Startproblemen

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Clyde
1st Gear member

Hallo,

Mijn S60 2.4 automaat uit 2001 start op willekeurige momenten niet. Je hoort een snel 'tikken' van het starten en de controlelampjes branden allemaal maar hij start niet.

n de garage is de accu al meerdere malen gecontroleerd. Er is op lekstroom gecontroleerd, uit voorzorg de carkit eruit gehaald omdat deze verdacht was. Al deze dingen helpen niet. De auto staat soms een paar dagen stop waarna hij gewoon start maar de laatste keer hebben we een uur gereden en ergens geparkeerd. Na een uur zijn we teruggekomen en deed hij niks meer. Op dit moment staat hij al anderhalve week in de garage waar ze de accu vol belasten en de auto iedere dag proberen te starten. En tot nog toe start hij steeds weer. Helaas.

Voor mij maar ook voor de garage een groot raadsel wat hier aan de hand is. Daarbij ook heel vervelend want zolang er niets gevonden is heb ik er geen vertrouwen in.

Overigens is de garage geen Volvo-garage maar hebben ze wel ervaren monteurs.

Wie heeft dit al eens meegemaakt of enig idee wat hier aan de hand is?
Arie S
2nd Gear member

Ik zag dit draadje een beetje laat, maar alsnog.
Ik heb dit met m'n V40 gehad en bij mij was het een kabelbreuk in de voedingskabel van de immobilizer. De ene keer startte hij normaal en de andere keer deed hij het gewoon niet meer.
Uitlezen gaf geen oplossing en de auto startte wel bij de dealer. Ze hebben meteen een nieuwe voedingsdraad getrokken en het probleem was verholpen.
Kosten waren toen €125,- incl BTW
Ik heb geen idee of het bij een S60 op dezelfde manier werkt als bij een V40, maar het is misschien een idee om dit bij de dealer aan te kaarten.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes ermee.
Groet,

Arie

2002 S60 AWD
Afbeelding
Clyde
1st Gear member

Oké, bedankt.

Ik heb het verhaal meteen op de mail naar de garage gezet. Als er resultaat is meld ik dit meteen.
Clyde
1st Gear member

Ik heb de auto na drie weken terug. De toeter van het alarm (optie Volvo) zou nog stroom trekken tijdens stilstand. Dus deze hebben ze eraf gehaald. Tot nog toe start hij maar soms hoor ik toch even kort tikken voordat hij start. Blijft dus nog even spannend helaas. Hoop dat dit echt de oorzaak is geweest. Ik meld me wanneer er nieuws is.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”