Volvo V40 '98: mij wordt verteld dat bij het verwijderen van de linker aandrijfstang mogelijkerwijs kogels in de versnellingsbak kunnen vallen.
Ook dat je bij een defecte hoes de complete as moet vervangen. Bij slijtage/speling lijkt het me redelijk om de as te vervangen. Volgens mij kan je ook alleen de hoes vervangen. Wat is hier waar van? In de vraagbaak staat er niets over deze kogels beschreven.
hoes aandrijfas links vervangen
-
- 2nd Gear member
- hadico
- 5th Gear member
Bij het uitnemen van de as uit de bak (kan)het gebeuren dat een van de lagers van de tripod uit elkaar valt(naaldlager) gebeurt soms maar is geen regel dus gewoon met beleid losnemen is geen enkel probleem.
Mocht hij trouwens uit elkaar vallen dan zul je de lagers met een magneet moeten verwijderen oud of nieuw maakt dan niet uit want het tripodlager is een los onderdeel.
Trek anders de hoes eerst over de as naar achter dan kun je zien hoe hij in de bak zit en is het ook mogelijk om hem te ondersteunen als je hem uit de bak trekt.
Mocht hij trouwens uit elkaar vallen dan zul je de lagers met een magneet moeten verwijderen oud of nieuw maakt dan niet uit want het tripodlager is een los onderdeel.
Trek anders de hoes eerst over de as naar achter dan kun je zien hoe hij in de bak zit en is het ook mogelijk om hem te ondersteunen als je hem uit de bak trekt.
-
- 7th Gear member
die hoes is compleet met een lagertje,je moet hem wel op dezelfde plaats monteren en niet op het lagertje slaan bij montage!
Met een stukje pijp dat precies over de as valt,kun je hem weer monteren voorzichtig tikken met een hamer op de pijp.
even markeren waar de oude heeft gezeten...
zet bij het loshalen een bakje eronder,er loopt olie uit!
Met een stukje pijp dat precies over de as valt,kun je hem weer monteren voorzichtig tikken met een hamer op de pijp.
even markeren waar de oude heeft gezeten...
zet bij het loshalen een bakje eronder,er loopt olie uit!