Vocht in lichtunit V50

Geleverd vanaf 2003
V50R-enik
3rd Gear member

en ik maar denken dat al die mensen me netjes aan het seinen waren voor snelheidscontroles, zie ik net dat er een enorme vochtophoping in m'n lichtunit LV zit waardoor de Xenon stralen alle kanten uitschijnen.
Aangezien de auto 3 dagen geleden door de wasstraat ging en sindsdien alleen maar droog en binnen heeft gestaan 's nachts denk ik dat we even langs de dealer kunnen...

(scheelt dat deze maar ruim 100km verderop zit :( )

iemand ook last van (gehad)?
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip
ewing
2nd Gear member

Heb je een af-fabriek Xenon-set? Of after-market?
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Wel last gehad van vocht in de mistlampen, maar dat verdween weer na een tijdje.
Geen ervaring met vocht in de koplampen. (gelukkig)

V50R-enik heeft af-fabriek Xenon, vanwege de Edition Plus Line.
Christopher
3rd Gear member

Als je de rubber dop van de lichtunit haalt kan hij toch gewoon drogen als hij lekker warm en binnen staat?
Als dat niet helpt zou ik pas naar de dealer rijden. :)
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
PV147
1st Gear member

Heb er ook last van gehad, de gehele lampunit is toen vervangen (garantie). Was wel een gewone lamp, geen xenon.
V50 MY08, 1.8 Edition I, Black sapphire metallic, Off-Black dala t-tec,
18inch Midir Silver Bright (Zomer), 16inch Cordelia (winter), Parkeersensoren achter, Dakspoiler, R-Design spiegels, Sunblinds.
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb het ook linksvoor (gehad), heb er zelf even een foto van gemaakt omdat deze van mij ook nog garantie heeft van de dealer.
Maar dat merkte ik na een regenbui, daarna al een keer gewassen en toen was er niets te zien.
En ik heb nog geen unit open gehad.

Voorlopig is het ook weer zo snel weg als het gekomen was !!
Ben wel benieuwd hoe het bij jou afloopt, laat wat weten als je eruit bent, ok?
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
V50R-enik
3rd Gear member

Christopher schreef:Als je de rubber dop van de lichtunit haalt kan hij toch gewoon drogen als hij lekker warm en binnen staat?
Als dat niet helpt zou ik pas naar de dealer rijden. :)
Dat had ik idd geprobeerd maar het lijkt er wel helemaal ingetrokken??
Je ziet nu nog een klein stukje helder glas en de rest lijkt wel op een unit van 15 jaar oud verweerd plastic...

Kan helaas niet met een fohn in de buurt vd auto komen (althans wel met de fohn maar niet met het stopcontact :wink: ) om dat nog even te proberen.

Misschien stom maar heb het idee dat het te maken heeft met de kopsproeiers en dat daar iets lekt of dat met het sproeien dan bij de lamp komt?? Die tank is namelijk ook om de haverklap leeg...

Zal wel even proberen er een normale foto van te maken. Denk dat het even ri. dealer wordt aangezien de auto pas een paar maanden oud is (en het een lease is 8) )

Thnx! en hou jullie op de hoogte!
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip
leonboersma
3rd Gear member

Ik heb een tijdje geleden de unit's helemaal uit elkaar gehad om de binnenkant te spuiten, ik denk dat jou kitrand niet goed dicht zit.

mijn advies, trek je unit eruit ( das de grote zilvere ,soort tent haring boven je unit onder de motorkap ) leg de unit binnen met de dop achter eraf en kit de rand van het glas op de behuizing af.

als extra kun je ook nog een zakje silica erin leggen, meestal te vinden in schoenen dozen enzo ;), dit neemt veel vocht op en voorkomt dat het water aan het glas hecht.
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

@ Leon:
Dat wil ik ook gaan doen.
Heb jij daar een foto van hoe het er nu uitziet?
Kreeg je de unit eenvoudig uit elkaar en is het alleen de kitrand lossnijden en die klemmetjes verwijderen?
Heb jij toevallig meteen gezien hoe het oranje zijmarkeringsglaasje vastzit?
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
V50R-enik
3rd Gear member

leonboersma schreef:Ik heb een tijdje geleden de unit's helemaal uit elkaar gehad om de binnenkant te spuiten, ik denk dat jou kitrand niet goed dicht zit.

mijn advies, trek je unit eruit ( das de grote zilvere ,soort tent haring boven je unit onder de motorkap ) leg de unit binnen met de dop achter eraf en kit de rand van het glas op de behuizing af.
Bedankt voor de tip, sprak toevallig vandaag iemand die hetzelfde zei en dus net bij thuiskomst meteen even de unit mee naar boven genomen. Bij het loshalen van alle doppen en lampjes etc kwam er bijna 100ml water uit! Hele tafel lag onder :roll:

15 minuutjes de fohn erop aan alle kanten en opgelost - ga dat kit verhaal nog even aankijken, denk dat het toch even ri. dealer wordt...

Zal er ook nog zo'n zakje inleggen (had dat 30e paar laarzen van mn vriendin toch nog zin...), Thnx!
Popoll
2nd Gear member

Ik heb dit ook een keer voorgehad.
Aan de achterkant van de unit zit een plastic, (langswaar je de lampjes vervangt) deze wordt op zijn plaats gehouden door een metalen beugeltje, deze een beetje harder buigen (dat hij wat harder drukte) en bij mij is het probleem sindsdien (1 jaar) volledig verdwenen. (was wel geen 100 ml, maar lichte condens)
succes
Eagletje
4th Gear member

100 Ml water is wel meer dan "normaal"een beetje condensvorming in de unit !!

Er zitten ook ontuchtingskanaaltjes op de unit, deze moeten uiteraard niet dichtzitten met vuil of iets dergelijks.

Hoe dichter een lamp zit, hoe eerder je unit last zal krijgen van condensvorming. Condens kan makkelijk ontstaan door temperatuursverschillen, maar wanneer een lamp volledig dicht is, zal het vocht ook moeilijker verdampen.

Die oranje glaasjes, die kun je beter niet verwijderen, dacht dat deze voor de richtingaanwijzers waren, maar zijn voor de de markeerverlichting, de richtingaanwijzer zit ook achter een "lens".

P.s. Vandaag ondervonden hoe makkelijk het is om de units te verwijderen, kan menig merk een voorbeeld aannemen, het "tentharingprincipe"is zooo simpel........
S60 D5 2003 automaat, stoelverwarming, sportstoelen, mimas.

S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998

Eddy
V50R-enik
3rd Gear member

Popoll schreef:Ik heb dit ook een keer voorgehad.
Aan de achterkant van de unit zit een plastic, (langswaar je de lampjes vervangt) deze wordt op zijn plaats gehouden door een metalen beugeltje, deze een beetje harder buigen (dat hij wat harder drukte) en bij mij is het probleem sindsdien (1 jaar) volledig verdwenen. (was wel geen 100 ml, maar lichte condens)
succes
Dit zou het wel eens kunnen zijn want die plastic 'kap' sluit niet helemaal aan bij mij - ga die beugeltjes maar eens even wat buigen, bedankt voor de tip...
V50R-enik
3rd Gear member

Eagletje schreef:100 Ml water is wel meer dan "normaal"een beetje condensvorming in de unit !!

Klopt, je zag er ook helemaal niets meer door - alleen waar de xenonlamp scheen zat nog een klein stukje helder glas, de rest leek op zo'n aftermarket 'smoke' lamp op een VW golf oid... :P
V50R-enik
3rd Gear member

Dealer komt de auto zodadelijk omwisselen en de unit wordt vervangen...
Ben benieuwd welke leenauto er komt (waarschijnlijk de gouden S40 weer)
V50R-enik
3rd Gear member

V50R-enik schreef:Dealer komt de auto zodadelijk omwisselen en de unit wordt vervangen...
Ben benieuwd welke leenauto er komt (waarschijnlijk de gouden S40 weer)
Nope. een nieuwe XC70 awd D5 full options :P
Hoop dat de nieuwe licht unit pas woensdag geleverd wordt...
remmm
5th Gear member

fijne dealer :) Mogen ze hem ook in de prak rijden .....?
V50R-enik
3rd Gear member

Nou dat gaat wel weer wat ver - maar het wil wel zo'n D5 automaat...
lancer
6th Gear member

Ik heb het ook gehad, twee nieuwe koplampen gehad en daarnog nog condens. Beugeltijs bijgebogen en het rubber ingevet. Probleem is nu weg.

Zie ook:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9793
V50R-enik
3rd Gear member

lancer schreef:Ik heb het ook gehad, twee nieuwe koplampen gehad en daarnog nog condens. Beugeltijs bijgebogen en het rubber ingevet. Probleem is nu weg.

Zie ook:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9793

Zal het in de gaten houden, kunnen we dat altijd nog doen achteraf...

Thnx voor jullie reacties!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”