Spiegels van slag

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
truckingwally
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 19.04.2009 - 17:27

Bij mijn V70 is vorige week de rechter spiegel niet mee uitgeklapt,
nu staat er dus 1 ingeklapt en 1 uitgeklapt.
druk ik op de knop dan wisselt dit om, ik heb al diverse malen
de instructies uit het instructie boekje geprobeerd, ik heb de zekering gedemonteerd gehad zodat ze (na een druk op de knop) gelijk komen te staan, echter als ik daarna op de knop druk
blijft er dan 1 staan en klapt de ander om, waarna ik weer in het zelfde schuitje zit. iemand nog een idee?
alvast mijn dank voor het meedenken
Alles is onmogelijk , als je het maar wil !
Volvo 760GLE 1985 t/m 1992
Volvo 760GLE 1992 t/m 2009
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Helpt het als je de onwillige spiegel met de hand in de juiste stand zet?
En daarna weer het knopje gebruikt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
truckingwally
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 19.04.2009 - 17:27

Nee, als je dat doet en drukt daarna op de knop klapt alleen de andere spiegel om, dus weer 1 in en 1 uitgeklapt (dat gebeurt ook als je de ander met de hand omklapt)
Alles is onmogelijk , als je het maar wil !
Volvo 760GLE 1985 t/m 1992
Volvo 760GLE 1992 t/m 2009
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Ik heb daar in het verleden ook mee gezeten. Ik heb de instructie ergens op het forum staan. Even zoeken.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Techniek Algemeen: handleidingen,

hier is ie:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14358

Deze instructie is de officiële instructie van Volvo-Zweden.
Maar: de instructie geldt voor een S80, bij een V70 kunnen er evt. kleine verschillen zijn wat betreft indeling zekeringkast. Ik hoor het wel.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
V-enominaal-70
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 25.05.2008 - 15:00

@ truckingwally,

Ik dit geval een tijdje terug ook gehad.
Eén remedie is de min pool van de accu loshalen, even wachten en weer terug plaatsen zodat het geheel wordt gereset. je moet maar even zoeken op het forum welke handelingen je moet verrichten ten aan zien stand contactsleutel.

Ik heb zelf als het het goed heb, deze reset in verleden twee keer uit gevoerd, (na de eerste reset keer kwam het weer terug) Tot op heden deze storing niet meer terug gekregen (nok-nok op ongelakt eikenhout)
Het handmatig terug duwen is maar tijdelijk en geeft een onheilspellend geluid als de spiegels in- of uitklappen, en het gevaar dat de spiegel terugklapt als gevolg van harde rijwind (schrik reactie).

edit - snelle reacties - iets te langzaam met typen - edit
Volvo 2.4T 2001 premium/comfortline + chipper
(comfortabele wilde haren zijn weer terug)
Gebruikersavatar
truckingwally
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 19.04.2009 - 17:27

Ok een kombi van beide tips heeft gewerkt, 1 zekering demonteren, 1 x op knop drukken om spiegels in gelijke positie te krijgen, min kabel los, even wachten, contact aan min klem aan accu druk op knop en spiegels zwemmen weer synchroon.
bedankt voor de tips en de snelle reactie's
Alles is onmogelijk , als je het maar wil !
Volvo 760GLE 1985 t/m 1992
Volvo 760GLE 1992 t/m 2009
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Helaas gaat dit vaker gebeuren (was bij mij elk half jaar), meestal onderweg als het echt niet uitkomt. Dus in jouw geval een steeksleutel van de juiste maat aan boord is dan geen verkeerd plan...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ik had hetzelfde geintje na het losgehaald hebben van mijn deurpanelen, en ik kwam daarbij op het volgende idee dat bij mij snel en gemakkelijk werkte:

In de deur zit een doorvoerrubber met daarin de stekker met alle kabels voor de deurelectronica. Deze stekker zit aan de deurkant (als in:niet aan de auto-kant) en is redelijk zichtbaar wanneer je de deur helemaal open zet.

Bovenop deze stekker zit een zwart rechthoekje dat open is van binnen, en die valt dan weer over een wit nokje op de deurkant van de stekker. Klinkt moeilijker dan het is, en valt direct op als je even kijkt. Dit nokje is bedoeld om de stekker op zijn plaats te houden. Door hier met beleid een platte schroevendraaier onder te steken aan het uiteinde van het rechthoekje, kun je de stekker los trekken van de deur. Hiermee is de buitenspiegel buiten spel gezet.

Druk nu 1 maal op de knop voor de buitenspiegels. Haal de sleutel uit het contact en wacht eventjes. Dit om er voor te zorgen dat het CAN-bus systeem geen opdrachten meer geeft/onthoudt voor de buitenspiegels.

Doe de stekker er weer terug op en verzeker jezelf er van dat het rechthoekje weer om het nokje geklikt is. Eventueel het rubber weer over de stekker duwen. Sleutel weer in het contact en voilá, het werkt weer!

Het is een lang verhaal geworden, en een beetje sleutelaar ziet onmiddelijk wat ik bedoel. Scheelt je een boel gedoe met zekeringen eruit trekken, ik was in 1 minuut klaar en ik heb nooit een blaadje nodig met welke zekering ik nou moet trekken enzovoorts. Kan dus altijd en overal mits je een platte schroevendraaier bij je hebt. Het zou denk ik zelfs lukken met een balpen oid, als je het maar onder het rechthoekje kunt krijgen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Deze stekker dus, het deel met de boutjes zit in de deur. Het rechthoekje is hier wel getekend, het nokje heb ik er zelf in rood in gezet. De schaal moet je maar even door de vingers zien :wink:

EDIT: Het nokje zit niet daar waar ik hem getekend heb, maar dat maakt voor het idee niets uit. Ik heb nu ( 01:38 ) even geen zin meer om het te veranderen :wink:

Nog een EDIT:

Heb er maar even een foto van gemaakt in de deur. Rubber ietsje naar achter trekken en dan zie je dit. Schroevendraaier overigens niet onder het stukje steken waar hij staat in het andere plaatje, maar onder de verste rand die onder de bout zit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
truckingwally
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 19.04.2009 - 17:27

Ik zal hem onthouden voor de volgende keer dat dit "probleem" zich voordoet
bedankt voor de info
Alles is onmogelijk , als je het maar wil !
Volvo 760GLE 1985 t/m 1992
Volvo 760GLE 1992 t/m 2009
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”