spoed srs airbag melding 1x na inbouw parrot

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Jaspov
1st Gear member

Vandaag een parrot 9000 ingebouwd. Na installatie en testen de boel gesloten. informatiesysteem gaf 1 maal de melding: spoed - srs airbag onderhoud vereist. Ik schrok hier nogal van, maar nu geeft hij de melding niet meer.

Ik lees her en der dat het wel vaker voorkomt, maar moet ik nu iets doen, of zit er iets verkeerd? Alles werkt verder prima.

las ook iets over contact op II zetten voor je monteert, maar de volvo handleiding zei juist plek 0 - dus dt heb ik gedaan.

enige wat vreemd liep is bij demontage dashboard bij handschoenvak. Daar zaten twee stekkers achter, en ik dacht toch echt dat er een van die twee los zat bij demontage. Bij montage weer vastgemaakt (airbagsensor oid?)
Goelette
3rd Gear member
Contacteer:

heb je de stekkers van het verwarming/airco-regelpaneel los gehad? Want dan geeft hij kennelijk die melding, en moet je naar de garage om hem te resetten. Heb ik hier ooit gelezen tenminste :)
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
lancer
6th Gear member

Beste is altijd om de accu los te koppelen en even te wachten tot de wagen volledig stroomloos is.
Jaspov
1st Gear member

da's een goeie - vrij veel stekkers los gehad, maar geen idee waar ze voor waren. volvo manual voor inbouw gevolgd. hele centerpaneel los en er uit, en handschoenvak er uit (twee stekkers - 1 voor een lampje - ander geen idee). In de handleiding stond niets over de accu: alleen contact op 0.

Vandaag geen melding- afkloppen dus maar.

Goelette schreef:heb je de stekkers van het verwarming/airco-regelpaneel los gehad? Want dan geeft hij kennelijk die melding, en moet je naar de garage om hem te resetten. Heb ik hier ooit gelezen tenminste :)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Als hele centerpaneel er uit is geweest, dan zeker daar het probleem.
(airco unit verwijderen zonder auto spanningsloos geeft dit probleem).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Jaspov
1st Gear member

VolvoTech schreef:Als hele centerpaneel er uit is geweest, dan zeker daar het probleem.
(airco unit verwijderen zonder auto spanningsloos geeft dit probleem).
Ok, maar moet ik nu iets doen? de melding is weg?
vreemd dat de volvo handleiding niets zegt over de spanning
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Maf dat de melding weg is.
Zou even laten uitlezen en resetten zodat alles weer fris is.
Kan ook niet helemaal achterhalen wat voor kar je hebt.
Handig is als je dat in je signature hebt staan.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Jaspov
1st Gear member

Volvo V50 uit 2005. (Zag niet zo snel hoe ik een signature aanmaak, wordt ff puzzelen).
Christopher
3rd Gear member

De handleiding voor het inbouwen van de carkit geeft niet aan dat je hem spanningsloos moet maken en het is bij mij (en een aantal anderen volgens mij) gewoon goed gegaan zonder dat ook te doen.

Je trekt inderdaad wel je hele centre-console los en de cd-speler eruit, maar verder blijf je volgens mij van andere elektrische delen af (airbags etc)
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

Vergeet niet dat de "handleiding" die je gebruikt (waarschijnlijk) voor Volvo dealers bedoeld is, die sowieso na inbouw storingen uitlezen en eventueel resetten....
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”