Volvo stuk, koelvloeistof lek

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Allen,

Helaas heb ik mijn 440 net aan de kant moeten zetten omdat er nogal wat stoom onder de motorkap vandaan kwam. Uit een blik onder de motorkap bleek dat de slang waar de vloeistof doorheen loopt vlakbij het motorblok lek is geraakt en de koelvloeistof stroomt daar letterlijk uit.

Wat moet ik nu doen en wat is een indicatie van de kosten die dit meebrengt.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Net even gekeken en de slang van de radiator naar het blok is lek gegaan nu. Iemand enig idee of dat makkelijk te vervangen is en wat de kosten zijn?
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
glitz
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59

nieuwe slang, koelsysteem goed vullen en ontluchten. Klaar. Garage 100 euro ofzo zelf uurtje werk + 20 euro.
Gebruikersavatar
volvo440dl
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
Locatie: Randstad

Inderdaad...en goed vooral ontluchten. Let erop dat je originele Volvo koelvloeistof aanschaft! Daar zijn de Volvo's gevoelig voor.

Als het koelvloeistoftankje erg blijft borrelen of enorme drukopbouw geeft, dan kan de koppakking defect geraakt zijn.
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.

http://www.volvo440.hyves.nl
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Gelukkig, ik was al bang dat dit me erg veel pieken ging kosten. Eerst maar nieuw slangetje laten aansluiten en dan kijken of het weer in orde is.

Dan ook maar gelijk de koelvloeistof vervangen door originele van Volvo.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Koelvloeistof hoeft niet per se origineel te zijn, enige waar je voor moet oppassen is dat je niet verschillende soorten (kvs met antivries of versch. kleuren kvs) gaat mixen. Goed aftappen dus (kraantje onder je radiator, bestuurderszijde), ook de inhoud van je kachelradiator. Even op het forum zoeken hoe of wat, dan vind je ook tips over hoe te ontluchten etc.
Slang gewoon bij de dealer halen, dan kun je precies aanwijzen welke het is en heb je de juiste maat en dikte. Kost misschien een paar euro maar dan heb je de goede.
Verder is het alleen maar een kwestie van slangklemmen losdraaien, oude slang wisselen met nieuwe, hervullen en ontluchten/warmdraaien. Niet bepaald raketwetenschap ;)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Dat moet wel lukken dan! Zal er donderdag eens de tijd voor nemen.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Net even naar de Kwik-Fit geweest, ga er toch voor de zekerheid maar niet zelf aan beginnen. 50 euro en dan moet ie het weer doen, kan ik er nog even totaan december/januari mee rijden :)
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Heb je hen dan een zelf bij de dealer bestelde slang gegeven of gaan ze zelf iets fabriceren? Kwik-fit zal nl. niet voor jou bij de dealer bestellen, die zullen ofwel de oude bestaande slang inkorten als hij bij het begin is ingescheurd ofwel een generiek stuk slang op maat knippen. Let alsjeblieft goed op de kwaliteit, want er staat natuurlijk nogal wat druk op je koelslangen - die moeten niet kunnen scheuren/losspuiten!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Dit is de prijs met het bestellen van een nieuwe slang, had even op het computerscherm meegekeken.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Nou dat scheelt, 50 euro en de 440 kan de weg weer op
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”