Mijn cilinder (de derde van links) werkt stationeer niet wat kan de reden zijn ,graag alle mogelijkheden opnoemen als het kan.bvd
gr Peikje
1 cilinder werkt stationeer niet
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Rotorverdelerkap.. Bougiekabels..
Check dat maar eens
Check dat maar eens

Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
inlaatpakking defect........ vaak brschreven door mij en anderen op dit forum. De pakking is een combinatie voor inlaat en uitlaatspruitstuk.
Pakking kost niet veel, groot plezier al hij vernieuwd is.
Pakking kost niet veel, groot plezier al hij vernieuwd is.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Klopt, maar dan zou ik verwachten dat hij zeker last had hiervan bij hogere toeren. Als het alleen stationair is, dan is de onderdruk in het spruitstuk dus erg laag (veel onderdruk), hierdoor zuigt de motor valse lucht bij een kopotte inlaatpakking, waardoor het mengsel erg arm wordt. De pakking is meestal kapot tussen spruitstuk en blok, waardoor 1 ciliner erg arm loopt. Als je gas geeft, dan is de onderdruk lager want de inlaat zet je verder open. Hierdoor is het aandeel valse lucht geringer waardoor het mengsel weer optimaler wordt. Daarom merk je het bij meer toeren (of gewoon rijden) veel minder.jerryx schreef:als je bougiekabel niet meer helemaal fris is kan het met dit vochtige weer resulteren in een gestoorde loop van je cilinder.
Maar het probleem is er wel en je zuigt gewoon ongefilterde lucht naar binnen, en dat is niet gezond.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.