Goedendag,
Allereerst ik was voorheen een trotse bezitter van een roffel (850 2.5i), daarna een 960 hier plezierig in rond gereden enkel te kort door aanrijding (andermans schuld).
Nu ben ik trotse bezitter van een S60 2003 2.4D.
Heb echter een klein probleempje sinds gisteren. Het begon met het feit dat als ik remde dat ik een melding kreeg op dashboard met controleer remlicht. Bleek (nog) niets stuk te zijn. Vandaag deze zelfde melding weer gehad, en uiteraard weer kijken bij een etalage in het ruit. En zag dat er een lampje defect was. Goed ik deze vervangen, contact weer aan en toen de volgende melding. Ditmaal was de beurt aan het parkeerlicht aan deze zelfde kant. De lampjes waren naar mijn mening ook niet eerder vervangen dus ach het kan na 6 jaar.
Nu is de bijkomstigheid dat mijn kofferbak verlichting het niet doet, althans niet zoals het hoort. Neem aan dat jullie allemaal wel bij het openen van de kofferbak, de lampjes aan de zijkanten zien oplichten. Dit is bij niet het geval, en legde de link naar de eerste keer problemen gehad te hebben met controleer remlicht, waar toen nog niets aan de hand was.
Als ik de zekering bekijk, welke geplaatst is op nummer 1, dan is deze nog gewoon heel. Doe ik deze terug erin gaan de lampjes ook keurig beide branden. Duurt een tijdje en dan gaan ze weer uit. Doe ik auto op slot, of enkel kofferbak dicht. En vervolgens doe je kofferbak open..... en wederom geen verlichting. Nu bij opnieuw erinsteken van de zekering lijkt mij snachts niet de normale procedure...
wat ik heb getest is het volgende:
Wanneer de lampjes aanstaan, het slot in de kofferdekselklep handmatig dicht gedaan en dan gaan de lampjes ook uit. Druk ik dan de knop boven de kentekenplaat dan raakt slot weer ontgrendeld maar de lampjes blijven uit.
Ik ben ten einde raad, ook de elektronische schema's wor ik niets wijzer uit.
Iemand die deze mede-volvo'er kan helpen met de gouden tip ?
Bij voorbaat dank,
Bartus
Verlichting bagageruimte
- aertssenhjc
- 5th Gear member
WELKOM! HIER!!!!! Het lijkt op een kabel breuk ergens...maar dit is ook voor mij schieten in het donker.....
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
-
- 2nd Gear member
Thanks voor het warme ontvangst! Binnenkort even wat foto's maken en wat reeds gemaakte maar bewerken en online zetten.
Kabelbreuk, zo een op het andere moment ? Sja het kan maar ik heb niets vreemds gedaan. En het is toch raar dat het vooraf ging met een melding remlicht controleren.
Iemand anders een idee ?
Kabelbreuk, zo een op het andere moment ? Sja het kan maar ik heb niets vreemds gedaan. En het is toch raar dat het vooraf ging met een melding remlicht controleren.
Iemand anders een idee ?
-
- 2nd Gear member
SOLVED!
Dank u voor het meedenken heren. Wat een heerlijk begin zo op het nieuwe forum ::oops: ....
Wat het was is als volgt, ik heb de instapverlichting bij de bestuurder en passagiers kant vervangen door CCFL lampjes. Omdat ik dus bij instappen enkel die lampjes aan wil hebben had ik mijn knopje ingedrukt gehouden van het hemelconsole. Zodoende wordt de overige interieurverlichting uitgeschakeld. Enkel de lampjes bij de voeten werken dan nog. En ik dacht dat qua niveau deze gelijk stonden aan die van de kofferbak. Maargoed zet dus de lampjes in het interieur weer aan doe kofferbak open en ..... JAJA het werkt weer naar behoren.
Dank voor het meedenken nogmaals. En laten we hopen dat niemand die meer overkomt.
Dank u voor het meedenken heren. Wat een heerlijk begin zo op het nieuwe forum ::oops: ....
Wat het was is als volgt, ik heb de instapverlichting bij de bestuurder en passagiers kant vervangen door CCFL lampjes. Omdat ik dus bij instappen enkel die lampjes aan wil hebben had ik mijn knopje ingedrukt gehouden van het hemelconsole. Zodoende wordt de overige interieurverlichting uitgeschakeld. Enkel de lampjes bij de voeten werken dan nog. En ik dacht dat qua niveau deze gelijk stonden aan die van de kofferbak. Maargoed zet dus de lampjes in het interieur weer aan doe kofferbak open en ..... JAJA het werkt weer naar behoren.
Dank voor het meedenken nogmaals. En laten we hopen dat niemand die meer overkomt.