Hé collega rijders,
Heeft er iemand informatie rond het wel of niet branden van het controle lampje van de oliedruk. Ik heb namelijk zonder olie gereden en nu is mijn krukas stuk. In de garage wordt er niet officiëel gezegd dat dit wel meermaals voorvalt.
Thx voor de reactie.
Frank
Controle lampje oliedruk
-
- 4th Gear member
Controle lampjes zijn een hulpmiddel er word niet voor niets geadviseerd om regelmatig je oliepeil te controleren.
je blijft zelf verantwoordelijk.
-
- 2nd Gear member
Ik heb geen ervaring met de lampjes van de olie omdat ik altijd mijn olie op tijd check en bij vul..... Dat is natuurlijk niet het antwoord dat je wilt horen, maar je moet gewoon niet vertrouwen op een lampje maar op je geheugen.
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
- Freaky Frank
- 1st Gear member
Dat klopt maar als de wagen na een herstelling met een lege oliecarter uit de garage vertrekt wie is er dan verantwoordelijk ?slagschip-s60 schreef:Controle lampjes zijn een hulpmiddel er word niet voor niets geadviseerd om regelmatig je oliepeil te controleren.
En ik ben geen jurist maar een advies is niet bindend ; waar staat in mijn handleiding dat ik aansprakelijk ben als ik dat advies niet volg.
grtn
Frank
- Freaky Frank
- 1st Gear member
Ook hier ben ik met u akkoord maar waarom is er dan een controlelampje. Niet om mijn dashboard te kleuren. Het heeft niet gewerkt en dat is nu mijn frustatie.vmcc schreef:Ik heb geen ervaring met de lampjes van de olie omdat ik altijd mijn olie op tijd check en bij vul..... Dat is natuurlijk niet het antwoord dat je wilt horen, maar je moet gewoon niet vertrouwen op een lampje maar op je geheugen.
grtn
Frank
-
- 4th Gear member
Allereerst ook een oliedruklampje kan stuk gaan of de sensor.
Als U de auto op contact zet had U al kunnen zien of het brand en gaat toch uit als de motor loopt.