Volvo 850T-5R of een 850 diesel?

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Hey,

Ik wil volgend jaar hopelijk mijn rijbewijs halen, en dan een Volvo 850T5-R aanschaffen. Waarschijnlijk zal deze gekocht worden in Zweden. (met Hjalmar samen ;))

Mijn vraag is, is dit een goede keuze? Waar zou ik op moeten letten? Waar kan ik informatie vinden over deze Volvo? Autoweek heeft er geen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Hjalmar
6th Gear member
Berichten: 3360
Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
Locatie: Stockholm

Hej Hakan,

Je zou kunnen rondkijken op het 850-forum. Daar vind je gegarandeert meer informatie. Bekijk ook deze link eens. (engels)
Hjalmar
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Hej bedankt! Ik ga me er even in verdiepen.

Edit: Dus als ik let op wat er in die link staat, heb je een goede 850?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41146
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Als ik je mag adviseren, wacht even met de R tot je wat echte rijervaring hebt. Zoek eerst maar naar een 10-klepper (daar zijn er genoegvan te koop).
Die zijn veel betaalbaarder in zowel aanschaf als onderhoud.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ehh Hakan, voordat je naar het 850 forum gaat: zo'n ding heet T-5R. Let op het streepje. Detail maar toch...

Mijn mening: probeer eerst een "gewone" 850. Een 170 pk GLT gaat al meer dan hard zat. Vergeet niet dat alles wat je na de T-5R koopt tegen valt. Tenzij je richting V70R of Audi RS6 gaat kijken. Maar vergis je ook niet in de kosten van een turbo, setje bougies bv is twee keer zo duur als een steje voor een niet turbo. Geloof mij maar, al je spaargeld in een auto steken is niet wijs. Heb ik destijds met mijn 850 ook gedaan en daar kwam ik wel achter toen ik een huis kocht. Wat nu nog moeilijker gaat...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik denk dat jullie gelijk hebben. Niet gelijk met een R beginnen.
Eigenlijk vind ik dieselauto's fijner. Zijn er misschien ook dieselvarianten van een 850?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

yep, twee: een TDI handbak en een TDI automaat. Beide hebben de Audi 140 pk vijfcilinder TDI. Maar kijk uit, met zo'n ding in Denkweb ook eens zijn rijbewijs kwijtgeraakt...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Hakan hoe ga je die 850 op de weg houden? Wegenbelasting en verzekering... Want volgens mij heb je nog niet zo'n goed baantje of wel?
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ach, laat die jongen lekker dromen.;)

Een R krijg je ook niet in de verzekering op je 18e..

Begin met een 340-360, heerlijke beginners Volvo/auto! Kan je goed ervaring in opdoen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

wegenbelasting voor een TDI zit rond de 1350-1450 euro per jaar. Das alleen belasting.

Sorry Hakan, we willen je enthousiasme niet de kop in drukken maar zijn een beetje bang dat je 'domme' dingen doet
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

Hakan, mooie droom die je zeker na mag leven!

Wat ik zelf deed op die leeftijd, toen ik een auto wilde (Wat ik niet mocht van mijn ouders totdat ik student-af was, waar ik achteraf blij mee ben gezien het gespaarde geld), is een lijstje van de kosten maken (Geschatte brandstofkosten/verzekering/wegenbelasting/onderhoud/afschrijving). Wellicht kun je dit eens doen en dan voor jezelf een afweging maken wat je wilt?

Waarom valt de keuze op een 850 overigens?
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Gebruikersavatar
MauritsvdT
5th Gear member
Berichten: 1612
Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Niet verkeerd op zich!

Ik zou zeker eens informeren welke verzekeringsmaatschappij die auto wil verzekeren op jouw leeftijd.
Daar zal de prijs waarschijnlijk ook wel naar zijn.
(Of komt hij op naam van je ouders dan?)

Ik hoop niet dat jij zo'n type bent (of wordt) die denkt dat hij alles kan nadat het roze pasje binnen is en dan heel snel z'n auto in de prak rijdt, van die types zijn er al zat helaas!
:wink:
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Gebruikersavatar
Kai
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Aan je smaak valt niet te twijfelen maar wees verstandig, begin gewoon met een maatje kleiner (460 lijkt op de 850) en bespaar jezelf een hoop onkosten.
Ik wilde ook het liefst beginnen met de grootste bakken maar alleen al de belasting is om ziek van te worden.
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Of neem gewoon een 10 kleppert, zijn ook niet zo duur in aanschaf, ruime keuze en beresterk.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

Ik ben het eigenlijk wel met Kai eens.. een 440 dan wel 460 is zeker mooie beginners auto, veel luxe voor een leuke prijs en maandelijkse lasten zijn ook niet te hoog.
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Volgens mij zien jullie mij heel erg anders aan dan dat ik hier lees ;)
Ik houd wel van snel rijden, maar als iets maar gevaarlijk word, dan stop ik. Ik houd namelijk niet van gevaar, ben er ook best bang voor. Dat roze pasje, ben ik wel erg zuinig op als ik hem heb gehaald. Ik wil altijd de max. toegestaande snelheid rijden en af en toe natuurlijk iets harder. (maar wel veilig ;))

Volgens mij word een 850 inderdaad wat duur als ik het hier lees. Ik vind deze wagen eigenlijk erg mooi, zeker in combinatie met een T-5R.

Wat is een 10 kleppert?

Het is niet dat ik gelijk een 850 ga kopen, alleen even rond kijken wat de kosten zijn en of zo'n Volvo goed is om mee te beginnen. Misschien is een Golf 3-4 beter om mee te beginnen?
Gebruikersavatar
leonboersma
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
Locatie: Lelystad

als jij een golf 3-4 koopt mag je hier nooooooit meer op het forum verschijnen :cussing:, maargoed dan heb je het ook te druk met auto meetings :P ,
al gekeken naar een S40 classic ? daar heb je keuze in van 4000 tot 12000 euro gelang naar opties en bouwjaar, deze heb je in 1.6/1.8/2.0T/T4 enz enz mijn vader heeft er recent een aangeschaft en das een prima wagen!

en laat je niks wijs maken over pk's want volgens mij ligt het gewoon aan diegene die achter het stuur zit hoor.
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Na bijna 5000 berichten moet je toch wel weten wat een "10 kleppert" is. :evil3:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik denk dat mijn eerste auto een max budget van 5000 euro heeft.
Een S40 Classic is ook een hele mooie auto, kijk daar heb ik wat aan!

Maar dan zit ik hier verkeerd :)

Wat is nou een 10 kleppert?
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Zal ik je dan maar helpen ;)

Het is een motor type van de 850 / V70 eerste generatie.

Voor een eerste auto is een S40 classic al een prima auto inderdaad. Ik was prima tevreden over mijn V40.
Enigste advies dat ik je geef is toch te proberen een Phase II te vinden. deze beginnen bij bouwjaar omstreeks 2000 / 2001
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”