Speculeren heeft idd geen zin, maar 47.900 zou een prima prijs zijn


Ik in principe ook, maar de adviseur van onze leasemij heeft ons (bedrijf) aangeraden het omslagpunt benzine/diesel in de leaseregeling te verhogen van 30.000km naar minimaal 35.000km p/jr omdat de restwaarde verwachting van diesels fors naar beneden bijgesteld is/wordt.Ga er ook van uit dat een 2.4D in de lease beter zal liggen
Vialle is bezig een nieuwe ontwikkeling op de markt te brengen voor direct ingespoten motoren. Als dit aan gaat slaan kan het LPG gebruik weer flink toenemen. Kritisch daarin blijft uiteraard de ondersteuning van de merken. Vialle meldt echter dat zij VAG inmiddels warm hebben gemaakt voor het nieuwe systeem.LPG geen idee
Onder de naam LPdi (Liquid Propaan Direct Injection) komt Vialle Alternative Fuel Systems met 's werelds eerste direct ingespoten lpg systeem). Hiermee komen ook direct ingespoten benzinemotoren in aanmerking voor autogas.
Algemeen directeur Peter Rutten verwacht veel van de Nederlandse, Duitse en Italiaanse markt. "Met zes miljoen direct ingespoten benzinemotoren op jaarbasis en een gemiddelde lpg-dekking van rond de vijf procent is er in ieder geval een behoorlijk potentieel." Het nieuwe systeem is gereed voor zowel serieproductie bij fabrikanten (OEM) als voor retrofit toepassingen. LPdi is beschikbaar voor verschillende merken, motoren en directe inspuitingtechnologieën. Contacten op importeursniveau voor verschillende merken zijn er met name in Duitsland en Nederland. Met welke fabrikanten er gesproken wordt mag Rutten niet zeggen. "Daar heb ik allerlei papiertjes voor getekend."
Vialle heeft het systeem in Eindhoven ontwikkeld en nam drie jaar in beslag. De officiële introductie vindt op de IAA Frankfurt in september plaats. Peter Rutten: "Met deze innovatie vergroten we als producent van alternatieve brandstof- en autogassystemen onze technologische voorsprong. We houden de marktbehoeftes altijd scherp in de gaten en blijven innoveren om aan de continu veranderende vraag te kunnen voldoen. Daar is het LPdi-systeem het meest recente resultaat van." Vanaf september is het systeem beschikbaar voor de 1.4 liter TSI-motor van de VAG.
Vanaf september is het systeem beschikbaar voor de 1.4 liter TSI-motor die gebruikt wordt voor diverse merken binnen de VAG-groep. Andere motoren van Audi, Seat, Skoda en VW volgen later dit jaar. In 2010 komt LPdi ook beschikbaar voor andere merken. Voor zowel nieuwe als bestaande auto's blijft na inbouw van het systeem de Euro 5-emissienorm behouden. De verkoop in Duitsland en Nederland start medio september.
Ik schreef:een handgeschakelde XC60 2.4D van 175pk start op E. 46.900,-- waar een Q5 2.0D van 170pk op E. 51.790,-- start
We zijn het dus helemaal eensTot nu toe was de XC60 zelfs iets goedkoper dan de Q5.