Bij het nemen van een bocht naar links met mijn V40 Phase I uit 99, hoor ik zo nu en dan een kloppend geluid. Als het gebeurt, dan is het vaak een paar keer, het lijkt in het ritme van het toerental van het wiel.
Het gebeurt niet bij elke linker bocht, en nooit als ik de koppeling ingedrukt houd of in de vrij door de bocht ga. Bij een bocht naar rechts heb ik het nog niet gehoord.
Ik heb nu een paar keer met een monteur in de auto gereden en aardig wat bochten gemaakt, maar daarbij konden we het geluid niet horen en ze hadden ook geen idee waar het geluid op zou kunnen wijzen. Homokineet leek hun niet waarschijnlijk, aangezien je dat bij iedere bocht zou moeten horen.
Het geluid lijkt een beetje op het geluid dat je hoort als je over van die kabels rijdt die over de weg gespannen zijn, maar iets minder dof en trager. Het komt volgens mij vanaf het linker voorwiel.
Heeft iemand een vermoeden? Ik word inmiddels een beetje radeloos en het lijkt mij niet iets om heel lang mee door te rijden.
Kloppend geluid bij bocht naar links
-
- 2nd Gear member
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad en toen bleek dat er een aantal wielmoeren van een van mn voorwielen waren losgetrild.
Ik mag aannemen jij of je monteur dat wel gecheckt hebben.
Ik mag aannemen jij of je monteur dat wel gecheckt hebben.
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
-
- 4th Gear member
De controle kan zo: pak het meest verdachte linkse wiel goed vast en probeer het heen en weer te bewegen. Als dat bewegen op een bonkende manier gaat, dan is het lager van dat wiel defect, en moet het vervangen worden. Vervang nooit een lager maar gelijk links en rechts.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
-
- 1st Gear member
Ik heb het inmiddels gecontroleerd, er is geen geluid als ik het wiel beweeg. Wel een klein beetje als ik het wiel beweeg in draairichting, maar die beweging bedoel je niet denk ik? Ik neem aan dat dat het geluid is van de beide uitersten van de speling in de versnellinsbak.