de sleutel van de AB blijft niet meer vergrendeld zitten in de AB
is dit te maken??
Marcel
lamme sleutel!!!
- toppertje
- 6th Gear member
mischien is dit een oplossing voor jou?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=sleutel
geen glans zonder wrijving
-
- 4th Gear member
ik heb al zo'n lompe ABtoppertje schreef:mischien is dit een oplossing voor jou?
alleen blijft de sleutel niet meer vergrendeld in de AB zitten
en dat is niet handig
Marcel
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dat was het eerste waar de dealer me voor waarschuwde. veel mensen zitten te spelen met het knopje op de sleutel en op gegevens moment issie stuk. Dat heeft de vorige eigenaar van jouw auto waarschijnlijk ook gedaan.
vervangen is een dure grap maar misschien kun je 'm openmaken en repareren met behulp van zo'n vervangding van ebay. Je hebt wel een unieke R sleutel en die wil je toch blijven gebruiken.
vervangen is een dure grap maar misschien kun je 'm openmaken en repareren met behulp van zo'n vervangding van ebay. Je hebt wel een unieke R sleutel en die wil je toch blijven gebruiken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat unieke "R" deel is een los plastic plaatje dat je er in klikt
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
volgens mij is dit slecht te maken, als dan onderdeel lam is, dan is het denk ik niet te maken. Ik heb er ooit ook zelf zo een sleutel gemaakt, hiervoor heb ik het deel waar de klapfunctie en de transonder in zit open moeten zagen, later heb ik het wel wel goed dicht kunnen lijmen.
xc70
V70 2.4 140PK (2001) verkocht
V70 2.4 140PK (2001) verkocht
- Exeres
- 6th Gear member
Hebben we ook gehad met de sleutel van m'n pa. Avondje 'prutsen' en nu werkt hij terug goed. Was een 'veertje' dat losgekomen was. Terugzetten met minimini schroevendraaier, en klaar.
't is een prutswerkje, maar 't resultaat is er wel.
-
- 4th Gear member
heb je wat meer details over dat "prutsen"??Exeres schreef:Hebben we ook gehad met de sleutel van m'n pa. Avondje 'prutsen' en nu werkt hij terug goed. Was een 'veertje' dat losgekomen was. Terugzetten met minimini schroevendraaier, en klaar.
foto's ??
zit er anders over te denken om een nieuwe AB ergens op E-bay of zo te kopen
en de sleutel te laten slijpen
en alleen de sleutel op de oude AB te zetten
Marcel
- Exeres
- 6th Gear member
foto's heb ik er jammergenoeg niet van. Denk ook niet dat het mogelijk was geweest om er foto's van te maken. Heb de sleutel namelijk niet opengedaan of iets dergelijks. Heb er enkel dat 'dopke' met sturing en klikding afgehaald, en daar met geëxperimenteerd. Op een bepaald moment zag ik dat er ergens een weerhaakje van de veer voor de sleutel los zat. Na een klein uurtje prutsen heb ik dat terug op z'n plaats gekregen. Heb dat met zo'n klein uurwerk platte schroevendraaier gedaan. Dat kon net tussen de opening waar dat veertje zat. Waar het net achter moet gehaakt worden, weet ik niet precies meer. Is namelijk al een half jaar geleden denk'k. Maar ondertussen klikt de sleutel nog steeds terug zoals nieuw.
Weet niet of je iets bent met deze uitleg. Maar als er niks afgebroken is, lukt het dus om het veertje terug te plaatsen.
Weet niet of je iets bent met deze uitleg. Maar als er niks afgebroken is, lukt het dus om het veertje terug te plaatsen.
-
- 3rd Gear member
Ik heb het als volgt gedaan; via ebay een sleutel gekocht voor 20 euro, incl verzendkosten.
De oude en de nieuwe sleutel open gemaakt door er een scherp dun mes tussen te zetten en deze met een hamer open te tikken (mes steek je tussen de sleutel en het gedeelte van het kunststof waar je de naad ziet zitten) het kunststof is broos en breekt makkelijk open. hij is onzichtbaar gerepareerd. wel op letten dat je CA lijm gebruikt welke niet wit op droogt. En er goed op letten dat je de goede helften gebruikt; er zit een glazen buisje in welke de startonderbreker deactiveerd.
Je kan ook gewoon naar de volvo garage gaan en er ik meen ~125 euro tegenaan gooien; ze slijpen dan de baard van de sleutel opnieuw en programmeren de sleutel.
Maar aangezien je je auto uit Duitsland hebt; zit er geen jaar garantie op?
je hebt er neem ik aan 2 klapsleutels bij?
De oude en de nieuwe sleutel open gemaakt door er een scherp dun mes tussen te zetten en deze met een hamer open te tikken (mes steek je tussen de sleutel en het gedeelte van het kunststof waar je de naad ziet zitten) het kunststof is broos en breekt makkelijk open. hij is onzichtbaar gerepareerd. wel op letten dat je CA lijm gebruikt welke niet wit op droogt. En er goed op letten dat je de goede helften gebruikt; er zit een glazen buisje in welke de startonderbreker deactiveerd.
Je kan ook gewoon naar de volvo garage gaan en er ik meen ~125 euro tegenaan gooien; ze slijpen dan de baard van de sleutel opnieuw en programmeren de sleutel.
Maar aangezien je je auto uit Duitsland hebt; zit er geen jaar garantie op?
je hebt er neem ik aan 2 klapsleutels bij?
- piotrV70
- 5th Gear member
- quattroman
- 2nd Gear member
-
- 4th Gear member
ja er zaten 2 sleutels bijpiotrV70 schreef:Ik hoop dat je er meer dan 1 orginele sleutel bij hebt gekregenmarcelV70R schreef:de sleutel van de AB blijft niet meer vergrendeld zitten in de AB
is dit te maken??
Marcel? Gaat wel snel stuk trouwens...
mn vrouw heeft de goede
en ik de lamme

Marcel
- Blade-ex
- 2nd Gear member
Heb er ook net een nieuwe sleutel bij gekregen via de dealer.
Kostte me € 69 om em te programmeren bij de dealer.
Kostte me € 69 om em te programmeren bij de dealer.
V70 D5 163 PK Automaat Black Sapphire
V70 2.4 140 PK automaat. Wat een verschil met de vorige!
Mondeo 2.0 i station Ghia uitvoering 145 PK
BMW 318i
V70 2.4 140 PK automaat. Wat een verschil met de vorige!
Mondeo 2.0 i station Ghia uitvoering 145 PK
BMW 318i