Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met het uitwisselen van spiegels van MY 2001 naar MY 2004 ?
Moet ik de bedrading omzetten of gewoon overzetten.
Bij het 2001 model zijn de spiegelkappen vrij eenvoudig te verwijderen, maar hoe verwijder je de siegelkappen bij de 2004 versie (met grondverlichting) zonder iets stuk te maken ?
Iemand een idee ?
Hans.
spiegels S60 ombouwen van 2001 naar de 2004 versie ?
- Bigdog
- 2nd Gear member
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
Hans
Stelt weinig voor.
Spiegels passen gewoon. Kappen kun je eraf halen door ze voorzichtig zijdelings (naar buiten) te verschuiven en dan eraf te trekken
Bedrading past gewoon en alles werkt, maar....
Als je geen grondverlichting had of nu bijvoorbeeld inklapbare spiegels hebt dan zul je langs de dealer moeten om deze te activeren
Stelt weinig voor.
Spiegels passen gewoon. Kappen kun je eraf halen door ze voorzichtig zijdelings (naar buiten) te verschuiven en dan eraf te trekken
Bedrading past gewoon en alles werkt, maar....
Als je geen grondverlichting had of nu bijvoorbeeld inklapbare spiegels hebt dan zul je langs de dealer moeten om deze te activeren
- Bigdog
- 2nd Gear member
- Contacteer:
De spiegels passen inderdaad, mechanisch.
Elektrisch gezien zijn er aanpassingen nodig daar de stekkers anders (breder) zijn.
Bij het 2001 model kun je de kappen inderdaad demonteren door ze naar buiten te schuiven, maar bij het 2004 model kan dit helaas niet door de overhaakse hoek aan de binnenkant.
Aangezien de nieuwe spiegels volgende week naar de spuiter gaan, wil ik graag de kappen erafhalen.
Ik wil namelijk in de tussentijd de spiegels pasklaar gaan maken ( indien mogelijk).
Elektrisch gezien zijn er aanpassingen nodig daar de stekkers anders (breder) zijn.
Bij het 2001 model kun je de kappen inderdaad demonteren door ze naar buiten te schuiven, maar bij het 2004 model kan dit helaas niet door de overhaakse hoek aan de binnenkant.
Aangezien de nieuwe spiegels volgende week naar de spuiter gaan, wil ik graag de kappen erafhalen.
Ik wil namelijk in de tussentijd de spiegels pasklaar gaan maken ( indien mogelijk).
Volvo, what else ?
-
- 2nd Gear member
Vreemd dat je stekkers anders zijn. Heb zelf nl m'n spiegels zonder iets uit 2001 vervangen door spiegels van een 05 met inklapfunctie en grondverlichting en daarbij paste de stekkers probleemloos. Toch blijkbaar verschil tussen types onderling in hetzelfde bouwjaar.
Over de kappen heb je gelijk. Het nieuwere model kap schuif je er naar boven toe af. Zelf net nog ff geprobeerd bij de mijne. Mijn fout (little mixed-up)
Succes, want het nieuwe model spiegels is toch wel een stukkie moderner en mooier.
Over de kappen heb je gelijk. Het nieuwere model kap schuif je er naar boven toe af. Zelf net nog ff geprobeerd bij de mijne. Mijn fout (little mixed-up)
Succes, want het nieuwe model spiegels is toch wel een stukkie moderner en mooier.
- Bigdog
- 2nd Gear member
- Contacteer:
De spiegelkappen heb ik kunnen verwijderen zoals je hebt omschreven.Toch blijkbaar verschil tussen types onderling in hetzelfde bouwjaar.
De stekkers waren inderdaad gelijk (ook ik was een little mixed-up).
Volgende week breng ik de kappen naar de spuiter en daarna kunnen ze erop.
Alleen nog langs de dealer voor het activeren van de grondverlichting.
Ik heb overigens begrepen dat ze automatisch inklapbaar zijn, heb je hier nog iets extra voor nodig of is de software voldoende ?
Thanx :thumbleft:
-
- 2nd Gear member
Voor de inklapfunctie heb je een schakelaar nodig. Deze kost nieuw niet echt veel en is op de sloop ook wel te vinden.
Deze kun je zelf (als je een beetje handig bent) zelf plaatsen op de middenconsole. Er is plaats hiervoor bij de andere schakelaars. De precieze plaats waar je de schakelaar in de print zet maakt niets uit.
Als alles erin zit kun je langs de dealer voor de software
Deze kun je zelf (als je een beetje handig bent) zelf plaatsen op de middenconsole. Er is plaats hiervoor bij de andere schakelaars. De precieze plaats waar je de schakelaar in de print zet maakt niets uit.
Als alles erin zit kun je langs de dealer voor de software