VDO PC5700 ingebouwd met gebruik huidig RTI scherm.

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pethconi
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 13.10.2004 - 09:22
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Goedemorgen,

Na het stuk gaan van mijn RTI speler heb ik besloten deze niet te laten repareren, maar te vervangen voor een VDO PC5700, DVD uiteraard.
Met een interface van volvotech (thanks) deze werk helemaal goed, het scherm gaat gewoon netjes naar boven en naar beneden, en de navi schakelt ook netjes uit als de auto uit staat.
Dus alles bedrading zit op zijn plek.

Echter toch een vraag over het snelheidssignaal. Deze heb ik via dit forum oa gevonden op D10 op de CEM.
Hier heb ik deze draad bij aangesloten, deze was wel al bezet, (waarschijnlijk zit er snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging op) maarnu zie op het navi scherm niets wat maar te maken heeft met snelheid, en volgens mij zou je dat wel op het scherm moeten zien....
Weet iemand hoe dit zit? Overigens heb ik uiteraard wel het digitale snelheidspulsje gebruikt, en niet de analoge van de VDO stekker.

Ik hoor graag.....
2016 XC90 Rdesign all black.
1994 850 ex BTCC
1988 360 TIC
1977 343 custom
1999 vw lt rijdende werkplaats

www.pethconi.nl

https://www.facebook.com/pethconi
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

Pethconi, mag ik offtopic vragen hoe de PC5700 bevalt? Ik heb een 5000 en overweeg sterk om die te vervangen door een nieuwer type, vooral omdat ik hem niet erg gebruiksvriendelijk vind ...

groet,

Paul
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

2 vragen, plaatst volvotech dit ook geheel compleet en natuurlijk de hollandse vraag, wat kost het geheel?
Gebruikersavatar
Pethconi
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 13.10.2004 - 09:22
Locatie: Heemstede
Contacteer:

paulh schreef:Pethconi, mag ik offtopic vragen hoe de PC5700 bevalt? Ik heb een 5000 en overweeg sterk om die te vervangen door een nieuwer type, vooral omdat ik hem niet erg gebruiksvriendelijk vind ...

groet,

Paul
De 5700 bevalt prima, erg snel bereik en super menu !! En met de interface van volvotech werkt het gewoon als de RTi, behalve de stuur bediening...
2 vragen, plaatst volvotech dit ook geheel compleet en natuurlijk de hollandse vraag, wat kost het geheel?
Ik weet niet of volvotech het ook inbouwd, ik heb het zelf gedaan... wel zelf gekocht, dat wel... :roll:
VDO systeem compleet voor 200 en de interface 150.

En nu wil ik antwoord op mijn vraag... gheghe :lol:
2016 XC90 Rdesign all black.
1994 850 ex BTCC
1988 360 TIC
1977 343 custom
1999 vw lt rijdende werkplaats

www.pethconi.nl

https://www.facebook.com/pethconi
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Nog een vraag: hoe is de beeldkwaliteit van de VDO ? En voor Volvotech: waarom is er voor de VDO een specifieke VBB ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pethconi
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 13.10.2004 - 09:22
Locatie: Heemstede
Contacteer:

piotrV70 schreef:Nog een vraag: hoe is de beeldkwaliteit van de VDO ? En voor Volvotech: waarom is er voor de VDO een specifieke VBB ?
Het beeld is super scherp, boven mijn verwachting eigenlijk. Zowel de dag stand als de nacht stand. Je kunt hem automatisch laten schakelen, maar dat werkt volgens mij niet... Ik zie namelijk geen klok in het scherm, dat zou de omschakeling kunnen bewerkstelligen...

Wat is VBB?

gr
2016 XC90 Rdesign all black.
1994 850 ex BTCC
1988 360 TIC
1977 343 custom
1999 vw lt rijdende werkplaats

www.pethconi.nl

https://www.facebook.com/pethconi
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Pethconi schreef:
piotrV70 schreef:Nog een vraag: hoe is de beeldkwaliteit van de VDO ? En voor Volvotech: waarom is er voor de VDO een specifieke VBB ?
Het beeld is super scherp, boven mijn verwachting eigenlijk. Zowel de dag stand als de nacht stand. Je kunt hem automatisch laten schakelen, maar dat werkt volgens mij niet... Ik zie namelijk geen klok in het scherm, dat zou de omschakeling kunnen bewerkstelligen...

Wat is VBB?

gr
Video Break-in Box, het kastje van Bob. Ik gebruik'm icm een Garmin GVN-52 en dat is ook goed te doen. (schakelt zelf van dag naar nacht). Ik geloof dat de VDO RGB is en de Garmin Composiet.

Bob kan vast het verschil uitleggen :)
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pethconi
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 13.10.2004 - 09:22
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Goed nog een ander vraagje, ik denk het met de puls kabel opgelost te hebben. Die is volgens mij niet eens nodig, want via gps geeft hij al de daadwerkelijk gereden snelheid.

Maar weet iemand of de dimmer (links naast het stuur) van invloed kan zijn voor het automatisch omschakelen in dag en nacht stand? Of wordt hij dan mee gedimt zoals het rti systeem werkt?

gr
2016 XC90 Rdesign all black.
1994 850 ex BTCC
1988 360 TIC
1977 343 custom
1999 vw lt rijdende werkplaats

www.pethconi.nl

https://www.facebook.com/pethconi
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Pethconi schreef:Goed nog een ander vraagje, ik denk het met de puls kabel opgelost te hebben. Die is volgens mij niet eens nodig, want via gps geeft hij al de daadwerkelijk gereden snelheid.

Maar weet iemand of de dimmer (links naast het stuur) van invloed kan zijn voor het automatisch omschakelen in dag en nacht stand? Of wordt hij dan mee gedimt zoals het rti systeem werkt?

gr
Je navigatie heeft de puls wel nodig als extra signaal. Zo navigeert'ie gewoon verder in een tunnel bijvoorbeeld.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

Heb dezelfde oplossing ingebouwd. 5700 icm de VBB en RTI scherm. (alles after market) Ik kan je zeggen dat ie zeker pulse nodig heeft. De GPS gebruikt ie meer om de huidige locatie te bepalen. Vervolgens gebruikt hij de pulse en de gyropractor (zeg ik dat zo goed?) om de afgelegde afstand en de bochten te registreren. Rijd maar eens over een nieuwe weg die niet gedigitaliseerd is. Het duurt eeuwen voordat ie zegt dat je in het weiland bezig bent. In de tussentijd blijf je gewoon de oude weg volgen. (vooral grappig bij de nieuwe rondwegen bij eindhoven)

Anyway: Je kunt het pulse signaal zien in de instellingen en dan systeemdiagnose.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

VDO versie gaat er van uit dat je een originele VDO aansluit. Zit speciale stekkers aan, eea sluit klik en klaar aan.
Tevens is signaal anders inderdaad, RGB met H-Sync vs Composiet.
Is zelfde boxjes, 1 RCA ingang minder, maar een speciale VDO aansluiting daarvoor in de plaats.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”