1 cilinder werkt stationeer niet

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
peikje
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.02.2008 - 18:50

Mijn cilinder (de derde van links) werkt stationeer niet wat kan de reden zijn ,graag alle mogelijkheden opnoemen als het kan.bvd
gr Peikje
volvo 460 1.8 automaat 1996
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Rotorverdelerkap.. Bougiekabels..

Check dat maar eens :)
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
peikje
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.02.2008 - 18:50

ik heb een injectie systeem volgens mij kun je daar niet veel aan controleren.
maar mischien heb ik het mis.
volvo 460 1.8 automaat 1996
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

inlaatpakking defect........ vaak brschreven door mij en anderen op dit forum. De pakking is een combinatie voor inlaat en uitlaatspruitstuk.
Pakking kost niet veel, groot plezier al hij vernieuwd is.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
jerryx
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 09.01.2007 - 19:45
Locatie: Noord nl

als je bougiekabel niet meer helemaal fris is kan het met dit vochtige weer resulteren in een gestoorde loop van je cilinder.
2003 - V70 2.4 170 pk - 385.000 km -
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

jerryx schreef:als je bougiekabel niet meer helemaal fris is kan het met dit vochtige weer resulteren in een gestoorde loop van je cilinder.
Klopt, maar dan zou ik verwachten dat hij zeker last had hiervan bij hogere toeren. Als het alleen stationair is, dan is de onderdruk in het spruitstuk dus erg laag (veel onderdruk), hierdoor zuigt de motor valse lucht bij een kopotte inlaatpakking, waardoor het mengsel erg arm wordt. De pakking is meestal kapot tussen spruitstuk en blok, waardoor 1 ciliner erg arm loopt. Als je gas geeft, dan is de onderdruk lager want de inlaat zet je verder open. Hierdoor is het aandeel valse lucht geringer waardoor het mengsel weer optimaler wordt. Daarom merk je het bij meer toeren (of gewoon rijden) veel minder.

Maar het probleem is er wel en je zuigt gewoon ongefilterde lucht naar binnen, en dat is niet gezond.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”