Pagina 1 van 1

verlagen

Geplaatst: 07.10.2009 - 13:43
door ETH
Goedendag iedereen,

Ben sinds vandaag lid van het forum en ben in het bezit van een Volvo V70 D5, 185 pk, 6-bak van 9/2005. Heb hiervoor meerdere volvo's gereden en begonnen met 850 estate TDI, V70 classic estate TDI, S80 TDI.

Heb al veel gelezen over het verlagen van deze auto en ben dit zelf ook van plan omdat hij door de nivomat's, met name achter, wel erg hoog op z'n pootjes staat.
Buiten het feit dat ik natuurlijk de achterdempers moet vervangen door standaard dempers (heb ik al liggen, zo ook Eibach veren) wil ik de standaard dempers blijven gebruiken ivm kostenplaatje. Vraag is : Is dit een redelijke combinatie en zijn er mensen met deze veren en standaard dempers met ervaring ?

Geplaatst: 07.10.2009 - 14:45
door Salaridebrito
Is afhankelijk van het aantal cm's dat je de auto wilt verlagen.

Tot 2,5 cm verlagen kun je de originele Sachs schokdempers wel gebruiken. Ga je lager dan zou ik echt kiezen voor Koni of Bilstein.

In de boeken word aangegeven dat je de originele schokdempers tot 4 cm verlagen kunt gebruiken. Dit raad ik je af daar de auto dan echt een stuiterbak wordt.

Maar goed...Ik kan me alleen beroepen op ervaringen met een S60.

Geplaatst: 07.10.2009 - 15:01
door ETH
Met de Eibach veren wordt de verlaging 30 mm. Zijn er evt. mensen in de buurt van Rotterdam/Barendrecht met deze combinatie, zodat ik eens zou kunnen kijken en evt. een stukje meerijden voor het "gevoel" ?
Of meer ervaringen met standaard dempers en eibach verlagingsveren ?

Geplaatst: 07.10.2009 - 20:19
door toppertje
ik heb zelf zeer slechte ervaring met verlagingsveren icm.
de orgineele schokdempers.
er staat wel meer over geschreven op het forum.
mijn topic kun je hier lezen.http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Geplaatst: 08.10.2009 - 17:17
door ETH
Toppertje,

Welke dempers/veren heb jij er onder zitten, en blijft jouw auto wel strak liggen in lange kuilen op de snelweg ?

Geplaatst: 08.10.2009 - 17:32
door Ramon&Ramon

Geplaatst: 08.10.2009 - 19:20
door toppertje
ETH schreef:Toppertje,

Welke dempers/veren heb jij er onder zitten, en blijft jouw auto wel strak liggen in lange kuilen op de snelweg ?
nu gaat het wel goed,maar toen ik alleen de verlagingsveren icm de orgineele schokdempers had, was de wegligging zeer slecht.
idd had ik erg veel last van deinen,maar ook korte hobbels waren geen succes,het was net oftie er opklapte.
nou waren mijn schokdempers ook de jongste niet meer,dus heb ik ze vervangen door Monroe-Reflex icm met Weitec verlagingsveren.
ik rijdt zelfs zomers volbepakt en met caravan naar spanje met deze
verlagingsset!

Geplaatst: 08.10.2009 - 20:03
door ETH
Ik rijd ook elk jaar met de caravan naar Spanje, mede daarom dat ik de wegligging voor elkaar wil hebben. Maar dan het liefst verlaagd...
Heb ff rond gebeld en die Monroe dempers kosten 550 euro incl. BTW ex montage
Daar heb je ook gele koni's voor !
Maar misschien dat de Monroe's meer comfort bieden ?

Geplaatst: 08.10.2009 - 21:30
door toppertje
ETH schreef:Ik rijd ook elk jaar met de caravan naar Spanje, mede daarom dat ik de wegligging voor elkaar wil hebben. Maar dan het liefst verlaagd...
Heb ff rond gebeld en die Monroe dempers kosten 550 euro incl. BTW ex montage
Daar heb je ook gele koni's voor !
Maar misschien dat de Monroe's meer comfort bieden ?
gele koni,s icm met verlaging is leuk voor op het circuit..
zeer oncomfortable op de openbare weg.

als je toch persee koni zou willen hebben,dan zou ik de FSD dempers
overwegen.
nadeel hiervan is dat je aan de voorkant losse patronen krijgt ipv
een komplete veerpoot.

Geplaatst: 09.10.2009 - 19:10
door V70Rene
Ik zou gewoon met de Nivomats rond blijven rijden , zeker als je graag met een flinke caravan weg wil gaan of met een trailer. Wat wel een goede oplossing is en daar heb ik ook aan zitten denken is de Sam Steffanson:

http://www.samsteffansson.se/products/i ... 087211.jpg

De beugels plaats je waardoor de scholdempers 35 mm lager komen te liggen ( bij de oude 850 kon je bussen aan de bovenzijde plaatsen). Door de kortere lengte plaats je de bijpassende kortere veren en heb je nog steeds het voordeel van de nivoregeling !

Bestelnummer op de site is : 95087211

http://www.samsteffansson.se/ -->> staat onder Volvo / product groepen / V70n

Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht om deze set aan te schaffen omdat het gewoon mooier is dan hoog op de pootjes.

Afbeelding

Geplaatst: 09.10.2009 - 20:25
door toppertje
Afbeelding

lijkt idd wel een awd! :shock:

wel een nette v70 trouwens.

Geplaatst: 14.10.2009 - 14:20
door ETH
Heb de Eibach veren i.c.m. standaard Volvo dempers gemonteerd en bevalt prima !
Ziet er erg goed uit, totaal geen last van deinen en comfort genoeg over.

Waarschijnlijk komt dit omdat de veren, iets minder dan 30 mm verlagen (na meting). Auto stuurt veel strakker en niet meer dat vreselijke hellen in bochten.
Mijn inziens zijn deze Eibach veren een echte aanrader voor iedereen die zijn auto wil verlagen met de originele dempers !

Geplaatst: 17.10.2009 - 21:59
door edraket
Heb je daar een fotootje van?

Geplaatst: 20.10.2009 - 10:57
door Carfreak
Quanta costa? En idd graag pics!

Geplaatst: 20.10.2009 - 16:13
door BlackcurrantV70
een V70 te hoog op zijn poten ?

Wat moeten onze XC70 vrienden dan zeggen ? :-)

Geplaatst: 20.10.2009 - 19:44
door edraket
Ik denk dat een V70 achteraan net zo hoog op de pootjes staat als een XC70. Geen gezicht dus met 18" velgen!

Geplaatst: 20.10.2009 - 20:51
door Battlecruiser
edraket schreef:Ik denk dat een V70 achteraan net zo hoog op de pootjes staat als een XC70. Geen gezicht dus met 18" velgen!
Verkeerd gedacht dus!

Geplaatst: 20.10.2009 - 22:08
door ETH
Ben bezig om een foto te plaatsen vanaf mijn PC maar lukt niet erg, tips ?