"Nieuwe" Roffel

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Miramat
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13.03.2005 - 12:04

Na lang wikken en wegen toch de sprong gewaagd en een oude 850 glt gekocht. Een van de eersten uit 1992. Een groen metalic met standaard schuif/kanteldak en geen airco. 295 k gelopen en 2 jaar geleden gas ingebouwd. Een redelijk unieke auto want op kenteken wel G3 en niet idioot veel gelopen. APK net gekeurd maar er zijn wel een aantal aandachtspunten waar jullie me misschien mee kunnen helpen:

1. De reflectoren van de koplampen lijken niet goed vast te zitten. Heb ik te maken met immitatie handel die niet vast te zetten is of mis ik gewoon wat klemmetjes? Kon ik in het werkplaatshandboek niet vinden;

2. Bij het in en uitveren van de voortrein lijkt de auto wat te trekken. Dit is vooral te merken bij wat steviger over verkeersdrempels te rijden. Niet gevaarlijk maar op den duur ga ik me eraan storen;

3. Schuifdak heeft een nieuw afdichtrubber nodig. Enig idee wat zoiets kost bij de dealer?

4. Distributie is 70 k geleden gedaan. Worden er tegenwoordig standaard 23 mm riemen gebruikt die 120 k meegaan of weet iemand dat er ook nog 21 mm riemen worden gemonteerd op de oudere modellen?

Ik hoor het graag als iemand ergens ervaring mee heeft. Foto's van de roffel volgen spoedig. Moet de auto eerst nog even grondig cleanen en in de was zetten.
Gebruikersavatar
sappie
3rd Gear member
Berichten: 363
Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57

Hoi, gefeliciteerd met je roffel.

kun je helaas niet helpen met je vragen, maar op het volvo850 forum zit ook veel kennis over dit specifieke model...
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”