Hallo,
Ik ben nu in het trotse bezit van een Volvo S40 2.0i (automaat, benzine en uit 1997) en ik ben toe aan vervanging van de distributieriem (is nog niet gedaan voor zover ik kan zien en er staat al 140 000 km op te teller).
Maar als ik zoek op het forum kom ik nog wat wisselende informatie tegen, dus ik wil het toch graag via deze weg proberen uit te zoeken.
Ik kwam in verschillende posts discussie tegen over distributieriem vs distributieketting. Wat is het verschil (diesel vs benzine?) en welke heb ik met mijn benzine auto nodig?
Verder denk ik de volgende dingen nodig te hebben, mijn vraag is of dit klopt of niet.
- looprollen
- spanrollen
-waterpomp
Plus dus de riem of ketting.
Heeft iemand een prijsindicatie voor als ik deze onderdelen zelf aanschaf en eventueel een goed adres?
Dan de laatste vraag, weet iemand of voor dit type auto het motorblok eruit getilt moet worden? Een vriend van me die een oudere volvo had, hoefde bij de vervanging het blok er niet uit te hebben. Ik vraag me af of iemand dat toevallig weet van dit type volvo.
Alvast bedankt voor de hulp en een antwoord. Mocht ik toch een bepaalde post over het hoofd gezien hebben waar dit al wel staat dan excuses.
Groeten,
Maarten
Distributieriem of ketting?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Hallo Maarten,
Op jouw motor zit een riem en die moet toch wel een keer vervangen worden... staat geloof ik 120000 km of 8 jaar voor. Nu is ie al 12 jaar oud. Spanrolletjes vervangen is aan te bevelen, je hebt de boel toch los. Hetzelfde geldt voor de waterpomp, zijn discussies over (heb 'm bij de 850 nooit gedaan, is 300000km goed gegaan)
Op jouw motor zit een riem en die moet toch wel een keer vervangen worden... staat geloof ik 120000 km of 8 jaar voor. Nu is ie al 12 jaar oud. Spanrolletjes vervangen is aan te bevelen, je hebt de boel toch los. Hetzelfde geldt voor de waterpomp, zijn discussies over (heb 'm bij de 850 nooit gedaan, is 300000km goed gegaan)
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
Dank je voor je antwoord. Ik denk inderdaad dat het hoog tijd is om de boel te vervangen. En dan zou de waterpomp denk ik wel meteen mee kunnen.VolvoMafia schreef:Hallo Maarten,
Ik lees trouwens ook dat ik eerst moet uitzoeken of ik een hydrolische of een mechanische spanrol heb.
Ik heb een eerste bedrijf gesproken en die vragen voor een distributieriem kit (loop en spanrollen, distributieriem plus de onderdeeltjes zoals schroefjes etc, plus een waterpomp respectievelijk 210 en 230 euro (afhankelijk van of het een hydrolische of mechanische spanrol betreft).
Toch aanzienelijk meer dan een ander type volvo waar ik dit eens gehad heb, maar je het kan voor dit type zo zijn.
Groeten,
Maarten
-
- 7th Gear member
Is ex montage zeker,kan anders niet voor die prijs bij een garage.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
yep, hoeft er niet uit. kan me geen Volvo herinneren waarbij het blok eruit moet voor het vervangen van de distririem
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
Nou ik heb de onderhoudsboekjes onderzocht, zo te zien in het inderdaad nog niet gedaan. En ik ben er inmiddels ook achter dat het een hydrolische rol betreft, dus ik kan er mee aan de slag.
Bedankt voor alle hulp!
Groeten,
Maarten
Bedankt voor alle hulp!
Groeten,
Maarten