goed is voor vrachtwagens en traaglopende motoren.
Het fijn stof dat diesel veroorzaakt zal nog veel slachtoffers eisen, daar ben ik dan weer van overtuigd.
Dus geen diesel voor mij en ik hoop een zware dieseltaks voor jullie
ik zoek een auto rond de 20.000€ dus iets van een drie a vier jaar oud.
max 80.000km want vrouw rijdt ongeveer 35.000 km per jaar.
Haar xc heb ik gekocht in 2003 met 130.000km nu staan er 320.000km op. zegt genoeg denk ik.
mij gaat het erom dat ik nu een betrouwbare auto wil, een echte volvo dus. Dat ze onderhevig zijn aan slijtage daar ben ik het mee eens, maar geen steeds weer terugkerende problemen bij elk type......
ondanks onze roetfilters en CO2 normeringen blijf ik ervan overtuigd dat diesel goed is voor vrachtwagens en traaglopende motoren.
Het fijn stof dat diesel veroorzaakt zal nog veel slachtoffers eisen, daar ben ik dan weer van overtuigd.
Dus geen diesel voor mij en ik hoop een zware dieseltaks voor jullie

ik zoek een auto rond de 20.000€ dus iets van een drie a vier jaar oud.
max 80.000km want vrouw rijdt ongeveer 35.000 km per jaar.
Haar xc heb ik gekocht in 2003 met 130.000km nu staan er 320.000km op. zegt genoeg denk ik.
mij gaat het erom dat ik nu een betrouwbare auto wil, een echte volvo dus. Dat ze onderhevig zijn aan slijtage daar ben ik het mee eens, maar geen steeds weer terugkerende problemen bij elk type......
Lees dit dan ook even: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=753
Staat ook veel over het kleppen "probleem" bij de types na 2000.
Dit probleem kent jouw huidige XC niet.
Het kan wel, maar je hebt iets meer onderhoud en zeker Flashlube monteren.
Staat ook veel over het kleppen "probleem" bij de types na 2000.
Dit probleem kent jouw huidige XC niet.
Het kan wel, maar je hebt iets meer onderhoud en zeker Flashlube monteren.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
En gas is om op te koken. De schoonste en zuinigste auto ter wereld is trouwens een diesel. De Polo Blue motion.alfredgeel schreef:spreek me alshetubelieft niet van dieselen.
ondanks onze roetfilters en CO2 normeringen blijf ik ervan overtuigd dat diesel goed is voor vrachtwagens en traaglopende motoren.
Het fijn stof dat diesel veroorzaakt zal nog veel slachtoffers eisen, daar ben ik dan weer van overtuigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 08.08.2009 - 15:30
- Locatie: tessenderlo
ik wil de polemiek niet starten welke brandstof het beste is.
Ik heb daar een mening over en via mijn job ben ik daar vrij goed geplaatst om die mening te kunnen hebben.
ik ben op zoek naar ervaringen.
Wie rijdt er met een v70 2.4 170Pk aut en is daar tevreden over of niet.
Wie rijdt er met een V70xc automaat en is deze auto tov het vorig model wel betrouwbaar.
zijn er dan ook nog turbo's die op LPG lopen , hoe zit het dan bij jullie met kleppen stellen ? of valt het bij jullie wel mee ?
Ik heb daar een mening over en via mijn job ben ik daar vrij goed geplaatst om die mening te kunnen hebben.
ik ben op zoek naar ervaringen.
Wie rijdt er met een v70 2.4 170Pk aut en is daar tevreden over of niet.
Wie rijdt er met een V70xc automaat en is deze auto tov het vorig model wel betrouwbaar.
zijn er dan ook nog turbo's die op LPG lopen , hoe zit het dan bij jullie met kleppen stellen ? of valt het bij jullie wel mee ?
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41237
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik rijd zonder problemen nu m'n 2e XC70 MY06 - het is wel een D5.
Met benzinemotoren heb ik al sinds m'n 850 niet meer gereden.
Met benzinemotoren heb ik al sinds m'n 850 niet meer gereden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en een benzine draagt niet bij aan de fijnstofvervuiling?alfredgeel schreef:Het fijn stof dat diesel veroorzaakt zal nog veel slachtoffers eisen, daar ben ik dan weer van overtuigd....
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41237
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Laten we niet proberen Alfred van z'n standpunt af te praten. Lijkt me een redelijk eindeloze discussie.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Dat vind ik dus niet: hij geeft aan "via z'n job" het e.e.a. goed te kunnen beoordelen. Dan moet je ook met geldige argumenten komen. Het is nogal loos om te roepen dat fijnstof nog voor veel slachtoffers gaat zorgen.Ben schreef:Laten we niet proberen Alfred van z'n standpunt af te praten. Lijkt me een redelijk eindeloze discussie.
Diesel en diesel/hybride is voorlopig de toekomst, over een heel autoleven genomen is de grap die Prius/Insight heet, veel belastender voor het milieu.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41237
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik bedoelde de LPG discussie. Die hebben we hier nu al zo vaak zien langskomen en de standpunten verplaatsen zich geen millimeter.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een benzineauto draagt OOK bij aan fijnstofuitstoot, de suggestie wordt hier gedaan dat uitsluitend diesels daar verantwoordelijk voor zijn en die suggestie is onzin
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Eventjes wat cijfers:
V70 2.4D (diesel)
PM: 0,050 gram/km
NOx: 0,500 gram/km
V70 2.4 (benzine)
PM: 0,000 gram/km
NOx: 0,022 gram/km
PM = particulate matter oftewel fijn stof
Uit epidemiologische en toxicologische gegevens blijkt dat fijnstof bij inademing schadelijk is voor de gezondheid. In Nederland en België sterven enkele duizenden mensen enige dagen tot maanden eerder door acute blootstelling aan fijnstof. Bovendien is de morbiditeit door (chronische) blootstelling hoog. Bij mensen met luchtwegaandoeningen en hart-en vaatziekten verergert chronische blootstelling aan fijnstof hun symptomen en het belemmert de ontwikkeling van de longen bij kinderen. De normen voor fijnstof worden in Europa op veel plaatsen overschreden, vooral langs drukke wegen.
NOx = stikstofoxiden
Stikstofoxiden worden gerekend tot de stoffen die verzuring van het milieu in de hand werken. Stikstofoxiden zijn schadelijk voor de luchtwegen van mensen en dieren en ook voor plantengroei. Stikstofoxiden tasten ook de ozonlaag in de stratosfeer aan, veroorzaken ozon en zo smog nabij de grond en veroorzaken mee broeikaseffect: N2O werkt zoals CO2 maar dan 294 keer zo sterk.
Bron:
www.ecoscore.be
www.wikipedia.be
V70 2.4D (diesel)
PM: 0,050 gram/km
NOx: 0,500 gram/km
V70 2.4 (benzine)
PM: 0,000 gram/km
NOx: 0,022 gram/km
PM = particulate matter oftewel fijn stof
Uit epidemiologische en toxicologische gegevens blijkt dat fijnstof bij inademing schadelijk is voor de gezondheid. In Nederland en België sterven enkele duizenden mensen enige dagen tot maanden eerder door acute blootstelling aan fijnstof. Bovendien is de morbiditeit door (chronische) blootstelling hoog. Bij mensen met luchtwegaandoeningen en hart-en vaatziekten verergert chronische blootstelling aan fijnstof hun symptomen en het belemmert de ontwikkeling van de longen bij kinderen. De normen voor fijnstof worden in Europa op veel plaatsen overschreden, vooral langs drukke wegen.
NOx = stikstofoxiden
Stikstofoxiden worden gerekend tot de stoffen die verzuring van het milieu in de hand werken. Stikstofoxiden zijn schadelijk voor de luchtwegen van mensen en dieren en ook voor plantengroei. Stikstofoxiden tasten ook de ozonlaag in de stratosfeer aan, veroorzaken ozon en zo smog nabij de grond en veroorzaken mee broeikaseffect: N2O werkt zoals CO2 maar dan 294 keer zo sterk.
Bron:
www.ecoscore.be
www.wikipedia.be
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dank voor je research, maar mis je fijnstof nu niet dat komt van remmen en banden?
Overigens zijn de 2 genoemde volvo's al even niet meer leverbaar
de nieuwste Volvo's doen volgens genoemde gegevens:
2.4D
NOx 0.201 g/km
PM 0.001 g/km
2.0B
NOx 0.036 g/km
PM geen gegevens
Er is dus fors winst geboekt
Overigens zijn de 2 genoemde volvo's al even niet meer leverbaar
de nieuwste Volvo's doen volgens genoemde gegevens:
2.4D
NOx 0.201 g/km
PM 0.001 g/km
2.0B
NOx 0.036 g/km
PM geen gegevens
Er is dus fors winst geboekt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
De milieuvriendelijkste V70 van bouwjaar 2001 tot en met 2005 is de 2.4 (103kw, 125kw, manuele transmissie). Die krijgt in België een ecoscore van 57 op 100. De 2.4D (96kw, 120kw, manuele transmissie) hinkt met een score van 44 op 100 toch wel wat achterop. De ecoscore van de 2.4D verbetert er wel op. Voor bouwjaar 2004 ligt de ecoscore al op 49 op 100. Pas vanaf 2005 is er beterschap met de roetfilter. Dankzij de roetfilter krijgt de V70 2.4D een ecoscore van 55 op 100. Nog altijd niet beter dan de 2.4 benzine, maar het gaat de goede kant op.
Er is in België sprake van om de autofiscaliteit vanaf ten vroegste 2010 te hervormen en te baseren op de ecoscore. De extra verkeersbelasting die Belgische LPG-rijders nu moeten betalen, zou dan ook sneuvelen.
Er is in België sprake van om de autofiscaliteit vanaf ten vroegste 2010 te hervormen en te baseren op de ecoscore. De extra verkeersbelasting die Belgische LPG-rijders nu moeten betalen, zou dan ook sneuvelen.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mooie tabel, ik zet hem onder mijn favorieten.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
@ Bart Simpson
Klopt volledig. De allernieuwste dieselmotoren met roetfilter doen het uitstekend. Jammergenoeg ben ik niet zo kapitaalkrachtig genoeg (en ik denk met mij een hele hoop anderen) om me een gloednieuwe V70 te kopen. Ik ben helaas aangewezen op de tweedehandsmarkt. De wagens uit bouwjaar 2001 t.e.m. 2005 rijden trouwens nog altijd rond. En ook al worden ze niet meer nieuw geleverd, ze worden nog altijd lustig doorverkocht op de tweedehandsmarkt.
Klopt volledig. De allernieuwste dieselmotoren met roetfilter doen het uitstekend. Jammergenoeg ben ik niet zo kapitaalkrachtig genoeg (en ik denk met mij een hele hoop anderen) om me een gloednieuwe V70 te kopen. Ik ben helaas aangewezen op de tweedehandsmarkt. De wagens uit bouwjaar 2001 t.e.m. 2005 rijden trouwens nog altijd rond. En ook al worden ze niet meer nieuw geleverd, ze worden nog altijd lustig doorverkocht op de tweedehandsmarkt.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
Wij hebben een V70 2.4 170pk (2001). Inmiddels ruim 300.000 km op de teller en laats een zeer grondige inspectie en grote beurt gehad. Inclusief compressie-meting. Niets bijzonders kunnen vinden. Qua rij-eigenschappen, voelt hij "als nieuw" aan. Dit in vergelijk met andere merken auto's die hoge kilometerstanden hebben en V70's met minder kilometers.. Zeer fijne automaat en voor mij voldoende vermogen. Verbruik ca. 1:11,5 (combinatie snelweg en bebouwde kom).ik ben op zoek naar ervaringen.
Wie rijdt er met een v70 2.4 170Pk aut en is daar tevreden over of niet.
De vorige eigenaar (gekocht van de eerste eigenaar) heeft hem altijd Volvo dealer onderhouden en zeker niet bepaard op het onderhoud van de auto. Werkelijk alles ziet er als nieuw uit en voelt ook zo. En nee... het is niet zo dat gewoon alles al een keer vervangen is!
Ongetwijfeld heeft een 2.4t of T5 een hoger "fun" gehalte en rijdt het met een caravan oid. fijner, indien je dit niet zoekt, kan ik je zeker een 170 pk met automaat aanraden! Ik heb overigens geen ervaring met een 140 pk.
Mbt. het overtuigen van je vrouw...
Mijn vrouw houdt niet zo van stations, geeft niet om auto's (dus niet te duur in aanschaf), maar we hebben wel wat ruimte nodig. Ik was aan het kijken voor hele andere merken / modellen. Diversen de revu laten passeren, de V70 niet. Simpelweg; omdat hij niet aan alle beperkt aantal wensen van mijn vrouw voldeed en mijzelf niet wilde tergen.
Ik liet wat verschillende auto's zien en scrolde voorbij een V70... "Is dat niets" werd er gezegd en de V70 is een feit.
Conclusie; Dames voelen dit intuitief aan, vooral niet teveel pushen!
Succes en veel plezier met het zoeken.