s 60 d5 vanaf 2005 aanschaffen. Waar op te letten?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaapj41
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 25.02.2008 - 19:04

Hallo allemaal.
Ik wil een s 60 D5 vanaf bj 2005 aanschaffen. Wat zijn de aandachtspunten bij aanschaf? Zal mijn eerste Volvo worden maar ik ben gewoon verliefd op het model
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

onderhoud historie
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
jaapj41
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 25.02.2008 - 19:04

bedankt, maar het gaat mij vooral om de eventuele "zwakke" punten van de s60
s60 24D summum 2005 H6
Gast

Aan welke km-stand zit je te denken?
Wel of geen automaat?
Gebruikersavatar
jaapj41
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 25.02.2008 - 19:04

Ik zit te denken aan een km stand rond de 150 duizend en handschakeling.
s60 24D summum 2005 H6
Gebruikersavatar
Peterd54
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
Locatie: Drenthe

Rond die stand is het vooral van belang of de distributieriem en waterpomp al vervangen zijn. Dit is doorgaans de duurste standaard onderhoudsbeurt voor een D5 en moet rond de 160.000 km worden uitgevoerd.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
Gebruikersavatar
jaapj41
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 25.02.2008 - 19:04

okay, mijn dank is groot! Weet ik in ieder geval waar ik speciale aandacht aan moet besteden.
Het wordt tijd dat ik mijn peugeot 407 maar eens in ga ruilen voor een échte auto!
s60 24D summum 2005 H6
Gast

Bij ± 180.000 (kijk niet 20.000) wil het dualmassvliegwiel ook wel eens problemen geven.
Meestal betekent dat een volledig nieuwe koppeling, toch een investering van ± € 1800,-

Ik zou op zoek gaan naar een automaat, wel iets duurder in verbruik.
Gebruikersavatar
MaickelS60
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 10.03.2007 - 16:43
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Ik heb zelf recent een D5 gekocht. Voor mij waren een aantal opties ook van belang, daar kun je natuurlijk ook rekening mee houden tijdens je keuze ;)
Volvo S60 2.4T (2001)
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic

Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Zwak puntje van de diesel zijn de injectoren. EGR klep die misschien voor een deel dichtgekoekt zit, maar het kan zijn dat dat niet voor jouw bouwjaar relevant is.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
jaapj41
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 25.02.2008 - 19:04

AlexV70 schreef:Bij ± 180.000 (kijk niet 20.000) wil het dualmassvliegwiel ook wel eens problemen geven.
Meestal betekent dat een volledig nieuwe koppeling, toch een investering van ± € 1800,-

Ik zou op zoek gaan naar een automaat, wel iets duurder in verbruik.
Bedankt voor de bruikbare reacties allemaal. Nog even dit, waarom beter een automaat dan een schakelbak? En nu we het daar tóch over hebben, wat is geartronic precies? Ik las eergens dat het met deze "automaat" ook mogelijk is om handmatig te schakelen. Hoe werkt dit?

Hoeveel zuiniger is een schakelbak tov een geartronic?
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

ben zelf erg op de automaat, heb de vorige gehad en die is meer mechanisch, de GT die ik nu heb is gewoon anders (voelt beter) meer elektronica en ja je kan zelf ook nog +&- (handmatig)doen maar dat doe ik bijna nooit.
heb begrepen dat de GT zelf lerend is, het zal voor mij brengt ie mijn rij wens beter op de weg als dat ik zelf zou willen, vind het top
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
D'Ries
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 01.08.2009 - 10:52
Locatie: Huissen

Ik heb zelf gekozen voor de automaat (geartronic) omdat ik het erg comfortabel vindt. Het rijdt zo relaxed vooral in de file! Als je met de geartronic zelf wilt schakelen duw je de pook eerst naar links. Dan kun je de pook naar voren of achteren tikken voor het schakelen. Werkt goed, maar ik gebruik het niet vaak.
S60 D5 163PK Geartronic MY2005
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

had trouwens begrepen dat de verstuiver/injectoren probleem vanaf mod`04 opgelost was.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”