Pagina 1 van 2

prijzen xc60 2.0 GTDI

Geplaatst: 18.09.2009 - 22:35
door volv(5)0
Weet iemand al wat nieuws over de prijs van de 2.0 gtdi powershift xc60?? Ik ben namelijk zeer benieuwd...

Speculeren heeft idd geen zin, maar 47.900 zou een prima prijs zijn ;) :)

Geplaatst: 18.09.2009 - 22:56
door bart simpson
39.000 zou nog beter zijn.... (maar reken niet onder de 50.000,--)

Geplaatst: 19.09.2009 - 14:00
door Nuggie
Wat ik me ook afvraag is of deze 2.0 gtdi powershift een AWD of een FWD wordt?

Ik wacht sowieso met spanning op deze uitvoering omdat dit goed uit zou moeten komen met de mogelijkheden in mijn leasecontract.

De afwijking met de prijs van de 2.4 Drive FWD mag ook niet te groot zijn omdat deze dan te aantrekkelijk is tov de nieuwe benzine uitvoering, ondanks dat deze dan Powershift zal hebben. (in mijn geval leuk, maar niet noodzakelijk). Ik hoop dat ze 'm dus wel zo rond de 48K prijzen...

Bart, enig idee wanneer we de prijsstelling kunnen verwachten?

Geplaatst: 19.09.2009 - 14:08
door bart simpson
Het is een FWD, er is een prijs geroepen gelijk die van de 2.4D geartronic, ik ga uit van een productiestart van eind dit jaar.
Ga er ook van uit dat een 2.4D in de lease beter zal liggen

Geplaatst: 19.09.2009 - 14:43
door Nuggie
Ga er ook van uit dat een 2.4D in de lease beter zal liggen
Ik in principe ook, maar de adviseur van onze leasemij heeft ons (bedrijf) aangeraden het omslagpunt benzine/diesel in de leaseregeling te verhogen van 30.000km naar minimaal 35.000km p/jr omdat de restwaarde verwachting van diesels fors naar beneden bijgesteld is/wordt.

Ik zal dus gewoon af moeten wachten wat de berekeningen eind dit jaar zullen weergeven.

Geplaatst: 19.09.2009 - 15:29
door volv(5)0
Ik heb inmiddels een mailtje van volvo nederland gehad; over de prijs wordt naar de dealers verwezen. Wel heeft men mij verzekerd dat de xc60 2.0 gtdi powershift wordt geleverd met 2 uitlaatpijpen..
Acceleratie 0-100 in 7,5 seconden?? ;) :D

Geplaatst: 01.10.2009 - 21:06
door 8553
2 uitlaatpijpen ? net als D5 en T6 ??????? lijkt me briljant, hang ik er LPG in en ga ik deze leasen

Geplaatst: 02.10.2009 - 07:48
door Paul
Jep, twee uitlaten!

LPG geen idee

Geplaatst: 02.10.2009 - 11:03
door Nuggie
LPG geen idee
Vialle is bezig een nieuwe ontwikkeling op de markt te brengen voor direct ingespoten motoren. Als dit aan gaat slaan kan het LPG gebruik weer flink toenemen. Kritisch daarin blijft uiteraard de ondersteuning van de merken. Vialle meldt echter dat zij VAG inmiddels warm hebben gemaakt voor het nieuwe systeem.
Onder de naam LPdi (Liquid Propaan Direct Injection) komt Vialle Alternative Fuel Systems met 's werelds eerste direct ingespoten lpg systeem). Hiermee komen ook direct ingespoten benzinemotoren in aanmerking voor autogas.

Algemeen directeur Peter Rutten verwacht veel van de Nederlandse, Duitse en Italiaanse markt. "Met zes miljoen direct ingespoten benzinemotoren op jaarbasis en een gemiddelde lpg-dekking van rond de vijf procent is er in ieder geval een behoorlijk potentieel." Het nieuwe systeem is gereed voor zowel serieproductie bij fabrikanten (OEM) als voor retrofit toepassingen. LPdi is beschikbaar voor verschillende merken, motoren en directe inspuitingtechnologieën. Contacten op importeursniveau voor verschillende merken zijn er met name in Duitsland en Nederland. Met welke fabrikanten er gesproken wordt mag Rutten niet zeggen. "Daar heb ik allerlei papiertjes voor getekend."

Vialle heeft het systeem in Eindhoven ontwikkeld en nam drie jaar in beslag. De officiële introductie vindt op de IAA Frankfurt in september plaats. Peter Rutten: "Met deze innovatie vergroten we als producent van alternatieve brandstof- en autogassystemen onze technologische voorsprong. We houden de marktbehoeftes altijd scherp in de gaten en blijven innoveren om aan de continu veranderende vraag te kunnen voldoen. Daar is het LPdi-systeem het meest recente resultaat van." Vanaf september is het systeem beschikbaar voor de 1.4 liter TSI-motor van de VAG.

Vanaf september is het systeem beschikbaar voor de 1.4 liter TSI-motor die gebruikt wordt voor diverse merken binnen de VAG-groep. Andere motoren van Audi, Seat, Skoda en VW volgen later dit jaar. In 2010 komt LPdi ook beschikbaar voor andere merken. Voor zowel nieuwe als bestaande auto's blijft na inbouw van het systeem de Euro 5-emissienorm behouden. De verkoop in Duitsland en Nederland start medio september.

Geplaatst: 02.10.2009 - 21:31
door 8553
ben benieuwd....zal Vialle eens bellen

Geplaatst: 02.10.2009 - 23:23
door volv(5)0
Week 47 begint productie van de 2.0 gtdi; het is komende maandag week 41. Binnen afzienbare tijd zouden we toch nieuws moeten krijgen.... Weet iemand misschien nog wat nieuws over de prijs?
Ook ben ik zeer benieuwd naar de geleverde prestaties. Misschien zijn er techneuten op dit forum die weten of de 2.0 GTDI ongeveer dezelfde accelatiecijfers kan hebben als de Q5 2.0 tfsi ( 7 seconde o.i.d)??

gr. Thomas

Geplaatst: 03.10.2009 - 13:50
door Nuggie
Ben geen techneut maar zie wel dat de Q5 2.0 tfsi 211pk heeft, dus wat meer als de 2.0 gtdi. Ook typisch dat deze Q5 een B-label heeft en de nieuwe XC60 niet beter gaat worden dan een C label. Zou dit in de powershift zitten die de XC60 standaard mee krijgt? De Q5 is gewoon handgeschakeld.

Ben wel benieuwd naar de verbruikscijfers en co2 uitstoot, dat gaat tenslotte echt tellen voor de nieuwe bpm regeling per 1-1-2010. Label doet er dan niet meer toe.

Geplaatst: 07.10.2009 - 10:58
door Nuggie
De Audi Q5 is nu beschikbaar met een nieuwe 2.0tfsi motor. 4WD, 180pk en 320Nm vanaf 1500 toeren. Vanaf Eur. 48.250.
Wil Volvo de nieuwe XC60 gtdi tot een concurrent maken, dan mag de prijs hier niet veel van afwijken. Tot nu toe was de XC60 zelfs iets goedkoper dan de Q5. Dat gaat lastig worden voor Volvo....

Geplaatst: 07.10.2009 - 11:57
door bart simpson
leuk dat je je zo focussed op iets "triviaals" als een instapprijs, kleed een Q5 eens lekker aan en hij is niet een klein beetje duurder dan een XC60

Geplaatst: 07.10.2009 - 13:04
door Nuggie
Bart,

Je kunt een instapprijs "triviaal" noemen, maar er zijn misschien (veel!) potentiele kopers die juist gefocussed zijn op de instapversies. Dit lijkt me ook de reden dat zowel Audi als Volvo in hoog tempo komen met goedkopere instapversies van hun modellen.

Door deze modellen ben ik in ieder geval geinteresseerd geraakt voor de XC60 en het is me dus niet gegeven om daar nog voor een kapitaal aan opties aan te hangen.
Niet bepaald triviaal dus.....

Geplaatst: 07.10.2009 - 14:47
door bart simpson
een XC60 is met professional-line veel goedkoper dan een Q5

een handgeschakelde XC60 2.4D van 175pk start op E. 46.900,-- waar een Q5 2.0D van 170pk op E. 51.790,-- start

Geplaatst: 07.10.2009 - 15:25
door Nuggie
Bart schreef:
een handgeschakelde XC60 2.4D van 175pk start op E. 46.900,-- waar een Q5 2.0D van 170pk op E. 51.790,-- start
Ik schreef:
Tot nu toe was de XC60 zelfs iets goedkoper dan de Q5.
We zijn het dus helemaal eens :P Maar ik hoop dus dat dit verschil met de nieuwe GTDI ook blijft

Geplaatst: 07.10.2009 - 15:54
door bart simpson
een 2.0 GTDI Powershift zal ongeveer hetzelfde gaan kosten als een 2.4D geartronic

Geplaatst: 19.10.2009 - 21:10
door Giuseppo
Gaat er eigenlijk ook nog een 1.6 GTDI komen met een redelijk prijskaartje (~42.500 ofzo)?

Geplaatst: 26.10.2009 - 21:41
door Paul
XC60 2.0T Powershift
Netto
Catalogusprijs
( € )
BPMbedrag
( € )
BTWbedrag
( € )
Consumentenprijs
incl. BPM en BTW
( € )
2.0T Powershift Base 30.669,07 12.998,60 5.827,12 € 49.495,-
2.0T Powershift Kinetic 31.816,62 13.313,23 6.045,16 € 51.175,-
2.0T Powershift Momentum 33.739,43 13.840,08 6.410,49 € 53.990,-
2.0T Powershift Summum 36.618,53 14.628,95 6.957,52 € 58.205, -
2.0T Powershift R-design 36.779,05 14.672,93 6.988,02 € 58.440, -