Vandaag auto naar garage, linker fuse kogel vervangen.
En tijdens vervangen van de kogel is de aandrijfas spontaan zomaar uit zichzelf uit mekaar gevallen, vertelde de monteur.
De balletjes vielen er zomaar uit de ring.
Had hij nog nooit meegemaakt, nu is de vraag of het tijd is voor een nieuwe aandrijfas, ik moest ook wel toegeven dat de auto niet lekker liep.
Hij liep niet lekker strak, het leek erop of de banden niet uitgelijnt waren.
Nu de 25ste ga ik aandrijfassen links voor en rechts voor vervangen.
Vraag:
Hoe vaak diennen die te vervangen worden?
Op dit moment op de klok 233duizen gereden.
En kan het dat de linker aandrijfas zomaar uit mekaar valt?
Vandaag linker fuseekogel vervangen, maar dan....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Hallo,
Ik heb dat ook gehad bij mijn garage. Die monteur had beide draagarmen vervangen maar door de verkeerde. Hij gaf aan dat de linker aandrijfas spontaan uit elkaar was geknapt. Ik vind dat een fabel maar had geen bewijzen en kon het ook niet weerleggen dus heb ik betaald voor een nieuwe aandrijfas. Ik kamp nu ineens met speling in de aandrijving en dat vergald het plezier dat ik had met mijn S60. Mijn wagen heeft 170.000 km gelopen en is van 2003.
Ik heb dat ook gehad bij mijn garage. Die monteur had beide draagarmen vervangen maar door de verkeerde. Hij gaf aan dat de linker aandrijfas spontaan uit elkaar was geknapt. Ik vind dat een fabel maar had geen bewijzen en kon het ook niet weerleggen dus heb ik betaald voor een nieuwe aandrijfas. Ik kamp nu ineens met speling in de aandrijving en dat vergald het plezier dat ik had met mijn S60. Mijn wagen heeft 170.000 km gelopen en is van 2003.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
Die aandrijfassen vallen niet elkaar.
Doordat een monteur ze niet borgt trekt hij ze uit elkaar.
Zelfs in Vadis wordt daarvoor gewaarschuwd.
Ze kunnen wel weer in elkaar, maar dat is een pruts werkje voor 2 man.
De fout ligt toch echt bij de garage.
Aandrijfassen van Volvo gaan nagenoeg niet stuk.
En dat hij "niet strak liep" ligt eerder aan de draagarmrubbers en nooit aan de aandrijfassen (sprookje).
Borgen was de oplossing geweest:
Doordat een monteur ze niet borgt trekt hij ze uit elkaar.
Zelfs in Vadis wordt daarvoor gewaarschuwd.
Ze kunnen wel weer in elkaar, maar dat is een pruts werkje voor 2 man.
De fout ligt toch echt bij de garage.
Aandrijfassen van Volvo gaan nagenoeg niet stuk.
En dat hij "niet strak liep" ligt eerder aan de draagarmrubbers en nooit aan de aandrijfassen (sprookje).
Borgen was de oplossing geweest:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
ow?
Weet iemand trouwens zo maar wat de kosten zijn van die aandrijfassen?
Hij heeft die aandrijfas links weer in mekaar gezet en het heeft veel werk gekost, maar ze zitten in mekaar, en hij wist niet of dat zo hoorde als ze uit mekaar vallen.
Dus vraag ik het maar na, is dit normaal of heeft hij iets niet goed gedaan?
En ja hij zegt nu ze weer in mekaar gezet te hebben maar ja voor hoeveel kan ik het vertrouwen dat je ze weer goed in mekaar kan zetten en dat ze weer mee kunnen?
En ja ik heb de auto opgehaald en kan gewoon weer normaal mee rijden niets te merken, maar omdat hij dat zag adviseerde hij me nieuwe aandrijfas.
Weet iemand trouwens zo maar wat de kosten zijn van die aandrijfassen?
Hij heeft die aandrijfas links weer in mekaar gezet en het heeft veel werk gekost, maar ze zitten in mekaar, en hij wist niet of dat zo hoorde als ze uit mekaar vallen.
Dus vraag ik het maar na, is dit normaal of heeft hij iets niet goed gedaan?
En ja hij zegt nu ze weer in mekaar gezet te hebben maar ja voor hoeveel kan ik het vertrouwen dat je ze weer goed in mekaar kan zetten en dat ze weer mee kunnen?
En ja ik heb de auto opgehaald en kan gewoon weer normaal mee rijden niets te merken, maar omdat hij dat zag adviseerde hij me nieuwe aandrijfas.
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Als hij uit mekaar valt kan je hem op twee manieren in elkaar zetten helaas scharniert hij niet meer als hij fout gemonteerd is, dus kun je aannemen dat het goed gemonteerd is anders valt er echt niet mee te rijden laat staan een bocht nemen.
De homokineet kan gewoon uit elkaar en weer in elkaar gemonteerd worden dit geeft geen enkel probleem.
De homokineet kan gewoon uit elkaar en weer in elkaar gemonteerd worden dit geeft geen enkel probleem.
Inderdaad, als de monteur het boeltje goed schoon heeft gemaakt en er nieuw vet in heeft gedaan, komt het helemaal goed.Sathumax schreef:Maar ik begrijp nu dat ik dus de aandrijfassen niet hoef te vervangen?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Mijn idee!toppertje schreef:als zelfs de monteur niet meer weet hoe het hoort,dan wordt
het mischien wel tijd om een andere garage/monteur te zoeken.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als een goede monteur per uur meer moet kosten, maar hij vervolgens zijn werk ook beter doet, is (vrijwel) iedere monteur uiteindelijk goedkoper, toch? 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Wat kost die monteur dan per uur? Definitie van goedkoop is voor iedereen verschillend namelijk.Sathumax schreef:heb je een betere monteur voor een goedkoop tarief per uur?toppertje schreef:als zelfs de monteur niet meer weet hoe het hoort,dan wordt
het mischien wel tijd om een andere garage/monteur te zoeken.

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zo blijkt eens te meer,niet alle garages kunnen een Volvo repareren,er gaat helaas erg veel fout blijkt wel weer!
Even voor de duidelijkheid,de homokineet kan maar op een manier worden gemonteerd,hij past anders niet,de kogelsleuven zitten namelijk niet evenwijdig aan elkaar.
Dure fuseekogel is dit dus geworden!
Even voor de duidelijkheid,de homokineet kan maar op een manier worden gemonteerd,hij past anders niet,de kogelsleuven zitten namelijk niet evenwijdig aan elkaar.
Dure fuseekogel is dit dus geworden!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik ben blij dat ik alles zelf kan repareren en niet afhankelijk ben van een of andere pruts toestand.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
50,- per uurAlexV70 schreef:Wat kost die monteur dan per uur? Definitie van goedkoop is voor iedereen verschillend namelijk.Sathumax schreef:heb je een betere monteur voor een goedkoop tarief per uur?toppertje schreef:als zelfs de monteur niet meer weet hoe het hoort,dan wordt
het mischien wel tijd om een andere garage/monteur te zoeken.
Heb je goedkoper dan hoor ik het graag


Heb de monteur nog gebeld en erover gehad en hij zegt dat nog voordat hij die uit mekaar zag vallen waren de palletjes binnenin losgeschoten.
In de rubber zelf.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is niet echt goedkoop en zeker niet als ze de boel ook nog is verprutsen!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik stap ook over op de dealer, haal en breng service. Iemand ervaringen in Groningen?mad schreef:Kijk, om dit soort geklooi te voorkomen ga ik naar de Volvo-dealer. Goedkoop is duurkoop.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zijn natuurlijk ook monteurs buiten de dealer om die verstand van een Volvo hebben,sommige dealers kunnen daar zelfs nog iets van leren!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Combigarage in Westerbroek is een Volvo-garage met haal- en brengservice en Helpman in Groningen is de Volvodealer. Met beiden heb ik goede ervaringen. Zelf heb ik mijn Volvo bij Broekhuis in Assen in onderhoud. Ook zij komen bij mij de auto ophalen en weer thuisbrengen. Kosteloos.diesel01 schreef: Ik stap ook over op de dealer, haal en breng service. Iemand ervaringen in Groningen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race