Sinds vorige week een aantal minder goede ervaringen gehad met mijn XC70 MY08, mogelijk herkennen jullie enkele zaken, waar ik dan ook heel graag een reactie van tegemoet zie.
Het leder van mijn rugleuning pelde af, waardoor de dealer een nieuwe rugleuning heeft gemonteerd (heel net van hun), doch deze staat nu wat los waardoor ik de draaihendel enkele malen per dag dien bij te stellen en soms geeft dit ook een kleine schok ?
De kunststof beschermstukken rondom de wagen komen los te zitten, waardoor de beide deuren aan dezelfde zijde niet terzelfdertijd open kunnen, de dealer heeft 1 zijde vervangen, voor de andere kant wachten ze tot dat deze ook lossen , jammer genoeg doen ze dit niet preventief, ondanks het feit dat dit een gekend probleem is en er upgrade onderdelen bestaan.
De achterste schijfremmen en blokken blijken vroegtijdig versleten (op 70000km) gezien dit niet binnen het normale slijtagepatroon valt, zou dit de schuld zijn van de bestuurder, alsof ik meer achteraan dan vooraan zou kunnen remmen?
Het ergste is echter dat de wagen sinds zijn groot onderhoud vorige week enorm trilt , vnl tussen 80 en 140km/uur. Dit blijkt niet afkomstig van de schijven anders zou het stuur trillen tijdens het remmen en ook niet van de banden (waarvan de 2 voorste ook zijn vervangen) gezien ik gisteren in een bandencentrale alle 4 de banden heb laten balanceren met geen verbetering tot gevolg??
Vooral dat laatste verontrust mij daar er geen logische verklaring voor blijkt en ik pas volgende week bij de dealer terecht kan voor nazicht.
Groeten.
Minder goede ervaringen
-
- 1st Gear member
Ontgoochelend inderdaad, en balen, die afwerkingsdetails (op een dure auto)en het slordige werk met de zetel. Zelf heb ik ook een garage van zeer goede wil, zeer vriendelijk, maar aantal keren dat ik ben teruggemoeten voor werk dat niet af was, net niet goed enz kan ik niet bijhouden. Ivm trillen: ik zou eerst denken aan de onderdelen waaraan de garage gewerkt heeft: banden vooraan (maar dat heb je gecheckt), en remblokjes + schijven achteraan (fout in montage? verhitten ze abnormaal) volgens mijn inschatting voel je die achteraan bij probleem veel minder in je stuurwiel bij remmen. Persoonlijk zou ik er geen week mee blijven rijden...Fijne dealer die jou zolang laat wachten met zo'n probleem, terwijl je dan net van een groot onderhoud komt. Sterkte
XC70 D5 185 PK automaat (GT6) Momentum, 2006 MY07,Willow Green
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
- WMB
- 2nd Gear member
Zijn je velgen wel recht? Als je een keertje iets geraakt heb kan je velg een tikje krom zijn of een hoogte slag hebben. Het wiel is vervolgens wel netjes op 0 uit te balanceren door de bandenmeneer, maar trillen doet ie dan toch...Big Blue schreef: Dit blijkt niet afkomstig van de schijven anders zou het stuur trillen tijdens het remmen en ook niet van de banden (waarvan de 2 voorste ook zijn vervangen) gezien ik gisteren in een bandencentrale alle 4 de banden heb laten balanceren met geen verbetering tot gevolg??
Fietsen is gezond, eet meer fiets!
- Big Blue
- 2nd Gear member
Het is zo dat de wagen met die velgen voor hij op onderhoud ging niet trilde , enige mogelijkheid op dat gebied zou zijn dat ze tijdens het testrijden iets hebben tegengekomen?WMB schreef:Zijn je velgen wel recht? Als je een keertje iets geraakt heb kan je velg een tikje krom zijn of een hoogte slag hebben. Het wiel is vervolgens wel netjes op 0 uit te balanceren door de bandenmeneer, maar trillen doet ie dan toch...Big Blue schreef: Dit blijkt niet afkomstig van de schijven anders zou het stuur trillen tijdens het remmen en ook niet van de banden (waarvan de 2 voorste ook zijn vervangen) gezien ik gisteren in een bandencentrale alle 4 de banden heb laten balanceren met geen verbetering tot gevolg??