Ben vandaag gaan kijken naar een 850 2.5-20v LPG.
Mooi auto, zag er zo goed uit van de buitenkant dat hij wel overgespoten kon zijn. Of juist een zuinige eigenaar gehad...
Interieur zag er ook nog aardig goed uit.
Echter had hij toch al 460.000km gereden. Wat ik zo kon zien was dat de
remmerij rondom en de voorbanden aan vervanging toe zijn.
Mijn vraag is het oke om deze auto te kopen die al meer dan 300.000km op LPG heeft gereden?
Wat kan ik verwachten qua onderhoudskosten?
alvast bedankt!
Aankoopadvies 850 2.5-20v LPG
- JosW
- 5th Gear member
LPG doet niet veel kwaad aan een 850. Ik ken auto's met 500.000 kilometer op LPG.
Wat betreft jouw vraag: De onderhoudskosten zijn niet meer of minder dan een 850 met minder kilometers. Belangrijker is, hoe loopt de auto, heb je een goed gevoel tijdens het proefrijden. Schakelt ie soepel, is het blok mooi droog.
Natuurlijk loop je een risico met een auto met deze kilometerstand. Maar voor hetzelfde geld gaat ie nog 100.000 kilometer mee. Over geld gesproken, niet meer dan 1500 euro. Bouwjaar?
Wat betreft jouw vraag: De onderhoudskosten zijn niet meer of minder dan een 850 met minder kilometers. Belangrijker is, hoe loopt de auto, heb je een goed gevoel tijdens het proefrijden. Schakelt ie soepel, is het blok mooi droog.
Natuurlijk loop je een risico met een auto met deze kilometerstand. Maar voor hetzelfde geld gaat ie nog 100.000 kilometer mee. Over geld gesproken, niet meer dan 1500 euro. Bouwjaar?
-
- 1st Gear member
Haha..kijk maar eens op internet...1150 euro.. bouwjaar 1994.
Ik had een s40, toen overgestapt naar Alfa 156, welke ik nog steeds heb.
Maar wil graag i.v.m. 35dkm/p.j. een diesel of gas. En daarbij wil ik een superbetrouwbare auto.
Geen alfa meer dus voor de dagelijkse km's, wel nog voor erbij..
Vandaar dat ik bij deze akelig goedkope volvo 850 luxury line uit kwam.
Ik had een s40, toen overgestapt naar Alfa 156, welke ik nog steeds heb.
Maar wil graag i.v.m. 35dkm/p.j. een diesel of gas. En daarbij wil ik een superbetrouwbare auto.
Geen alfa meer dus voor de dagelijkse km's, wel nog voor erbij..
Vandaar dat ik bij deze akelig goedkope volvo 850 luxury line uit kwam.
-
- 1st Gear member
Hehe..wat me let vraagt ie
Verstand zegt dat het wellicht kat in de zak verhaal kan zijn.. maargoed... Nog nooti een auto van 1000 euri gekocht nml.

- JosW
- 5th Gear member
Ik weet niet wat jij gewend bent qua taalgebruik op fora. Ik heb geprobeerd serieus antwoord te geven op jouw vraag. Misschien is het beter dat je helemaal geen Volvo koopt en het houdt bij de Alfa. Dat is denk ik het publiek dat beter bij jou past. Gegroet.
-
- 1st Gear member
JosW schreef:Ik weet niet wat jij gewend bent qua taalgebruik op fora. Ik heb geprobeerd serieus antwoord te geven op jouw vraag. Misschien is het beter dat je helemaal geen Volvo koopt en het houdt bij de Alfa. Dat is denk ik het publiek dat beter bij jou past. Gegroet.
Mag ik vragen wat je bedoelt? Ik heb jou volgens mij nergens mee beledigt lijkt mij zo?
Daarbij apprecieer ik dat ik hulp van je krijg bij de beantwoording van mijn vragen..
- bernhard2
- 3rd Gear member
ieder mens is anders, zo ook het taalgebruik dat iemand gebruikt... maar mistermister, ik denk dat dat josW het een beetje op taalgebruik vind lijken dat vooral op VW golf forums wordt gebruikt... correct me if i'm wrong...
maar over de 850... die auto's gaan echt lang mee, en het is inderdaad even afwachten hoe hij rijd... er staat op dit forum en op het 850 forum genoeg verhalen over 850's en hoge km standen. en ook de zwakke punten. en dan vooral de airco en de draagarmen.
ik wens je veel succes en als je besluit om er 1 te kopen, hartelijk welkom!
maar over de 850... die auto's gaan echt lang mee, en het is inderdaad even afwachten hoe hij rijd... er staat op dit forum en op het 850 forum genoeg verhalen over 850's en hoge km standen. en ook de zwakke punten. en dan vooral de airco en de draagarmen.
ik wens je veel succes en als je besluit om er 1 te kopen, hartelijk welkom!
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km