Pagina 1 van 1
s 60 d5 vanaf 2005 aanschaffen. Waar op te letten?
Geplaatst: 29.08.2009 - 01:59
door jaapj41
Hallo allemaal.
Ik wil een s 60 D5 vanaf bj 2005 aanschaffen. Wat zijn de aandachtspunten bij aanschaf? Zal mijn eerste Volvo worden maar ik ben gewoon verliefd op het model
Geplaatst: 29.08.2009 - 11:20
door euerw
onderhoud historie
Geplaatst: 29.08.2009 - 11:53
door jaapj41
bedankt, maar het gaat mij vooral om de eventuele "zwakke" punten van de s60
Geplaatst: 29.08.2009 - 14:57
door Gast
Aan welke km-stand zit je te denken?
Wel of geen automaat?
Geplaatst: 29.08.2009 - 16:34
door jaapj41
Ik zit te denken aan een km stand rond de 150 duizend en handschakeling.
Geplaatst: 29.08.2009 - 16:45
door Peterd54
Rond die stand is het vooral van belang of de distributieriem en waterpomp al vervangen zijn. Dit is doorgaans de duurste standaard onderhoudsbeurt voor een D5 en moet rond de 160.000 km worden uitgevoerd.
Geplaatst: 29.08.2009 - 17:05
door jaapj41
okay, mijn dank is groot! Weet ik in ieder geval waar ik speciale aandacht aan moet besteden.
Het wordt tijd dat ik mijn peugeot 407 maar eens in ga ruilen voor een échte auto!
Geplaatst: 29.08.2009 - 22:56
door Gast
Bij ± 180.000 (kijk niet 20.000) wil het dualmassvliegwiel ook wel eens problemen geven.
Meestal betekent dat een volledig nieuwe koppeling, toch een investering van ± € 1800,-
Ik zou op zoek gaan naar een automaat, wel iets duurder in verbruik.
Geplaatst: 30.08.2009 - 22:04
door MaickelS60
Ik heb zelf recent een D5 gekocht. Voor mij waren een aantal opties ook van belang, daar kun je natuurlijk ook rekening mee houden tijdens je keuze

Geplaatst: 30.08.2009 - 22:33
door degids
Zwak puntje van de diesel zijn de injectoren. EGR klep die misschien voor een deel dichtgekoekt zit, maar het kan zijn dat dat niet voor jouw bouwjaar relevant is.
Geplaatst: 01.09.2009 - 23:26
door jaapj41
AlexV70 schreef:Bij ± 180.000 (kijk niet 20.000) wil het dualmassvliegwiel ook wel eens problemen geven.
Meestal betekent dat een volledig nieuwe koppeling, toch een investering van ± € 1800,-
Ik zou op zoek gaan naar een automaat, wel iets duurder in verbruik.
Bedankt voor de bruikbare reacties allemaal. Nog even dit, waarom beter een automaat dan een schakelbak? En nu we het daar tóch over hebben, wat is geartronic precies? Ik las eergens dat het met deze "automaat" ook mogelijk is om handmatig te schakelen. Hoe werkt dit?
Hoeveel zuiniger is een schakelbak tov een geartronic?
Geplaatst: 02.09.2009 - 00:36
door euerw
ben zelf erg op de automaat, heb de vorige gehad en die is meer mechanisch, de GT die ik nu heb is gewoon anders (voelt beter) meer elektronica en ja je kan zelf ook nog +&- (handmatig)doen maar dat doe ik bijna nooit.
heb begrepen dat de GT zelf lerend is, het zal voor mij brengt ie mijn rij wens beter op de weg als dat ik zelf zou willen, vind het top
Geplaatst: 03.09.2009 - 22:33
door D'Ries
Ik heb zelf gekozen voor de automaat (geartronic) omdat ik het erg comfortabel vindt. Het rijdt zo relaxed vooral in de file! Als je met de geartronic zelf wilt schakelen duw je de pook eerst naar links. Dan kun je de pook naar voren of achteren tikken voor het schakelen. Werkt goed, maar ik gebruik het niet vaak.
Geplaatst: 03.09.2009 - 22:39
door euerw
had trouwens begrepen dat de verstuiver/injectoren probleem vanaf mod`04 opgelost was.