Ik heb momenteel een vreemd geluid in mijn S60 wat ik niet kan thuis brengen.
Als ik over een klinkerweg rijd en soms zelfs hoorbaar op het asfalt heb ik een geluid rechts voor of rechts achter wat doet denken aan een klapperende wiellager of iets dergelijks.
S80 T6 1998
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
stabi stangetjes?
Volvo for life
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Inderdaad eerst de stabi stangetjes vervangen. Is niet al te prijzig en het hielp bij mijn auto (weliswaar een V70 Classic en geen S80) ook om dat gerammel te elimineren. Geluid lokaliseren in een auto is overigens altijd lastig, dus daar kun je niet 100% op vertrouwen.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:04
Heb ik ook gehad stabi stangetjes.
Zowel voor als achter vernieuwd kosten vallen mee bij een gewone garage dus geen volvo dealer 60 euro per stang
Zowel voor als achter vernieuwd kosten vallen mee bij een gewone garage dus geen volvo dealer 60 euro per stang
hb1295 schreef:Hoi S80-genoten,
Ik heb momenteel een vreemd geluid wat ik niet kan thuis brengen.
Als ik over een klinkerweg rijd en soms zelfs hoorbaar op het asfalt heb ik een geluid rechts voor of rechts achter wat doet denken aan een klapperende wiellager of iets dergelijks.
De auto heeft onlangs een servicebeurt gehad en heb bij de dealer er nog niets over vernomen.
Nu hoorde ik vandaag het geluid wel heel sterk als er iets los zit.
Het lijkt in de vering, ophanging of lager te zitten maar dat kan ik totaal mis hebben.
Wie van jullier herkent dit probleem?
Uiteraard ga ik er zo snel mogelijk ook mee terug naar de dealer.
Kan het ook een ophangrubber betreffen ?
Zelf kan ik het zo niet thuis brengen waar het nu exact vandaan komt
MvG
Henk
740 (515.000 op teller)
850 glt 170 pk 1992 (507.000 op teller)
S80 2.4 170 pk 1999 (340.000 op teller)
V70 D5 198 pk 2004(getuned)
850 glt 170 pk 1992 (507.000 op teller)
S80 2.4 170 pk 1999 (340.000 op teller)
V70 D5 198 pk 2004(getuned)
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Toplager van de veerpoot... lijkt vaak vanachter te komen.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
Herkenbaar! Het zouden de stabilisatorstangetjes achter zijn, die we binnenkort vervangen als het Koni FSD onderstel gemonteerd wordt...
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
- GHJ-S80
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04.04.2009 - 13:37
- Locatie: IJsselstein
Zijn bij de laatste beurt toevallig de remblokken (voor) vervangen? Bij mijn S80 hoor ik op een bukkelpiste / klinkerweg ook een klapperend geluid. Het bijzondere is echter dat als ik de rem iets in trap, het geluid weg is. Dan is ie weer fluisterstil. Het lijkt er op dat de remblokken klapperen.
Is dit herkenbaar?
Is dit herkenbaar?
S80 2012 T4 - Summum - 180pk - Powershift - Ember Black - acc
S80 2005 T6 - Executive - 272pk - aut
S80 2001 2.9 -Executive - 200pk - aut
S80 2005 T6 - Executive - 272pk - aut
S80 2001 2.9 -Executive - 200pk - aut
- GHJ-S80
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04.04.2009 - 13:37
- Locatie: IJsselstein
Bij een inspectie onder de moterkap zag ik dat het luchtfilterhuis niet goed vast zat. Je kon hem bewegen en dat maakte een dof rammelend geluid. Nadat ik hem goed vastgezet had, was het een stuk stiller.
Reden genoeg om de auto verder langs te lopen. De inlaat van het luchtfilter, achter de gril, tikte ook ergens tegenaan. Ook de krik bij het reservewiel heb ik ingepakt met schuimplastik.
Ik ben voorlopig weer tevreden.
Mogelijk levert jullie dit iets op. Het hoeven niet perse heftige dingen als wielophanging en stabilisatiestangen te zijn.
Reden genoeg om de auto verder langs te lopen. De inlaat van het luchtfilter, achter de gril, tikte ook ergens tegenaan. Ook de krik bij het reservewiel heb ik ingepakt met schuimplastik.
Ik ben voorlopig weer tevreden.
Mogelijk levert jullie dit iets op. Het hoeven niet perse heftige dingen als wielophanging en stabilisatiestangen te zijn.
S80 2012 T4 - Summum - 180pk - Powershift - Ember Black - acc
S80 2005 T6 - Executive - 272pk - aut
S80 2001 2.9 -Executive - 200pk - aut
S80 2005 T6 - Executive - 272pk - aut
S80 2001 2.9 -Executive - 200pk - aut
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28.02.2007 - 18:46
- Locatie: Woudenberg
Ik heb hetzlfde klapperende geluid gehad, bij mij waren de veerisolatoren ,ook wel halve manen genoemd,versleten.
Dit zijn de plastic/rubber beschermingen aan de onderzijde van de veren.
Voor alle 4 de veren kostte mij dit 35 euro excl.montage van 20min.
Weinig geld grooooot gemak.suc6
greets Chris
Dit zijn de plastic/rubber beschermingen aan de onderzijde van de veren.
Voor alle 4 de veren kostte mij dit 35 euro excl.montage van 20min.
Weinig geld grooooot gemak.suc6
greets Chris
S80 T6 : Best car ever