Pagina 1 van 1
Volvo stuk, koelvloeistof lek
Geplaatst: 27.09.2009 - 14:53
door MartijnAG
Allen,
Helaas heb ik mijn 440 net aan de kant moeten zetten omdat er nogal wat stoom onder de motorkap vandaan kwam. Uit een blik onder de motorkap bleek dat de slang waar de vloeistof doorheen loopt vlakbij het motorblok lek is geraakt en de koelvloeistof stroomt daar letterlijk uit.
Wat moet ik nu doen en wat is een indicatie van de kosten die dit meebrengt.
Geplaatst: 27.09.2009 - 17:11
door MartijnAG
Net even gekeken en de slang van de radiator naar het blok is lek gegaan nu. Iemand enig idee of dat makkelijk te vervangen is en wat de kosten zijn?
Geplaatst: 27.09.2009 - 18:54
door glitz
nieuwe slang, koelsysteem goed vullen en ontluchten. Klaar. Garage 100 euro ofzo zelf uurtje werk + 20 euro.
Geplaatst: 27.09.2009 - 22:45
door volvo440dl
Inderdaad...en goed vooral ontluchten. Let erop dat je originele Volvo koelvloeistof aanschaft! Daar zijn de Volvo's gevoelig voor.
Als het koelvloeistoftankje erg blijft borrelen of enorme drukopbouw geeft, dan kan de koppakking defect geraakt zijn.
Geplaatst: 27.09.2009 - 23:20
door MartijnAG
Gelukkig, ik was al bang dat dit me erg veel pieken ging kosten. Eerst maar nieuw slangetje laten aansluiten en dan kijken of het weer in orde is.
Dan ook maar gelijk de koelvloeistof vervangen door originele van Volvo.
Geplaatst: 28.09.2009 - 00:59
door SchoutenCC
Koelvloeistof hoeft niet per se origineel te zijn, enige waar je voor moet oppassen is dat je niet verschillende soorten (kvs met antivries of versch. kleuren kvs) gaat mixen. Goed aftappen dus (kraantje onder je radiator, bestuurderszijde), ook de inhoud van je kachelradiator. Even op het forum zoeken hoe of wat, dan vind je ook tips over hoe te ontluchten etc.
Slang gewoon bij de dealer halen, dan kun je precies aanwijzen welke het is en heb je de juiste maat en dikte. Kost misschien een paar euro maar dan heb je de goede.
Verder is het alleen maar een kwestie van slangklemmen losdraaien, oude slang wisselen met nieuwe, hervullen en ontluchten/warmdraaien. Niet bepaald raketwetenschap

Geplaatst: 29.09.2009 - 20:17
door MartijnAG
Dat moet wel lukken dan! Zal er donderdag eens de tijd voor nemen.
Geplaatst: 01.10.2009 - 13:00
door MartijnAG
Net even naar de Kwik-Fit geweest, ga er toch voor de zekerheid maar niet zelf aan beginnen. 50 euro en dan moet ie het weer doen, kan ik er nog even totaan december/januari mee rijden

Geplaatst: 01.10.2009 - 13:34
door SchoutenCC
Heb je hen dan een zelf bij de dealer bestelde slang gegeven of gaan ze zelf iets fabriceren? Kwik-fit zal nl. niet voor jou bij de dealer bestellen, die zullen ofwel de oude bestaande slang inkorten als hij bij het begin is ingescheurd ofwel een generiek stuk slang op maat knippen. Let alsjeblieft goed op de kwaliteit, want er staat natuurlijk nogal wat druk op je koelslangen - die moeten niet kunnen scheuren/losspuiten!
Geplaatst: 01.10.2009 - 14:13
door MartijnAG
Dit is de prijs met het bestellen van een nieuwe slang, had even op het computerscherm meegekeken.
Geplaatst: 04.10.2009 - 14:59
door MartijnAG
Nou dat scheelt, 50 euro en de 440 kan de weg weer op