Dashboard paneel airco probleem

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
zoem
1st Gear member

Hallo,

Ik wilde onlangs een deel van mijn dashboard vervangen, namelijk het deel waar de radio, airco, knoppen, roosters in hangen in het midden.
De schroeven en dergelijken wezen zich allemaal vanzelf, maar ik stuitte op een probleem.

Is die airco unit loskoppelen de enige manier om het paneel eruit te krijgen en later ook weer in te bouwen? Want dat lijkt me een verschrikkelijk karwei, gezien alle kabels en electro kabels redelijk kort zijn en er bijna geen ruimte is om te werken. Omdat ik die verwarming unit er niet uit krijg, kan ik nu dat paneeltje niet vervangen.

Heeft iemand hier ervaring mee??
SchoutenCC
5th Gear member

In mijn ervaring ja, je moet idd de aircobediening verwijderen. Punt is dat het middenpaneel achter de kachelbediening vastzit.
Verwijderen airco: vier schroefjes in de hoeken (eerst draaiknoppen losschuiven en frontje afwippen) twee slangetjes (roze+zwart), stuk of wat stekkers (grote ronde, platte, 2x lampjes en volgens mij nog 1 of 2, wijst zich vanzelf maar misschien wel even tie-wrap losknippen) maar vooral de trekkabels. Die ijzerdraadjes (3x) kun je van de vem zelf loshalen maar handiger is het uiteinde los te halen (zit met boutje/plaatje vast aan de steun achter het dashboardpaneel bij je rechterknie).
Kost even wat tijd maar als het nodig is... Mij is het ook gelukt ;)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
zoem
1st Gear member

Ja daar was ik al bang voor :P
Ik ga dan maar wat anders bedenken, het paneeltje mist alleen het rechterbovenste ophangpunt (reden van vervangen).
In ieder geval bedankt voor de reactie.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”