Ik weet dat er al veel topics over zijn geweest, maar ik wil graag hier reakties van V50/S40 rijders die een Pilot setje hebben ingebouwd zonder problemen.
En of er een weerstandkabel is gebruikt, en/of de stroontoevoer via een apart relais rechtstreeks van de accu.
Wie heeft er op dit moment Pilot aftermarket xenon ?
-
- 5th Gear member
Ik heb er een set ingehad om te testen.
helaas heb je van pilot voor elke volvo een weerstandenset nodig.
Zonder deze set zal een van de twee of allebij de lampen uitgaan.
Verder hoef je niet speciaal de stroom rechtstreeks van de accu te halen, hier is de set ook niet op gebouwd.
helaas heb je van pilot voor elke volvo een weerstandenset nodig.
Zonder deze set zal een van de twee of allebij de lampen uitgaan.
Verder hoef je niet speciaal de stroom rechtstreeks van de accu te halen, hier is de set ook niet op gebouwd.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 5th Gear member
Weerstanden worden erg warm ja, ik heb daar niet voor gekozen omdat ik dit niet echt veilig vind.
Maar als je ze in je auto laat inbouwen doe dit dan op kaal metaal zodat de warmte weg kan!
Maar als je ze in je auto laat inbouwen doe dit dan op kaal metaal zodat de warmte weg kan!
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
- hans98
- 4th Gear member
Wat heb je nu dan Asta? Een ander merk, of ben je van de aftermarket Xenon afgestapt?
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
-
- 5th Gear member
Je zou denken dat er (inmiddels) wel andere/betere oplossingen zijn.....
Wanneer zo'n weerstand absoluut nodig is (neemt ook meer stroom af) zou monteren op een metalen strip een optie zijn?
Op deze link wordt een V50 getoond met het onderschrift montage zonder relais en weerstanden. Aan de grille te zien is het een 2004/2005 model. is jouw V50 jonger Asta?
http://www.xenon-verlichting.nl/fotos/v ... -9005.html
Wanneer zo'n weerstand absoluut nodig is (neemt ook meer stroom af) zou monteren op een metalen strip een optie zijn?
Op deze link wordt een V50 getoond met het onderschrift montage zonder relais en weerstanden. Aan de grille te zien is het een 2004/2005 model. is jouw V50 jonger Asta?
http://www.xenon-verlichting.nl/fotos/v ... -9005.html
V40 T2 Nordic+
- Sander_S40
- 2nd Gear member
Kijk anders even naar mijn fotoverslag van het inbouwen van pilot xenon in een S40. Daar staat ook bij welke kabels je nodig hebt en waar je ze kan krijgen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30774
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30774
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
- Sander_S40
- 2nd Gear member
Elke lamp heeft zijn eigen weerstand. Bij de linker zit de weerstand aan de kabel met het relais. Daardoor ben je wat beperkt in waar je de weerstand plaatst. Zoals Asta al zegt moet de weerstand op metaal geplaatst worden want ze worden loeiheet.
Voor de rechterkant heb je geen losse weerstand en die is dus ook wat makkelijker de plaatsen. Meerdere plekken zijn mogelijk, ik heb de rechter weerstand aan de linkerkant van de lampunit op het chassis geplaatst.
Voor de rechterkant heb je geen losse weerstand en die is dus ook wat makkelijker de plaatsen. Meerdere plekken zijn mogelijk, ik heb de rechter weerstand aan de linkerkant van de lampunit op het chassis geplaatst.
-
- 5th Gear member
@Sequence,
Ik heb een 2006 kenteken, dus hetzelfde model.
Verder heb ik een set ingebouwd van Target Automotive die een andere oplossing gevonden hebben voor de weerstand.
Zij noemen het virtuele weerstanden, deze worden zelfs niet warm.
Maar, de setprijs is wel hoger dan die van Pilot.
Tenslote heeft denk ik pilot ook een veel grotere afzetmarkt.
Verder heb ik een set ingebouwd van Target Automotive die een andere oplossing gevonden hebben voor de weerstand.
-
- 5th Gear member
Nou vanmiddag contact gehad met xenon-verlichting.nl
Die man verkoopt Carpro xenon setjes, en die worden veel in Volvo's ingebouwd. Werkt goed, geen weerstanden, geen relais. Plug and play dus.
Maar ook deze set kost veel meer dan Pilot, namelijk 350 euro met Chinese lampen en 400 euro met Philips lampen. Nu zei die man dat Carpro niet uit China oid komt. Maar op de Carpro site staat dat ze in Maleisie zitten.........
Voor dat geld misschien toch beter voor Target gaan???
Die man verkoopt Carpro xenon setjes, en die worden veel in Volvo's ingebouwd. Werkt goed, geen weerstanden, geen relais. Plug and play dus.
Maar ook deze set kost veel meer dan Pilot, namelijk 350 euro met Chinese lampen en 400 euro met Philips lampen. Nu zei die man dat Carpro niet uit China oid komt. Maar op de Carpro site staat dat ze in Maleisie zitten.........
Voor dat geld misschien toch beter voor Target gaan???
V40 T2 Nordic+
- Sander_S40
- 2nd Gear member
Het inbouwen van weerstanden hoeft op zich geen probleem te zijn. Mits je goed kijkt wáár je ze plaatst. Uit de buurt van plastic en rubberen onderdelen en daar waar hij z'n warmte kwijt kan. Er zitten immers wel meer onderdelen onder de kap die warm worden.
Ik heb 't in eerste instantie ook zonder weerstanden en directe spanning van de accu geprobeerd. De boordcomputer slikt 't gewoon niet en schakelt het dimlicht uit. Ik heb in de dagen nadat ik de set had ingebouwd elke dag even gekeken of de weerstanden niks gesmolten hadden o.i.d. Dat was niet het geval.
Ik heb 't in eerste instantie ook zonder weerstanden en directe spanning van de accu geprobeerd. De boordcomputer slikt 't gewoon niet en schakelt het dimlicht uit. Ik heb in de dagen nadat ik de set had ingebouwd elke dag even gekeken of de weerstanden niks gesmolten hadden o.i.d. Dat was niet het geval.
-
- 5th Gear member
Heb jij dan ook relais en de plus rechtstreeks van de accu?asta schreef:@Sequence,
V40 T2 Nordic+
- ICEFOX
- 2nd Gear member
Kijk, dat vind ik nu ook. Kan ook maar geen oplossing vinden welke betaalbaar en elektronisch "netjes" is.sequence schreef:Ja dat klopt Sander, maar het idee dat je via een weerstand 2x55W opstookt om de boordcomputer om de tuin te leiden vind ik electrorechnisch niet zo'n mooie oplossing.
Er zijn ook oplossingen met condensatoren ipv weerstanden, maar harde bewijzen dat dit ook in een V50 werkt heb ik dan weer niet kunnen vinden. En het liefst zou ik gewoon een Pilot setje willen plaatsten.
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
XC90 2.5T MT Momentum 2005
-
- 5th Gear member
@ Sequence,
Ja de virtual ballasten zijn rechtstreeks met de + op de accu aangesloten echter is dit niet nodig.
Het verbruik van de set blijft gelijk en bij het opstarten word de stroom omhoog gegooid om je lampen te starten, hierna is het verbruik zelfs minder dan een halogeenlamp.
Mijn set was compleet ook ruim 400, heb er ook nooit last mee gehad.
Er staat al een heel topic van mij beschreven.
In mijn set zitten ook originele philips lampen, vele andere sets zijn merk onbekend (maar goed wat zegt dat?).
Ik heb nog even het vorige onderwerp erbij gezocht van mij:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
Ja de virtual ballasten zijn rechtstreeks met de + op de accu aangesloten echter is dit niet nodig.
Het verbruik van de set blijft gelijk en bij het opstarten word de stroom omhoog gegooid om je lampen te starten, hierna is het verbruik zelfs minder dan een halogeenlamp.
Mijn set was compleet ook ruim 400, heb er ook nooit last mee gehad.
Er staat al een heel topic van mij beschreven.
In mijn set zitten ook originele philips lampen, vele andere sets zijn merk onbekend (maar goed wat zegt dat?).
Ik heb nog even het vorige onderwerp erbij gezocht van mij:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
-
- 5th Gear member
Vandaag heb ik een Carpro set gekocht (6000K) via www.xenon-verlichting.nl
Lampen zijn ingebouwd, en het werkt super!
De set is plug and play, geen meldingen lampcontrole en ook geen relais nodig.
Foto's volgen nog.
Lampen zijn ingebouwd, en het werkt super!
De set is plug and play, geen meldingen lampcontrole en ook geen relais nodig.
Foto's volgen nog.
V40 T2 Nordic+
-
- 5th Gear member
Ok netjes !
Is die 6000K alleen niet wat blauw?
Nu staat mij bij dat de philips kleuren niet overeenkomen met de standaard aftermarket kleuren.
6000K philips is nagenoeg gelijk aan de 4500K van de aftermarket set.
We zien de foto's graag !
Is die 6000K alleen niet wat blauw?
Nu staat mij bij dat de philips kleuren niet overeenkomen met de standaard aftermarket kleuren.
6000K philips is nagenoeg gelijk aan de 4500K van de aftermarket set.
We zien de foto's graag !
-
- 5th Gear member
Het is absoluut niet te blauw, op de weg en wanneer je in de lamp kijkt is het overheersend wit. Een beetje blauwe gloed is het altijd natuurlijk.
Alleen kan ik nergens controleren of het wel de Philips lampen zijn, ik ga dus af op de informatie van de verkoper.
Weet iemand dat ?
Alleen kan ik nergens controleren of het wel de Philips lampen zijn, ik ga dus af op de informatie van de verkoper.
Weet iemand dat ?
V40 T2 Nordic+
-
- 5th Gear member
Volgens mij staat het met een laser in het glas gegraveerd wat ik mij kan herinneren bij die van mij.