Domme vraag : Is het niet de blower die de condensor van je airco droogmaakt ? maar dat klinkt niet echt puffend.Doe de motorkap eens open en probeer de richting waar het vandaan komt te lokaliseren Spruitstuk ?
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Ik heb heb exact hetzelfde geluid (licht ploffend, puffend) als wat jij beschrijft maar ben er ook nog niet achter wat dit kan zijn.
Zelf dat ik dat er een pakking lek was maar bleek niet zo te zijn.
Ben benieuwd of iemand weet wat dit kan zijn.....
Het viel mij kort na de aankoop pas op nadat ik hem in de garage parkeerde.
En voor wat betreft het geluid .... dit loopt geijk met het toerental van de motor.
Ik ben benieuwd Ivo , ik zal proberen volgende week eens op het forum te komen kijken naar de bevindingen van de dealer.
Ik ga nu eerst morgen ff weekje met vakantie.
Je hoort wel eens verhalen of dit puffen en zuchten, heeeeel misschien ligt de oorzaak HIERIN,
Als dat het geval is dan is de oplossing simpel, zie HIER
Goed week-end
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Het feit dat je wenst een Multipla te zijn laat al weten dat je van " humor" houd , dus erg leuk en verder nog bedankt voor het echt serieus helpen denken wat dit wel niet kan zijn. :oops:
Ik zal volgende week eens onder de kap kijken of ik zoiets tegenkom , maar ik denk het niet.
Nu is het puffend/ploffend geluid bij mij niet meer zo nadrukkelijk aanwezig, heeft het misschien te maken met hoge buiten temperaturen van enkele weken geleden ?
Ik reageer even via mijn vader zijn account , maar bij mij is het geluid nog wel aanwezig en het is mij 1x opgevallen dat het geluid minder aanwezig was.
Maar ga vandaag naar Polen toe en ik hou het gewoon nog ff in de gaten en hou je op de hoogte.