440 koper vraagt om tips

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Dim67
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29.08.2009 - 07:19

Beste Volvo 440 rijders, mijn oude Renault 19 komt niet meer door de APK en voor het geld dat ik erin moet stoppen kan ik beter op zoek naar een andere auto, en mijn oog is gevallen op de Volvo 440.

Er staan er op Marktplaats en AutoTrader best veel te koop, ook voor mijn portemonnee; ik kan ongeveer 1800 euro besteden. En als ik er een op gas kan vinden zou helemaal mooi zijn.

Hebben jullie voor mij tips waar ik op moet letten bij de koop van deze auto?
(Bijvoorbeeld: Is er een bepaald bouwjaar dat beter te vermijden is, etc.)

Alvast dank! :)
D'n Gooische Boer
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 22.08.2009 - 16:17
Locatie: Maas en Waal ... nog even

Let op de achterschermen, hebben de neiging om door te roesten. Is misschien wel het zwakste punt van de 400 serie. Dus altijd even checken (magneetje!) of de gaten zijn dichtgeplamuurd & overgespoten. Wellicht dat je nog ergens een exemplaar van een oude man vindt -- altijd binnengestaan, nauwelijks mee gereden. Maar zal niet meevallen. Is een S40 van een vroeg bouwjaar niet iets voor je? Kan ook voor dat budget en qua kilometerstand hoeft dat niet veel te schelen.
V70 2.5D classic 1999
Zes keer de wereld rondgeweest, nu bezig met de zevende keer ...
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
Locatie: Elsloo (zuid-limburg)

Een S40 is wel een stuk duurder in onderhoud dan een 440, houd daar wel rekening mee! En voor 1800 euro vind je geen S40 op gas met een lage kilometerstand. Een 440 vind je daar wel voor.

Wat de 440 betreft: De achterschermen zijn inderdaad een zwak punt. Controleer verder of de auto goed stationair loopt (900 toeren) en netjes terugvalt wanneer je de koppeling weer intrapt.
Ik meen dat de 1.8i motoren de betrouwbaarste (in ieder geval de meest verkochte) waren (wel handgeschakeld, CVT juist niet!).
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

En zoek ook even hier op het forum, er zijn meerdere topics met hele lijsten met zwakke punten/aankooptips!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

goed opletten. en voor die prijs kun je een heleleuke 440 of 460 kopen.

let op roest bij de wielkast randen achter. en onder de achterruit kan ook nog iets zitten. misschien asl het mogelijk is even naar de binnenbalk van de ahcterbumper kijken.

ook opletten of de achterkant niet lager staat dan de voorkant dan zijn de veren of dempers versleten. is niet heel duur maar toch zonde als je het niet weet.

mooi afding punt ook trouwens :wink:
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Wat vaak voorkomt is dat de kleppen uitgesteld zijn bij een 440/460 op LPG,als je dat treft heb je dus een probleem.
Maar voor rond de 1000 euro zijn er wel knappe te koop,je koopt ze per kilo tegenwoordig:)
Gebruikersavatar
Sander_S40
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 19.04.2009 - 11:20
Locatie: Ede

Roest bij de wielkasten achter kan ik beamen. Kleine roestplekjes daar gelijk bijwerken en goed in de gaten houden. Electrisch heeft ie ook nogal een wat kuren die soms ook zomaar weer verdwijnen. Toch weinig problemen mee gehad behalve de normale dingen (banden, distribitieriem, etc...)
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

electrisch valt allemaal wel mee vind ik. bij de phase 3 is bijna niks op aan temerken. en de phase 2 is ook al beter. beiden de nieuwe neus even naar het bouwjaar kijken.

phase 1 schijnt electronisch erg gevoelig te zijn. oude neus.
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”