Pagina 1 van 1
Startprobleem benzine, lpg wel starten.
Geplaatst: 31.08.2009 - 17:18
door 460volvo
Een dag na thuiskomst van mn vakantierit van 4000km, wil de auto niet meer starten op benzine. Er heeft de hele tijd minstens 10L in de tank gezeten, vers getankt van te voren. Op LPG start de auto wel.
Heb de achterbank al gedemonteerd, en wat metingen gedaan. Ik weet niet precies op welke kabel van de pomp de voeding komt, zijn 4 kabels in 1 stekker. Maar ik kreeg op geen enkele een voeding. Heb via via vernomen dat het relais ook nog wel is defect raakt, maar heb geen idee waar deze zich bevinden en welke het moet zijn.
Een foto volgt nog!
Iemand die alvast iets meer kan vertellen?
Geplaatst: 31.08.2009 - 17:29
door erik-hakkers
massa probleem??
kan van alles zijn zekeringen
Geplaatst: 31.08.2009 - 23:10
door ArjenM
Twee van de vier draden zijn van de vlotter.
Relais zit onder het dashboardkastje. Even waar 30 en 87 horen te zitten met elkaar doorverbinden.
Geplaatst: 31.08.2009 - 23:33
door Trucker
Ik weet niet hoe dat precies zit bij een 440 / 460 maar ik heb al een meegemaakt bij een 264 dat de vlotter in de carburateur zelf van zijn ophangbeugel was getrilt.
Er kwam dus GEEN benzine in de vlotterkamer dus hij kon ook niet lopen op benzine.
Misschien een tip om er even naar te kijken.
Geplaatst: 01.09.2009 - 20:41
door 460volvo
Dank voor de tips. morgenmiddag even meten, ik laat even weten hoe en wat.
Geplaatst: 02.09.2009 - 19:00
door 460volvo
Vandaag even vlug na het werk gekeken. De relais zitten onder de motorkap, in het interieur zitten er geen. Zekering van de pomp is uiteraard wel heel. Nu hoor ik telkens tijdens het starten op benzine het rood omcirkelde relais fluiten. Weet echter niet zeker of deze van de brandstofpomp is. Voor ik een nieuwe ga bestellen a 20 of 30e graag jullie mening.
Ook meteen tot de conclusie gekomen dat mn thermostaat lekt, alweer. Dus meteen maar een nieuwe huis bestellen.
Dan kan ik ook meteen even de paravan reinigen..

Geplaatst: 02.09.2009 - 20:59
door wpee
staat het niet meer op de onderkant van het afschermkapje?
Geplaatst: 02.09.2009 - 21:12
door 460volvo
Nee, daar staat helaas niks in.
Geplaatst: 02.09.2009 - 22:13
door ArjenM
Volgens de vraagbaak is dat relais: "defectgever gloeilampen voor"
het brandstofpomprelais zit toch echt onder het dashboardkastje. Als je de afdekplaat onder het dashboardkastje weghaalt zie je meteen 2 relais zitten, 1 daarvan is van de brandstofpomp.
Geplaatst: 03.09.2009 - 18:22
door Iroll
Als je de auto op contact zet, dashboard lampjes aan, moet je de brandstofpomp horen draaien vanonder de achterbank. De pomp draait 1 a 2 sec en slaat dan weer af. Hoor je de pomp niet dan is idd het pomprelais defect. Zit zoals ArjenM, aangeeft achter het dashboardkastje.
Geplaatst: 03.09.2009 - 20:15
door 460volvo
Heb net nog even gekeken, en heb de relais gevonden. Ze zitten er zoals jullie zeiden wel, maar ze waren goed verstopt.
Heb het relais doorverbonden, auto start nog niet. Pomp wel even hoorbaar.
Zaterdag even meten voor de zekerheid, maar het lijkt nu toch sterk op de pomp die kapot is.
De auto slaat vaak net aan, maar loopt dan zo laag stationair dat die eigenlijk niet aan kan slaan. Vermoed dus een te lage opbrengst.
Volgende week meer..
Geplaatst: 03.09.2009 - 23:19
door wpee
Kijk ook gelijk naar het brandstoffilter dan.
Geplaatst: 03.09.2009 - 23:31
door daniels
tank zat vol zei je?
10 liter moet genoeg zijn, maar wellicht pakt de pomp net wat lucht mee en dan mis je ook benzine druk. (maar aanslaan wil meestal al aanduiden dat de druk redelijk goed zit, met te weinig druk zal een blok in 9 van de 10 gevallen niet eens aanslaan.)
Geplaatst: 05.09.2009 - 18:02
door 460volvo
Alles doorgemeten, bekabeling is in orde.
Pomp doet nu 9 van de 10x al niks meer, wordt met de dag erger. Hoor hem nu ook niet meer, pomp is kapot.
Ben al bij volvo sloperij geweest, deze had voor een 1.6i niet de goede liggen, en eigenlijk geen enkele sloperij hier in de buurt. Nieuw kost €205 ex btw. Iemand nog een liggen, of een adresje?
Geplaatst: 05.09.2009 - 18:33
door ArjenM
Heb je de opbrengst gemeten?
Is inderdaad een andere dan in de B18U die ik wel heb liggen. Zoek even op een onderdelen zoeksite dan moet het wel lukken denk ik. Bestel alvast bij de VOLVO dealer een nieuwe afsluit ring die tussen de vlotten (pomp) en tank geplaatst wordt.
Geplaatst: 06.09.2009 - 15:18
door 460volvo
Heb de opbrengst nog niet gemeten.
De ring hoefde volgens de specialist niet vervangen te worden, maargoed lijkt me beter het wel te doen.
Ik ga zoeken naar een andere pomp, bedankt!
Geplaatst: 06.09.2009 - 15:25
door ArjenM
Bij mijn auto was de ring compleet verweerd en was de helft ervan in stukjes in de benzine gekomen, vandaar dat ik ervoor waarschuw. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar dat ding kost iets van 15 euro en het is zo jammer als je het klusje wilt klaren maar dat niet kan omdat je een dag op de bestelling moet wachten.
Geplaatst: 18.09.2009 - 17:58
door 460volvo
Nou, ik ben er eindelijk aan verder gegaan. En inderdaad ArjenM je had gelijk. De ring is compleet verweerd, en in stukjes in de tank. Morgen even een andere bestellen en monteren. Dan kan ik gelijk de tank leegpompen en stofzuigen zodat die weer netjes is.
Maar, het probleem was toch wel de brandstofpomp. Heb deze vervangen, en meteen starten en lopen. Dus nog een ochtend aan de hobby, en het is weer in orde.
Dank voor de tips en adviezen.
Geplaatst: 19.09.2009 - 00:35
door mightyspawn
Bij 2 ltr slaat zo'n wagen zelfs nog aan.
Geplaatst: 19.09.2009 - 14:31
door ArjenM
Fijn dat je de afloopt laat weten. Succes ermee.