Even voorstellen.
Geplaatst: 03.09.2009 - 00:19
Hallo, ik ben Daniel, woon,werk,studeer in Maastricht.
De afgelopen 5 jaar heb ik alleen maar italianen gereden, maar die dingen begeven het natuurlijk welleens, en kortgeleden was ik toch echt toe aan een andere auto.
Vorig jaar heb ik met een vriend van mij, voor hem een 440 1,6 phaseII gekocht, zo ben ik voor mezelf ook wel op het idee gekomen om een volvo te komen aangezien ik het wel een schappelijke bak vond.
Ik rij nu twee weken in mijn 440 1,7 multipoint automaat (4traps) met bijna 160 000 uit 1992. Ik heb hier even zitten speuren maar niemand kunnen vinden met dezelfde auto.
Wel heb ik ondervonden dat het schijnbaar goed is dat ik geen carburateur blok heb. En ook dat de cvt bakken net als in de fiat's niet handig zijn om te hebben.
Ik ben zelf handig met auto's , momenteel ben ik bijna klaar met de restauratie aan een Fiat uno turbo van een vriend van mij. En blokken reviseer ik ook voor de hobby.
Zijn er buiten de bekende roestplekken nog bepaalde dingen waar ik echt even aandacht aan moet geven? alle vloeistoffen zijn kortgeleden vervangen, en de distributieriem bij 136000 km. Wat is de vervangingstermijn voor de driem van de 1700 blokken.
alvast bedankt
groetjes
Daniel
De afgelopen 5 jaar heb ik alleen maar italianen gereden, maar die dingen begeven het natuurlijk welleens, en kortgeleden was ik toch echt toe aan een andere auto.
Vorig jaar heb ik met een vriend van mij, voor hem een 440 1,6 phaseII gekocht, zo ben ik voor mezelf ook wel op het idee gekomen om een volvo te komen aangezien ik het wel een schappelijke bak vond.
Ik rij nu twee weken in mijn 440 1,7 multipoint automaat (4traps) met bijna 160 000 uit 1992. Ik heb hier even zitten speuren maar niemand kunnen vinden met dezelfde auto.
Wel heb ik ondervonden dat het schijnbaar goed is dat ik geen carburateur blok heb. En ook dat de cvt bakken net als in de fiat's niet handig zijn om te hebben.
Ik ben zelf handig met auto's , momenteel ben ik bijna klaar met de restauratie aan een Fiat uno turbo van een vriend van mij. En blokken reviseer ik ook voor de hobby.
Zijn er buiten de bekende roestplekken nog bepaalde dingen waar ik echt even aandacht aan moet geven? alle vloeistoffen zijn kortgeleden vervangen, en de distributieriem bij 136000 km. Wat is de vervangingstermijn voor de driem van de 1700 blokken.
alvast bedankt
groetjes
Daniel