Dames, heren,
Ik neem de vrijheid om een gewetensvraag te stellen aan de kenners van dit forum.. Na jaren van leasen moet ik nu zelf een auto kopen en twijfel ik tussen 2 uitvoering van de s40.. Een rood metallic 2.0D Edition I van sept 2005 en 192.000 km (o.a xenon stoelverwarming) of een zwarte 2.0D Kinetic van jan 2005 en 185.000 km (o.a. 17"velgen en high prefomence audiio).. Ze rijden voor mijn gevoel beiden even goed, maar ik kan niet kiezen.. Bvd.. JP
Gewetensvraag
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Komen ze beide van een dealer?
Heb je het onderhoudsboekje bekeken? Misschien heeft de een meer problemen dan de ander. Verder zou ik zelf kiezen wat je belangrijker vind.
Bijvoorbeeld xenon of 17" velgen?
Ohja, welkom op het forum!
Heb je het onderhoudsboekje bekeken? Misschien heeft de een meer problemen dan de ander. Verder zou ik zelf kiezen wat je belangrijker vind.
Bijvoorbeeld xenon of 17" velgen?
Ohja, welkom op het forum!

- Hjalmar
- 6th Gear member
- Berichten: 3360
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
- Locatie: Stockholm
Ten eerste, welkom op dit gezellige forum. Persoonlijk zou ik de rode nemen. Met name omdat er Xenon verlichting in zit, wat een MUST is als ik een auto koop. En de stoelverwarming is ook niet zo gek om te hebben. Verder ben ik helaas niet zo bekend met de verschillende Editions maar het lijkt mij dat er meer in zit dan bij de Kinetic. Dat is namelijk hier bij mij in Zweden de basis versie.
EN een rode S40 zie je niet vaak; voor mij dus rede om die te kiezen!
Succes met de keuze
EN een rode S40 zie je niet vaak; voor mij dus rede om die te kiezen!
Succes met de keuze
Hjalmar
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Nadeel van Xenon is dat het erg duur is. Als het een keer aan vervanging toe is, en je wilt orgineel Xenon, dan ben je wel duur uit.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 26.09.2009 - 13:55
Ik zou blind gaan voor de rode, simpelweg omdat er al genoeg (veel te veel) zwarte auto's op de weg zijn. Xenon zou me niet interesseren ... high performance audio dan weer wel. Kan de dealer die misschien overzetten in de rode, of staan ze bij verschillende dealers (specialisten, whatever)?
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Ik zou met beide proefrijden 
Qua kleurkeuze zou ik ook voor de rode gaan, wat DGB zegt.
(er is al zoveel zwart :p )
Mocht de audio erg tegenvallen is er wel een mouw aan te passen. Hebben volgens mij meerdere gedaan al.
Heb je ook foto's van de auto's?

Qua kleurkeuze zou ik ook voor de rode gaan, wat DGB zegt.
(er is al zoveel zwart :p )
Mocht de audio erg tegenvallen is er wel een mouw aan te passen. Hebben volgens mij meerdere gedaan al.
Heb je ook foto's van de auto's?
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Hij heeft er al proef mee geredenJan Peter schreef:Ze rijden voor mijn gevoel beiden even goed, maar ik kan niet kiezen.

Maar Jan, welke vind jij het mooist? Ik zou bijvoorbeeld voor Xenon kiezen, en ik denk ook voor die rode omdat er al zoooo veel zwart is.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 18.10.2009 - 15:29
Bedankt voor de adviezen geachte foristen, maar de keuze blijft moelijk.. Optisch ga ik voor de zwarte uitvoering, ondanks dat er daar al zoveel van zijn, mij ega vindt dat mooier en die audio lijkt me wel wat, hoewel ik er tijdens de proefrit niet zo op gelet heb.. De € 750 en half jaar verschil neem ik dan maar op de koop toe.. Heeft die audio uitvoering uit 2005 trouwens zo'n ipod aanluiting??
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
je kunt bij Xenon ook gewoon het lampje vervangen hoor Hakan ...rsnhakan schreef:Nadeel van Xenon is dat het erg duur is. Als het een keer aan vervanging toe is, en je wilt orgineel Xenon, dan ben je wel duur uit.
- Exeres
- 6th Gear member
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
- Locatie: Het rustige Waasland
Aux zit pas in de High Performance sinds 2007.
Veel succes met de keuze! Persoonlijk zou ik ook voor de zwarte gaan, puur dan omdat daar een HP inzit. Als je graag naar muziek luistert, is dat echt niet te missen!
Veel succes met de keuze! Persoonlijk zou ik ook voor de zwarte gaan, puur dan omdat daar een HP inzit. Als je graag naar muziek luistert, is dat echt niet te missen!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Bij welke auto heb je het beste gevoel? Wat is de algehele staat en indruk van de auto? Dat zou mijn prioriteit hebben. En xenon is persoonlijk, zou in mijn geval minpunten zijn. Zie meer na- dan voordelen. Maar dat is persoonlijk.
Is de zwarte metallic? De non-metallic is wat gevoeliger voor krassen. En wat al gezegd werd, er zijn al zo veel zwarte...
Is de zwarte metallic? De non-metallic is wat gevoeliger voor krassen. En wat al gezegd werd, er zijn al zo veel zwarte...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
Daar moet dan toch een reden voor zijn, of niet?DGB schreef:Ik zou blind gaan voor de rode, simpelweg omdat er al genoeg (veel te veel) zwarte auto's op de weg zijn.

Mijns inziens is rood een minder courante kleur. Als je de auto op enig moment weer wilt inruilen/verkopen loop je het risico dat dit minder gemakkelijk gaat of dat je er minder voor terug krijgt. Dit laatste kun je natuurlijk weer enigzins 'afdichten' door stevig te onderhandelen over de aankoopprijs nu. En als je de auto blijft rijden tot deze economisch is afgeschreven, dan maakt de kleur ook weer minder uit.
Voor de rest zou ik goed kijken naar de onderhoudshistorie en de algehele staat van de auto. De verschillen in uitrusting tussen de beide auto's zijn daarbij deels smaakgevoelig: vind je bijvoorbeeld xenon of 17" velgen wel of niet belangrijk?
Suc6 en laat even weten welke je gekozen hebt!
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
Volgens mij is de IPod/USB-aansluiting pas mogelijk gemaakt op de nieuwere V50's/S40's (vanaf modeljaar 2006 of zo), dus bij 'jouw' S40 vermoedelijk nog niet aanwezig. Het is wel naderhand in te bouwen, maar dat is behoorlijk kostbaar: je moet eerst een CD wisselaar hebben en dan een of andere converter (laten) inbouwen. De totale kosten zouden dan al snel richting de 1000 euro (of nog meer) gaan volgens mij. Ik heb er wel eens naar gekeken en wijselijk besloten er maar van af te zien.Jan Peter schreef:Bedankt voor de adviezen geachte foristen, maar de keuze blijft moelijk.. Optisch ga ik voor de zwarte uitvoering, ondanks dat er daar al zoveel van zijn, mij ega vindt dat mooier en die audio lijkt me wel wat, hoewel ik er tijdens de proefrit niet zo op gelet heb.. De € 750 en half jaar verschil neem ik dan maar op de koop toe.. Heeft die audio uitvoering uit 2005 trouwens zo'n iPod aanluiting??
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
waarom geen V50 ? :angry5:
ik probeer de vraag nog wat moeilijker te maken
ik heb een zwart v50, maar ik vind die rode metalic wel heeeeeel erg mooi van kleur hoor, het is weer eens wat anders.!
ik probeer de vraag nog wat moeilijker te maken

ik heb een zwart v50, maar ik vind die rode metalic wel heeeeeel erg mooi van kleur hoor, het is weer eens wat anders.!
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- Graph-x
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 23.09.2006 - 08:40
Persoonlijk vind ik dit een vreemd verhaal,
Want een kenetic heeft nooit high performance standaard.
Tip. start de auto en druk op de power knop van de radio geeft hij dan high performance of staat er dan alleen performence.
Xenon kun je er altijd achteraf in bouwen, velgen kunnen ook achteraf.
high performance kun je wel na maken door een tweeter ten hoogte van je buiten spiegel te plaatsen.
Maar de versterker is anders(audio blijf anders)
Edition 1 heeft nooit standaard xenon en ook niet standaard stoel verwarming.
Deze laatste optie zul je niet missen, als je het nooit hebt gehad.
Succes met je keuze.
Want een kenetic heeft nooit high performance standaard.
Tip. start de auto en druk op de power knop van de radio geeft hij dan high performance of staat er dan alleen performence.
Xenon kun je er altijd achteraf in bouwen, velgen kunnen ook achteraf.
high performance kun je wel na maken door een tweeter ten hoogte van je buiten spiegel te plaatsen.
Maar de versterker is anders(audio blijf anders)
Edition 1 heeft nooit standaard xenon en ook niet standaard stoel verwarming.
Deze laatste optie zul je niet missen, als je het nooit hebt gehad.
Succes met je keuze.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 18.10.2009 - 15:29
Om het nog ingewikkelder te maken werd ik gewezen op een zilvergrijse Momentum jul 04 177.000 HPA enz bij een volvo dealer in het hoge noorden, dus morgen maar weer een stukje omrijden voor een proefrit.. Voor mijn gevoel rijden ze allemaal hetzelfde, moet alleen wat wennen aan de koppeling, ander gevoel dan de renaults en citroens die ik de laatse jaren gereden heb.. Ik ben totaal niet thuis in de uitvoeringen van Volvo, dus kijk alleen of er inzit wat er beloofd wordt en bel dan met de garage die eerder het onderhoud (volgens het boekje) gedaan heeft, verder moet je op je gevoel afgaan.. Ps. de opties die ik eerder noemde zaten daadwerkelijk op de auto's want ik heb ze gezien en 17" is ook mij een beetje te.. Allemaal bedankt voor de tips en als ik hem/haar vrijdag haal, want welke het ook wordt het heeft me nu genoeg tijd gekost, probeer ik wel een plaatje te posten..
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
Welkom op dit forum en succes met de keuze.
Ik zeg maar zo: als het maar een Volvo wordt
Verder moet je er gewoon een goed gevoel in/bij hebben.
Ik zeg maar zo: als het maar een Volvo wordt

Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
- Graph-x
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 23.09.2006 - 08:40
Een momentum is echt wel een goede aanrader, want dan heb je een high performance audio regensensor Mooiere bekleding dan in een kenetic (is persoonlijk)
En zo zijn er nog meer kleine verschillen.
Vraag even bij de 3 auto's of er al een nieuwe condensor in zit, of vraag om garantie op dit deel, want dit is tot mijn verbazing bij elke c30, s40 en v50 een probleem vanaf 130.000km(dan gaan ze gewoon stuk) klein ford erfenisje.
nogmaals sterkte met kiezen, welke je ook neemt, je gaat veel rijd plezier krijgen.
ps. Welkom op het forum.
En zo zijn er nog meer kleine verschillen.
Vraag even bij de 3 auto's of er al een nieuwe condensor in zit, of vraag om garantie op dit deel, want dit is tot mijn verbazing bij elke c30, s40 en v50 een probleem vanaf 130.000km(dan gaan ze gewoon stuk) klein ford erfenisje.
nogmaals sterkte met kiezen, welke je ook neemt, je gaat veel rijd plezier krijgen.
ps. Welkom op het forum.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
High Performance ziet niet standaard in een Momentum, is altijd een optie met meerprijs (behalve bij de Edition II).
Maar dit kan je bij de eerdere modeljaren zien door de tweeters die in de deur bij de spiegel zitten.
Maar dit kan je bij de eerdere modeljaren zien door de tweeters die in de deur bij de spiegel zitten.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra