Ik las in het forum een berichtje over het snelheids alarm in Volvo XC70.
Ik had hetzelfde probleem met mijn uit Dubai geimporteerde XC70 en een zeer vervelend akoestisch signaal bij een snelheid boven de 120 km/h.
Ik wist dat een collega dit bij de Volvo dealer in Dubai middels een software aanpassing uit heeft laten zetten. Kontakt gehad met NL dealer en de NL importeur en ook mij werd verteld dat dit niet aan te passen was???
De stoute schoenen aangetrokken en een paar mailtjes richting Al Futtaim, de dealer in Dubai, gestuurd...wie niet waagt....
Tot mijn verbazing en genoegen kreeg ik een mailtje terug dat ze dat probleem wel voor mij op konden lossen middels een aanpassing van de configuratie settings van mijn auto, wel moest ik daarvoor eerst mijn toestemming geven.
Ik kreeg een kwartiertje later een mailtje terug incl.een print screen van VIDA met de gegevens van mijn eigen auto en ze hadden het eea inmiddels aangepast en kreeg het verzoek om bij de dealer langs te gaan om een CEM-Reload uit te laten voeren
Ik ben direkt naar de dealer getogen, de auto een kwartiertje aan de VIDA en een CEM-Reload uit laten voeren.....operatie geslaagd....piepje verdwenen!!!
Misschien dat het veranderen van de auto configuratie mbt snelheidsalarm alleen voorbehouden is aan dealers in landen waar zulke instellingen verplicht zijn.
Het is op zich wel opmerkelijk dat ze bij de NL importeur niet weten dat dit mogelijk is.
Opgelost: Audio snelheids alarm XC70
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Tja,
dat ze niet alles van de setup up van Dubai auto's weten...
Maar ze zouden het in theorie moeten kunnen opzoeken natuurlijk
dat ze niet alles van de setup up van Dubai auto's weten...
Maar ze zouden het in theorie moeten kunnen opzoeken natuurlijk
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Mijn dealer in Doha, Qatar (Domasco) kon het ook niet! en uiteraard de dealer hier in NL ook niet. Maar heb voor een paar tientjes dat alarmpje eruit laten solderen door een Volvo erkend sleutelaar, maar jouw oplossing is nog fraaier! Nu heb jij volgens mij een nieuw model XC70, ik heb het vorige model (MY06) misschien dat dat nog verschil maakt!
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.