hallo allemaal
kan iemand me tips geven hoe ik het beste me 1000w subwoofer in kan bouwen?
wil draden vanaf me accu trekken voor de spanning en kabels vanaf me radio voor het signaal.
iemand tips?
gr
marcel
subwoofer inbouwen
- Denniskl
- 5th Gear member
Oewoi,
Die "plus"-draad kan je doorvoeren vanuit de motorruimte.
In het schutbord zit een rubber dop, met een diameter van ongeveer 5, 6 cm.
Daar zit ook een soort nippeltje op.
Die dop zit aan de linker kant van de wagen.
Dus als je voor je auto staat, rechts.
Ff een fotootje er bij:

Ff een fotootje er bij:

Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- BoyLovesGirl
- 1st Gear member
- Contacteer:
nu dacht ik YES! eindelijk de hint waar dat gaatje zit. tot dat ik erachter kwam dat het er bij iets anders uit ziet dan op de foto van jouw motorruimte. ik heb geen rubber ding op de aangegeven plek gezien. heeft iemand een foto, of goede aanwijzing voor een s40 uit 96? alvast bedankt voor de hulp...Denniskl schreef:Oewoi,
Ff een fotootje er bij:
btw, ik heb alles al angelegd behalve de plus voor naar mijn basdoos... (waarschijnlijk moet ik het weer open gaan maken vanwege dat men zegt dat je plus en audio niet aan de zelfde zijde van de auto moet leggen..... letterlijk daar schade wijs worden heet dat dan... foto's volgen
- menjo
- 7th Gear member
Ah dan heb je geen cruise control zeker? Dan zit het gat er wel, maar er zit een andere dop op. Ook zit er aan de kant van de motorruimte nog gewoon bekleding voor. In die bekleding zit wel voorbereiding om het gat er uit te drukken, als je goed zoekt vind je het wel. Het is misschien makkelijker om eerst vanachter de pedalen de plastic dop uit het gat te drukken, zodat je weet waar je de bekleding van het schutbord moet doordrukken.
- BoyLovesGirl
- 1st Gear member
- Contacteer:
ik heb idd geen cc. staat wel op men lijstje. ik ga na men werk meteen es ff kijken. men basdoos ligt al een week te wachten, dus hoe eerder alles werkt hoe beter...
- marissen
- 3rd Gear member
Wat voor motor ligt er bij jou in? Zal wel een diesel zijn? Ik kan me die buis onder het bijschrift (onder het woord ''hij'') bij mij niet herinneren (1.8 Bi-Fuel), netzomin als de kunstofbuis richting de radiateur.Ff een fotootje er bij:
Verder een mooi schoon compartiment

Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- marissen
- 3rd Gear member
Meestal zijn er wel meerdere doorvoerplaatsen in het schutbord, vaak in de buurt van de stuurkolom. Ik heb zelf een keer een vette vastevoedingskabel getrokken door een onbekende dop, die niet in gebruik was, maar mooi onder de stuurkolom in de auto uit kwam (ander merk auto... dat wel)ik heb geen rubber ding op de aangegeven plek gezien. heeft iemand een foto, of goede aanwijzing voor een s40 uit 96? alvast bedankt voor de hulp...
Tip: prik een klein gaatje in het rubber en steek dan eerst een stevig stuk draad door het rubber. Bevestig daar de kabel stevig aan. Dan trek je de kabel m.b.v. de draad zo door het stugge rubber.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- Denniskl
- 5th Gear member
Klopt helemaal.marissen schreef:Is die rode draad die vanaf de accu richting het schutbord loopt al niet een voedingskabel die de auto in verdwijnt???
Edit: is natuurlijk een andere auto
Deze voedingskabel loopt helemaal door naar de kofferbak.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- BoyLovesGirl
- 1st Gear member
- Contacteer:
Tip: prik een klein gaatje in het rubber en steek dan eerst een stevig stuk draad door het rubber. Bevestig daar de kabel stevig aan. Dan trek je de kabel m.b.v. de draad zo door het stugge rubber.[/quote]
bedankt voor de tip. ik wilde vanochtend 0700 uur aan de slag gaan tot ik zag dat men auto ingegraven in de sneeuw stond en het behoorlijk sneeuwde. das nog een paar dagen wachten... BLG
bedankt voor de tip. ik wilde vanochtend 0700 uur aan de slag gaan tot ik zag dat men auto ingegraven in de sneeuw stond en het behoorlijk sneeuwde. das nog een paar dagen wachten... BLG
- BoyLovesGirl
- 1st Gear member
- Contacteer:
zo. ik ben met een schep bezig geweest en heb nu eindelijk men auto weer gevonden. hierbij wat foto's voor newbies (zoals ik zelf) als visuele how to. degene die tekst en uitleg wil geven, would be great. ik heb nu eindelijk men voeding van voor naar achter getrokken (en ben voor begonnen, wel zo handig). heb audio links (bijrrijder) en voeding rechts liggen. het enige wat nog moet gebeuren is men basdoos erin leggen. maar alvorens ik dat ga doen ga ik men hele wagen van binnen eens zuigen en schrobben.... groet, BLG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- BoyLovesGirl
- 1st Gear member
- Contacteer:
en nog een paar platen
- BoyLovesGirl
- 1st Gear member
- Contacteer:
en de laatste. BLG
- BoyLovesGirl
- 1st Gear member
- Contacteer:
eenieder bedankt voor de tips en tricks maar bovenal voor de aanmoediging die ik heb gehad hier! thanks, BLG