Pagina 1 van 1
440 koper vraagt om tips
Geplaatst: 29.08.2009 - 07:32
door Dim67
Beste Volvo 440 rijders, mijn oude Renault 19 komt niet meer door de APK en voor het geld dat ik erin moet stoppen kan ik beter op zoek naar een andere auto, en mijn oog is gevallen op de Volvo 440.
Er staan er op Marktplaats en AutoTrader best veel te koop, ook voor mijn portemonnee; ik kan ongeveer 1800 euro besteden. En als ik er een op gas kan vinden zou helemaal mooi zijn.
Hebben jullie voor mij tips waar ik op moet letten bij de koop van deze auto?
(Bijvoorbeeld: Is er een bepaald bouwjaar dat beter te vermijden is, etc.)
Alvast dank!

Geplaatst: 29.08.2009 - 13:16
door D'n Gooische Boer
Let op de achterschermen, hebben de neiging om door te roesten. Is misschien wel het zwakste punt van de 400 serie. Dus altijd even checken (magneetje!) of de gaten zijn dichtgeplamuurd & overgespoten. Wellicht dat je nog ergens een exemplaar van een oude man vindt -- altijd binnengestaan, nauwelijks mee gereden. Maar zal niet meevallen. Is een S40 van een vroeg bouwjaar niet iets voor je? Kan ook voor dat budget en qua kilometerstand hoeft dat niet veel te schelen.
Geplaatst: 29.08.2009 - 14:37
door stefmen
Een S40 is wel een stuk duurder in onderhoud dan een 440, houd daar wel rekening mee! En voor 1800 euro vind je geen S40 op gas met een lage kilometerstand. Een 440 vind je daar wel voor.
Wat de 440 betreft: De achterschermen zijn inderdaad een zwak punt. Controleer verder of de auto goed stationair loopt (900 toeren) en netjes terugvalt wanneer je de koppeling weer intrapt.
Ik meen dat de 1.8i motoren de betrouwbaarste (in ieder geval de meest verkochte) waren (wel handgeschakeld, CVT juist niet!).
Geplaatst: 29.08.2009 - 23:54
door SchoutenCC
En zoek ook even hier op het forum, er zijn meerdere topics met hele lijsten met zwakke punten/aankooptips!
Geplaatst: 03.09.2009 - 12:18
door elco440
goed opletten. en voor die prijs kun je een heleleuke 440 of 460 kopen.
let op roest bij de wielkast randen achter. en onder de achterruit kan ook nog iets zitten. misschien asl het mogelijk is even naar de binnenbalk van de ahcterbumper kijken.
ook opletten of de achterkant niet lager staat dan de voorkant dan zijn de veren of dempers versleten. is niet heel duur maar toch zonde als je het niet weet.
mooi afding punt ook trouwens

Geplaatst: 03.09.2009 - 14:39
door Ramon&Ramon
Wat vaak voorkomt is dat de kleppen uitgesteld zijn bij een 440/460 op LPG,als je dat treft heb je dus een probleem.
Maar voor rond de 1000 euro zijn er wel knappe te koop,je koopt ze per kilo tegenwoordig:)
Geplaatst: 03.09.2009 - 20:14
door Sander_S40
Roest bij de wielkasten achter kan ik beamen. Kleine roestplekjes daar gelijk bijwerken en goed in de gaten houden. Electrisch heeft ie ook nogal een wat kuren die soms ook zomaar weer verdwijnen. Toch weinig problemen mee gehad behalve de normale dingen (banden, distribitieriem, etc...)
Geplaatst: 03.09.2009 - 23:07
door elco440
electrisch valt allemaal wel mee vind ik. bij de phase 3 is bijna niks op aan temerken. en de phase 2 is ook al beter. beiden de nieuwe neus even naar het bouwjaar kijken.
phase 1 schijnt electronisch erg gevoelig te zijn. oude neus.