moeizaam starten

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
V70ab99
1st Gear member

Hallo collega's,

Sinds kort start mijn V70 (koude start) moeizaam. Ik moet echt plm 5 sec doorstarten en dan slaat ie aan. Verder geen problemen dan meer. Warme start daarna geen probleem.
Mijn V70 heeft een G3 Vialle installatie.
Ik heb de indruk alsof ie eerst even geen benzine krijgt.
Immers de gascomputer heeft een koppeling met de benzinecomputer en vice versa. Dan wordt toch de benzinepomp uitgeschakeld als ie overschakelt op gas?
Starten gebeurt op benzine waarna de omschakeling na enige tijd plaatsvindt.
Is het mogelijk dat de benzine tijdens gasrijden terugloopt richting tank als de benzinepomp niet actief is.
Mij lijkt het van niet en dat er een soort terugslagklep moet zijn.
In elk geval weet ik het niet en ben benieuwd of jullie weten wat er aan de hand kan zijn. Alvast bedankt voor het meedenken mannen.

Groeten,
Ab
Ludo
6th Gear member

Als ik in je vorige berichten kijk, zie ik dat de lpg installatie niet zo oud is.
Best ga je dan even terug naar de inbouwer, en je laat de injectors controleren.
Er is nl een slechte serie geleverd die deze symptomen veroorzaken.
Als er injectors lek zijn, zullen ze onder garantie vervangen worden.

De benzinepomp word niet uitgeschakeld, de benzine blijft dus rondgepompt worden door het systeem.
Zorg dus altijd voor voldoende benzine in de tank.
Men-O
1st Gear member

In de handleiding van mijn C70 staat, dat je bij koud weer of bij lang stilstaan, je na het op het contact zetten +/- 5 sec moet wachten zodat de brandstofpomp brandstof kan aanvoeren, misschien het proberen waard ?
V70ab99
1st Gear member

Men-O, dat ga ik eerst eens proberen. even 5 sec wachten met starten.
Ludo, De gasinjectoren hebben toch niets te maken met de benzineinjectoren waar de motor op start?Bovendien schakelt de gasinstallatie probleemloos in.

groeten,
ab
Ludo
6th Gear member

Als er één of meerdere injectors lek zijn, druppelen ze na, nadat het contact is afgezet.
Als je volgende morgen de motor start (ook al is dat op benzine), zit er teveel brandstof in het inlaatspruitstuk.

Probeer maar eens de laatste 10-20 kilometer voor je 's avonds de auto parkeert, op benzine te rijden.
De volgende morgen zal het starten beter/sneller gaan.
HSRN850
4th Gear member

Ik kan dat wat Ludo omschrijft alleen maar beamen. Wij hebben met onze V50 exact hetzelfde probleem gehad en dat is inderdaad opgelost met andere injectors.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
V70ab99
1st Gear member

Hallo allen,

Het starten lijkt iets beter te gaan op benzine. Ik heb heb een aantal keren benzine gereden/ gestart en merk iets verbetering.
Ga eerdaags maar eens naar Allround LPG in Spijkenisse met het verhaal; zij hebben de Vialle installatie febr. vorig jaar ingebouwd. Mogelijk ben ik 'slachtoffer'van lekkende injectoren.

Ab
Ludo
6th Gear member

Ludo schreef:Als ik in je vorige berichten kijk, zie ik dat de lpg installatie niet zo oud is.
V70ab99 schreef:zij hebben de Vialle installatie febr. vorig jaar ingebouwd. Mogelijk ben ik 'slachtoffer'van lekkende injectoren.
Oeps, blijkbaar heb ik het jaartal verkeerd gelezen in de eerdere berichten. :lol:
Februari is te vroeg voor de slechte serie injectors.
Maar de symptomen lijken er wel op, dus controle kan geen kwaad.
En je zit nu toch nog in de garantie periode... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”