Hey,
Weet iemand wat er gebeurd, als je het alarm met bewegingsmelder inschakelt, en je ontsluit vanop afstand de koffer, en je opent het kofferdeksel...
Gaat het alarm dan af, door de beweging in de wagen of niet?
Wie heeft dit al eens getest? Ik heb dit nog niet gedaan, omdat ik enerzijds mijn wagen merendeels afsta aan mijn echtgenote en zij zichzelf niet belachelijk wenst te maken door een geloei van de hoorn, anderzijds om dat ik bij een test in de garage bij me thuis liever mijn gepensioneerde buren een beetje ontzie...
gr,
p.
alarm bewegingsmelder, wat bij het openen van de koffer?
-
- 2nd Gear member
- ICEFOX
- 2nd Gear member
wanneer je met de afstandsbediening de achterklep ongrendeld is het alarm uitgeschakeld totdat de klep weer wordt gesloten. Dit wordt ook door de auto bevestigd met de knipperlichten.
Geen alarm dus.
Echter wanneer je de auto op slot hebt gedaan met de afstandsbediening en de deur probeert te openen met het aluminium sleuteltje, zal het alarm wel afgaan.
Je kunt het best testen, zo hard gaat het alarm niet. De "panic button" is dan weer geen aanrader...daar trek je echt wel bekijks mee.
Geen alarm dus.
Echter wanneer je de auto op slot hebt gedaan met de afstandsbediening en de deur probeert te openen met het aluminium sleuteltje, zal het alarm wel afgaan.
Je kunt het best testen, zo hard gaat het alarm niet. De "panic button" is dan weer geen aanrader...daar trek je echt wel bekijks mee.
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
XC90 2.5T MT Momentum 2005
- Peter-V50
- 4th Gear member
Dat kun je wel zeggen! Het is mij al een paar keer gelukt om het "per ongeluk" (eigenlijk: vanwege stommiteit) te laten gebeuren. Je weet wel: een koffer in de ene hand, een tas geklemd onder de andere arm, en dan in je broekzak naar de sleutel grabbelen om de auto open te maken. Druk op de knop: niets. Nog een druk op de knop: TOET! TOET! TOET! :oops: Verkeerde knop...De "panic button" is dan weer geen aanrader...daar trek je echt wel bekijks mee.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge