Mijn recent aangeschafte 144 B18A uit '67 loopt min of meer als een zonnetje. De motor klinkt goed, loopt goed (er zit, om maar eens iets te noemen, goede 'trek' in) en loopt bijvoorbeeld prima stationair. Een week terug heb ik het oliefilter vervangen. En nu komt het: Hij verbruikt nogal wat olie. Het aparte is, dat er geen olie lekt (en ik controleer de afgelopen paar weken op het neurotische af de straat op olievlekken....

), en dat betreft de onderkant. Volgens mij verbrandt hij evenmin olie, want de achterkant van de auto is brandschoon. (mijn vorige 144 had, na diverse olie-, kering- en pakkingproblemen, namelijk een baggervette achterkant, van de olie....). De klepspeling is in orde, de tuimelaars zijn te bewegen bij een gesloten klep. Ik kan 'm heel laag stationair afstellen en 9 van de 10 keer pikt 'ie het ook nog...

...
Toch iets met de kleppen (verbrand oid.) of de ........?
Maar afijn, het probleem is dus dat hij vrij veel olie verbruikt (ik denk een liter/1000km). Iemand ervaring hiermee?
Bvd