Ik ben nieuw hier.
Sinds jaar en dag fan van de zwaarder gemotoriseerdere saabs (aero's).
Ben nu alles aan het verkopen om over te stappen op ..Volvo.
Ik ben nu voor mezelf op zoek naar een (classic) xc70 en over een paar maanden een xc90 voor m'n vrouw als gezinswagen (dan gaat de voyager er uit).
De classic vind ik echt erg mooi. Is dit een verstandige aankoop of kan ik toch beter het nieuwe model nemen?
Anyway, ben dus op zoek naar een (classic) xc70.
Wie wil (z'n veel te mooie) xc70 classic verkopen
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41084
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Prachtige wagen de XC70 Classic maar pas op!
Deze modellen hebben nog de zeer onderhoudsgevoelige oude koppeling.
De auto is daardoor zeer kritisch m.b.t. banden.
De technische uitleg moet iemand anders maar geven en er is al het e.e.a over op dit forum en het 850 forum geschreven
Ik heb gekozen voor het nieuwe model met de Haldex koppeling.
Deze modellen hebben nog de zeer onderhoudsgevoelige oude koppeling.
De auto is daardoor zeer kritisch m.b.t. banden.
De technische uitleg moet iemand anders maar geven en er is al het e.e.a over op dit forum en het 850 forum geschreven
Ik heb gekozen voor het nieuwe model met de Haldex koppeling.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat was met de nieuwe modellen ook nog tot eind 2001Ben schreef:Prachtige wagen de XC70 Classic maar pas op!
Deze modellen hebben nog de zeer onderhoudsgevoelige oude koppeling.
De auto is daardoor zeer kritisch m.b.t. banden.
De technische uitleg moet iemand anders maar geven en er is al het e.e.a over op dit forum en het 850 forum geschreven
Ik heb gekozen voor het nieuwe model met de Haldex koppeling.
- HMG
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
- Locatie: Veynes
Klopt Ben,
Er hoeft maar een klein verschil tussen de profieldiepten te zijn en de koppeling kan kapot gaan á 1500 euro! Heb jij nooit problemen gehad met de Haldex? Wij hebben er toch diverse (onder garantie) vervangen ivm uitstekende pennen die tegen een hitteschild aandraaiden.
Er hoeft maar een klein verschil tussen de profieldiepten te zijn en de koppeling kan kapot gaan á 1500 euro! Heb jij nooit problemen gehad met de Haldex? Wij hebben er toch diverse (onder garantie) vervangen ivm uitstekende pennen die tegen een hitteschild aandraaiden.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 11:51
Goede info, ben verbaasd dat het zo nauw luistert tussen banden en koppeling.
Wat betekent het dan; altijd de voorschriften van de fabriek, of bandenleverancier? Hoe weet je dat het goed zit?
Volgens mij werkt subaru ook met haldex, hebben deze dezelfde problemen?
Wat betekent het dan; altijd de voorschriften van de fabriek, of bandenleverancier? Hoe weet je dat het goed zit?
Volgens mij werkt subaru ook met haldex, hebben deze dezelfde problemen?