aansluiten versterker op HU-1205

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
waves
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.11.2005 - 20:30

Ik wil een versterker met bass box aansluiten op mijn HU-1205. helaas heeft deze radio geen lijnuitgang, maar dat kan ik van de speakerbekabeling onder de hoedenplank halen. (versterker heeft hier een aparte ingang voor). Ik krijg het geheel echter niet aan de praat omdat de radio geen antenne-uit signaal lijkt te geven om de versterker aan te schakelen. De dealer kon zich vaag herinneren dat hij hier met een v40 ook wel eens problemen had gehad, maar kon me niet verder helpen.
Wie weet hoe ik dit toch voor elkaar krijg?
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Je kan gewoon een versterker aansluiten op de versterker uitgang van de hu1205 , het is een kabeltje van din naar tulp , incl aanstuurdraad.
Heb het zelf ook gedaan , kabeltje is makkelijk te maken. 8)
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
waves
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.11.2005 - 20:30

heeft die radio dan een versterkeruitgang?
ik heb geen gebruiksaanwijzing en/of een aansluitschema van de radio. wie kan me daar aan helpen?
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Wat is het probleem precies:

1. Je hebt geen geluidssignaal (dus sluit je een kabel aan op de versterker uitgang van je HU (zoals Ceebee aangeeft) of pak je signaal van je luidsprekers)

2. Je hebt geen geschakelde uitgang (stroom) om de versterker in en uit te schakelen?

Wellicht weet Ceebee op nummer 2 ook een oplossing?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
waves
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.11.2005 - 20:30

Het probleem is in eerste instantie dat ik geen geschakelde uitgang kan vinden. ik dacht dat dit stekkertje 9 van de groene stekker was, maar daar krijg ik geen signaal op.

Maar nadat CeeBee schreef dat de 1205 een versterkeruitgang heeft, zou ik daar graag meer van weten, zodat ik de versterker niet aan hoef te sturen via het luidsprekersignaal.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Als je op de achterkant van het toestel kijkt , zitten er rechts onderin 2 din aansluitingen , de linkse 10 polige is voor de cd wisselaar of ipod , en de rechtse 6 polige is de versterker uitgang.

De pin bezetting is 4x audio +(li.voor +, li.achter +, re.voor +, re.achter +), 1x massa voor de audio en 1x 12v remote.

Weet even 123 niet wat waar zit, maar als ik tijd heb zoek ik een keertje het schema. 8)

Alles voor een versterker is dus aanwezig.

Voor een evt. subwoofer zou er dus en X-over bij moeten.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
waves
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.11.2005 - 20:30

Ik word met de dag wijzer. Ik wil nu dus de versterker op de versterkeruitgang aansluiten ( lijkt me een logische keuze).
de Volvo-dealer waar ik vanmiddag was, kon me wel vertellen dat die 6-polige uitgang idd voor de versterker was, maar kon (wilde?) :evil: me niet de pin bezetting vertellen. Dus als iemand me daar nog mee kan helpen, ben ik (denk ik) klaar.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Ben ook lang aan het zoeken geweest , maar ben in Vadis een stuk wijzer geworden.
Zal morgen kijken of ik even snel wat kan vinden.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”