Hallo, ik ben Daniel, woon,werk,studeer in Maastricht.
De afgelopen 5 jaar heb ik alleen maar italianen gereden, maar die dingen begeven het natuurlijk welleens, en kortgeleden was ik toch echt toe aan een andere auto.
Vorig jaar heb ik met een vriend van mij, voor hem een 440 1,6 phaseII gekocht, zo ben ik voor mezelf ook wel op het idee gekomen om een volvo te komen aangezien ik het wel een schappelijke bak vond.
Ik rij nu twee weken in mijn 440 1,7 multipoint automaat (4traps) met bijna 160 000 uit 1992. Ik heb hier even zitten speuren maar niemand kunnen vinden met dezelfde auto.
Wel heb ik ondervonden dat het schijnbaar goed is dat ik geen carburateur blok heb. En ook dat de cvt bakken net als in de fiat's niet handig zijn om te hebben.
Ik ben zelf handig met auto's , momenteel ben ik bijna klaar met de restauratie aan een Fiat uno turbo van een vriend van mij. En blokken reviseer ik ook voor de hobby.
Zijn er buiten de bekende roestplekken nog bepaalde dingen waar ik echt even aandacht aan moet geven? alle vloeistoffen zijn kortgeleden vervangen, en de distributieriem bij 136000 km. Wat is de vervangingstermijn voor de driem van de 1700 blokken.
alvast bedankt
groetjes
Daniel
Even voorstellen.
-
- 2nd Gear member
Hai Daniel,
Ik heb ook een 1700 met automaat, nu 87.000 op de klok. Om de 80.000 km moet je je distributieriem vervangen.
Verder gewoon elke 10.000 km een beurt (laten) geven en alle vloeistoffen op peil houden.
Succes ermee!
Groeten, Jan
Ik heb ook een 1700 met automaat, nu 87.000 op de klok. Om de 80.000 km moet je je distributieriem vervangen.
Verder gewoon elke 10.000 km een beurt (laten) geven en alle vloeistoffen op peil houden.
Succes ermee!
Groeten, Jan
Volvo V50 1.8 Edition I - 2008
-
- 1st Gear member
wat zijn jouw ervaringen met de automaat, ik ben wel automaten gewend, maar deze in de volvo schakeld erg vroeg (ben hoogtoerige blokken gewend, misschien dat dat het is)
als je langzaam optrekt wil de bak m bij 65 toch wel in 4 hebben. doortrekken en kickdown werken prima, ik was wel verbaast dat het ding toch best wel snel kan zijn.
als je langzaam optrekt wil de bak m bij 65 toch wel in 4 hebben. doortrekken en kickdown werken prima, ik was wel verbaast dat het ding toch best wel snel kan zijn.
-
- 2nd Gear member
Ik ben er erg tevreden over. Ik ben een lage toeren rijden, dus voor mij prima. Jammer dat het een 4 traps is en geen 5....
Bakolie verwisselen is ook onderhoud wat je kan doen. Zeker met jouw km stand.
Deze Renault blokken zijn onverwoestbaar, mits goed onderhouden.
Groet, Jan
Bakolie verwisselen is ook onderhoud wat je kan doen. Zeker met jouw km stand.
Deze Renault blokken zijn onverwoestbaar, mits goed onderhouden.
Groet, Jan
Volvo V50 1.8 Edition I - 2008